Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.
jannes
"Turbo"
Viestit: 262 Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 18:31
Paikkakunta: Kokkola
Viesti
Kirjoittaja jannes » Ma Helmi 28, 2005 11:38
Sähköalan ammattilaisena kiinnostaa muiden tieto sähköstä. Sekä auto- että "jäykkä"puoli(230/400V).
Edit: Vastauksista päätellen olis pitänyt tajuta laittaa vielä vaihtoehto "Molemmat".
Viimeksi muokannut
jannes , Ma Helmi 28, 2005 19:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-JanneS-
#1462
Saab 9-5 SE Wagon 2.0t -00
Renault Grand Scenic 1.6 -05 (ranskalainenkin osaa tehdä vähävikaisia autoja :) )
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334 Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Mäksä » Ma Helmi 28, 2005 11:42
parin kk päästä valmistun elektroniikka asentajaksi mutta ton koulun opetuksen tason ja oman oppimis innokkuuden takia vastaus on toi viiminen.."sitä varten on sähkömiehet"
BMW 525iA Touring Executive
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715 Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja Rommitommi » Ma Helmi 28, 2005 11:54
Joo ei pienintäkään tietoa mistään sähköihin liittyvästä
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712 Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Frostgrey » Ma Helmi 28, 2005 12:08
Autosähköt!
Noista on jotain hajua, mitä siinä nyt on oppinut, kun autojen kanssa pelannut 6-7vuotta.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113 Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu
Viesti
Kirjoittaja Myrkky » Ma Helmi 28, 2005 12:15
Ulkojohtohommiin, sisäjohtohommiin ja elektroniikkaan(viihde-elektroniikka) löytyy asentajan paperit, lisäksi erinäisiä kursseja ja tutkintoja(mm. sähköturv.tutkinto 3.) suoritettuna.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937 Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Viesti
Kirjoittaja Psychocowboy » Ma Helmi 28, 2005 12:26
Mä olen tehnyt sopimuksen sähkömiesten kanssa: mä en pariston vaihtoa vaativampaa sähkötyötä ja ne taas ei ala hieroa mun asiakkaita
Pysytään molemmat leivässä
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520 Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja teesalama » Ma Helmi 28, 2005 12:51
Puuttui vaihtoehto: molemmat.
Kyllä
luulen jotakin ymmärtäväni 1000V saakka (SP2), mutta luulohan ei ole tiedon väärti.
Ja 20kV:iin saakka riittää ymmärrys pysyä kaukana kojeistoista..
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334 Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Mäksä » Ma Helmi 28, 2005 12:55
Teemu kirjoitti:
Ja 20kV:iin saakka riittää ymmärrys pysyä kaukana kojeistoista..
entäs sen jälkeen
BMW 525iA Touring Executive
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520 Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja teesalama » Ma Helmi 28, 2005 13:07
Mäksä kirjoitti: Teemu kirjoitti:
Ja 20kV:iin saakka riittää ymmärrys pysyä kaukana kojeistoista..
entäs sen jälkeen
Juu olin vähän epätarkka, mutta harvemmin törmää yli 20kV. Niistä pysytään sitten vielä kauempana.
Ei ole aikomusta kiipeillä tolppiin..
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992 Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti
Kirjoittaja 900turbo3d » Ma Helmi 28, 2005 13:38
No, Autosähköstä sen mityä on tullut räplättyä, ja ainahan tota lisää oppii
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436 Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja Turbo16 » Ma Helmi 28, 2005 14:24
Eikös autosähköt ole aina yhtä "kummallisia" kun tulee vika
Koulutukseni puolesta osaan 240/400V ja pitäisi osata sinne alle 1kV järjestelmiin asti.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
9000CD23T
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571 Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja 9000CD23T » Ma Helmi 28, 2005 14:58
Miksi ei ole vaihtoehtoa...jossa olisi että kaikki käy...
Autosähkö on sieltä helpoimmasta päästä....
Oomi x käämi = pimeenä koko lääni...
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Reetu
Viesti
Kirjoittaja Reetu » Ma Helmi 28, 2005 15:07
Molempia sen verran ,että pärjää.
iku
"Aero"
Viestit: 366 Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 13:48
Paikkakunta: Säkylä
Viesti
Kirjoittaja iku » Ma Helmi 28, 2005 15:22
Mun sähköosaaminen on lähinnä Kummelista tuttua Jakke&Sepi-tasoa: "ennen kuin avaamme tv-vastaanottimen takaseinän, varmistamme että sähköpistoke on kytkettynä... Ja ensi kerralla rakennamme radion."
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477 Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja hakuba2 » Ma Helmi 28, 2005 17:20
Sähköpuolen oon ammattikoulusssa käyny,mut muuta en osaa, kun sulakkeita vaihtaa..
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951