Saab siirtyi Saksaan
-
- "Hirsch"
- Viestit: 951
- Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
- Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio
Saab siirtyi Saksaan
Oliko kiva?
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Perseestähän se on. Isot kiitokset vaan GM:lle, not. Eipä se kai auta muuta kuin katsoa mitä tapahtuu, kun samalta linjalta ooppelinpommien kanssa valmistuvat. Suunnitteluhan on kyllä pääasia, mutta saapa nähdä miten paljon sekään on pian enää oikeasti Saabin käsissä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Onhan se minusta ikävä asia, kuitenkin vaikka tulisikin "vihattua" ruotsia niin jääkiekkossa kuin muussakin asiassa.
Trollhättanissa oli ja on varmana vieläkin suomalaisia työntekijöitä, jotka lähtivät joskus sinne työn perässä. Saksassa sitten taas on kauhea työnvoiman pula, ettei olisi Saksan valtiolla pullat uunissa
Trollhättanissa oli ja on varmana vieläkin suomalaisia työntekijöitä, jotka lähtivät joskus sinne työn perässä. Saksassa sitten taas on kauhea työnvoiman pula, ettei olisi Saksan valtiolla pullat uunissa
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
On muuten paljon merkitystä sillä missä ja ketkä ne autot tekee. Vanhat -80 luvun Corsat tehtiin Espanjassa, kun taas Kadetit tehtiin Saksassa turkkilaista työvoimaa käyttäen. Corsa oli paljon parempi verrattuna Kadettiin monilla osa-alueilla. Corsa ei ruostu niin helposti ja siinä on paljon vähemmän pikkuvikaa mitä Kadeteissa. Johtui todennäköisesti halpatyövoiman ammattitaidosta.jcarlson kirjoitti:Perseestähän se on. Isot kiitokset vaan GM:lle, not. Eipä se kai auta muuta kuin katsoa mitä tapahtuu, kun samalta linjalta ooppelinpommien kanssa valmistuvat. Suunnitteluhan on kyllä pääasia, mutta saapa nähdä miten paljon sekään on pian enää oikeasti Saabin käsissä.
-90 Mercedes Benz w124 250D Man.
-91 Kawasaki ZZR 1100
-91 Kawasaki ZZR 1100
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
On se ihme juttu....anteeksi nyt vaan että maalaan piruja seinälle
mutta kun kaikki autot mitä on Suomessa tehty...niin melkein
kaikkien valmistus on myöhemmin loppunut kokonaan.
Ei hyvältä näytä...
*en ikinä osta NG SAABeja....*
mutta kun kaikki autot mitä on Suomessa tehty...niin melkein
kaikkien valmistus on myöhemmin loppunut kokonaan.
Ei hyvältä näytä...
*en ikinä osta NG SAABeja....*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hirsch"
- Viestit: 951
- Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
- Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio
Tarkoitatko nyt Talbotia vai?..9000CD23T kirjoitti:On se ihme juttu....anteeksi nyt vaan että maalaan piruja seinälle
mutta kun kaikki autot mitä on Suomessa tehty...niin melkein
kaikkien valmistus on myöhemmin loppunut kokonaan.
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Hieman sääli, että ruostista häipyy, mutta se on valitettavasti normaalia nykyään.
Eikös jotkut Volvot tule/ovat tulleet Belgiasta? Hondat Englannista? Jotain BMW:n kasausta joskus suunniteltiin Venäjälle?
ym.ym.
Pääasia on, että tekisivät SAABEJA, eikä mitään hel**tin Subaru-Saab sekasikiöitä!
Eikös jotkut Volvot tule/ovat tulleet Belgiasta? Hondat Englannista? Jotain BMW:n kasausta joskus suunniteltiin Venäjälle?
ym.ym.
Pääasia on, että tekisivät SAABEJA, eikä mitään hel**tin Subaru-Saab sekasikiöitä!
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Olo on ollut tänään lievästi pettynyt senjälkeen kun kaveri soitti että tuotanto siirtyy Saksaan... Ei voi mitään.
Olen kyllä ollut sitä mieltä jo pitkään että GM:n hommat ovat olleet aika sekavia. Daewoon nimen muuttaminen senjälkeen kun nimi oli saanut jo pientä nostetta Euroopassa oli eräs outo veto.
En tiedä olisiko ollut parempi että Saab myydään Kiinalaisille tai Renaultille.
Olen kyllä ollut sitä mieltä jo pitkään että GM:n hommat ovat olleet aika sekavia. Daewoon nimen muuttaminen senjälkeen kun nimi oli saanut jo pientä nostetta Euroopassa oli eräs outo veto.
En tiedä olisiko ollut parempi että Saab myydään Kiinalaisille tai Renaultille.
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Lienee sama missä se auto tehdään. Tärkeintä on missä, kuka ja mistä lähtökohdista se on suunniteltu.
Jos Saabin kohdalla mennään tulevaisuudessa jossain metsään niin se on tod.näk suunnittelun peruslähtökohdat. Itse suunnittelutyössä luotan kyllä Saksalaiseen insinööriin siinä missä ruotsalaiseenkin. Niin kauan mikä tahansa tulee suunniteltua kunnolla kun hommassa ei ole mukana jenkkejä tai ryssiä... pistetään vielä englantilaiset ja ranskalaisetkin samaan pakettiin
Ei ne turkkilaiset sen paremmin autoja tee Ruotsissa kuin Saksassakaan
Jos Saabin kohdalla mennään tulevaisuudessa jossain metsään niin se on tod.näk suunnittelun peruslähtökohdat. Itse suunnittelutyössä luotan kyllä Saksalaiseen insinööriin siinä missä ruotsalaiseenkin. Niin kauan mikä tahansa tulee suunniteltua kunnolla kun hommassa ei ole mukana jenkkejä tai ryssiä... pistetään vielä englantilaiset ja ranskalaisetkin samaan pakettiin
Ei ne turkkilaiset sen paremmin autoja tee Ruotsissa kuin Saksassakaan
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
offtopic
Pääseeköhän daewoo-chevrolet 1.0l matiz:lla chevy -klubiin?MikkoA kirjoitti:Daewoon nimen muuttaminen senjälkeen kun nimi oli saanut jo pientä nostetta Euroopassa oli eräs outo veto.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429