Saab siirtyi Saksaan

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

Mitä mieltä?

Aivan sama
16
17%
Ikävä juttu
46
49%
Ihan perseestä, en koske seuraavaan 9-3:seen tikullakaan.
19
20%
Tapan Lutzin, jos näen sitä.
9
10%
Hyvä juttu (olen urpo)
4
4%
 
Ääniä yhteensä: 94

tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Saab siirtyi Saksaan

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

Oliko kiva? :(
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Sama kai se missä niitä tehdään..? Jos haluu suomalaisen auton, niin ostaa vaik og900 aeron..
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Perseestähän se on. Isot kiitokset vaan GM:lle, not. Eipä se kai auta muuta kuin katsoa mitä tapahtuu, kun samalta linjalta ooppelinpommien kanssa valmistuvat. Suunnitteluhan on kyllä pääasia, mutta saapa nähdä miten paljon sekään on pian enää oikeasti Saabin käsissä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Noh voisihan sitä leikillisesti heittää, että halutuin Saab malli tulee tälläkin hetkellä itävallasta.
Holmes
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Syys 07, 2004 09:01
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Holmes »

Se nyt on loppujen lopuksi aivan sama. Omasta mielestäni nämä uudet Saabit on ulkomuodoltaan pirun hienoja. Saabin logo siinä konepellillä kyllä riittää niin kauan kun siinä vaan on tosiaan se saabin logo.
Sierra Alfa Alfa Bravo. "The Swedish Car With Aircraft Quality"
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Onhan se minusta ikävä asia, kuitenkin vaikka tulisikin "vihattua" ruotsia niin jääkiekkossa kuin muussakin asiassa.
Trollhättanissa oli ja on varmana vieläkin suomalaisia työntekijöitä, jotka lähtivät joskus sinne työn perässä. Saksassa sitten taas on kauhea työnvoiman pula, ettei olisi Saksan valtiolla pullat uunissa :?: :wink:
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
TuomasJ
"Turbo"
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:08
Paikkakunta: Oulu/Kaustinen

Viesti Kirjoittaja TuomasJ »

jcarlson kirjoitti:Perseestähän se on. Isot kiitokset vaan GM:lle, not. Eipä se kai auta muuta kuin katsoa mitä tapahtuu, kun samalta linjalta ooppelinpommien kanssa valmistuvat. Suunnitteluhan on kyllä pääasia, mutta saapa nähdä miten paljon sekään on pian enää oikeasti Saabin käsissä.
On muuten paljon merkitystä sillä missä ja ketkä ne autot tekee. Vanhat -80 luvun Corsat tehtiin Espanjassa, kun taas Kadetit tehtiin Saksassa turkkilaista työvoimaa käyttäen. Corsa oli paljon parempi verrattuna Kadettiin monilla osa-alueilla. Corsa ei ruostu niin helposti ja siinä on paljon vähemmän pikkuvikaa mitä Kadeteissa. Johtui todennäköisesti halpatyövoiman ammattitaidosta.
-90 Mercedes Benz w124 250D Man.
-91 Kawasaki ZZR 1100
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

On se ihme juttu....anteeksi nyt vaan että maalaan piruja seinälle
mutta kun kaikki autot mitä on Suomessa tehty...niin melkein
kaikkien valmistus on myöhemmin loppunut kokonaan.

Ei hyvältä näytä... :(
*en ikinä osta NG SAABeja....*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

9000CD23T kirjoitti:On se ihme juttu....anteeksi nyt vaan että maalaan piruja seinälle
mutta kun kaikki autot mitä on Suomessa tehty...niin melkein
kaikkien valmistus on myöhemmin loppunut kokonaan.
Tarkoitatko nyt Talbotia vai?..
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kyllä.....
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Hieman sääli, että ruostista häipyy, mutta se on valitettavasti normaalia nykyään.
Eikös jotkut Volvot tule/ovat tulleet Belgiasta? Hondat Englannista? Jotain BMW:n kasausta joskus suunniteltiin Venäjälle?
ym.ym.

Pääasia on, että tekisivät SAABEJA, eikä mitään hel**tin Subaru-Saab sekasikiöitä!
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Olo on ollut tänään lievästi pettynyt senjälkeen kun kaveri soitti että tuotanto siirtyy Saksaan... Ei voi mitään.
Olen kyllä ollut sitä mieltä jo pitkään että GM:n hommat ovat olleet aika sekavia. Daewoon nimen muuttaminen senjälkeen kun nimi oli saanut jo pientä nostetta Euroopassa oli eräs outo veto.
En tiedä olisiko ollut parempi että Saab myydään Kiinalaisille tai Renaultille.
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Lienee sama missä se auto tehdään. Tärkeintä on missä, kuka ja mistä lähtökohdista se on suunniteltu.

Jos Saabin kohdalla mennään tulevaisuudessa jossain metsään niin se on tod.näk suunnittelun peruslähtökohdat. Itse suunnittelutyössä luotan kyllä Saksalaiseen insinööriin siinä missä ruotsalaiseenkin. Niin kauan mikä tahansa tulee suunniteltua kunnolla kun hommassa ei ole mukana jenkkejä tai ryssiä... pistetään vielä englantilaiset ja ranskalaisetkin samaan pakettiin :D

Ei ne turkkilaiset sen paremmin autoja tee Ruotsissa kuin Saksassakaan :D
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

offtopic

Viesti Kirjoittaja NG900T »

MikkoA kirjoitti:Daewoon nimen muuttaminen senjälkeen kun nimi oli saanut jo pientä nostetta Euroopassa oli eräs outo veto.
Pääseeköhän daewoo-chevrolet 1.0l matiz:lla chevy -klubiin? :roll:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vastaa Viestiin