kumman ottaisit

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.
repa
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: La Loka 11, 2003 19:29
Paikkakunta: Salo

kumman ottaisit

Viesti Kirjoittaja repa »

Tulee pikkuhiljaa sellainen ongelma eteen, kun tuo og aero tuosta valmistuu ja on jo ennestään og900 cabbe, ja välttämättä en tarvitse kahta harrasteautoa. Vaikka mukavaahan se olisi ajella molemmillakin, mutta ne talouden realiteetit...
Molemmat hyvässä kunnossa, aeroon tehty iso kaiken kattava remontti ja cabbe valmiiksi ruosteeton mutta teknisesti korjattu. Ulkonäöllisesti molemmat erittäin hyväkuntoisia.
Joten kumman pistäisit kiertoon ja mikä jää. Kertokaa se.
#2260
96V4 MR
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3875
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: kumman ottaisit

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Itse ajasin kummallakin viikon ja mukana pitempääkin reissua.
Mulla joku aina useammasta autosta on tuntunu vaan enemmän siltä mistä pitää kiinni niin samoin mulla ainakin noidenkin kanssa kävisi. Itse en ole avoista niin innostunut (targakattosia kaksi erimerkkistä kyllä omistanut) niin aero olisi mulle kiinnostavampi käytössä.

Jos ei pakko luopua ja paikka seisoa on niin cabbe kesäksi ja aero talveksi käyttöön.
Jos joku muu kiesi on jo käyttöautona niin silloin se valinta kai edessä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
repa
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: La Loka 11, 2003 19:29
Paikkakunta: Salo

Re: kumman ottaisit

Viesti Kirjoittaja repa »

On tuollainen jaappaninihme käyttöautona, ja kauhistuttaa ajatus aeron uittamisesta suolapaskassa, siihen on tehty niin iso peltiremontti että en sitä talvella aja. Aito suomi aero joten ruostetta OLI.
#2260
96V4 MR
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3875
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: kumman ottaisit

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Jahas, tuossa tapauksessa ymmärrän paremmin valinnan vaikeuden. En kadehti yhtään sua, mulla menis koko kesä ajaes et saisi edes tuntumaa millä vertailla.

Cabben arvo saattaa jatkossa noustakin jos sijoituksena miettisi, lisänä huollossa pintasuojaus- ja huoltohommia on ainakin katon vermeiden suhteen.

Aero pitää kyllä hintansa ja kovakattosena jää se osa huoltohommia pois.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
repa
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: La Loka 11, 2003 19:29
Paikkakunta: Salo

Re: kumman ottaisit

Viesti Kirjoittaja repa »

Joo, nämä on molemmat mallisarjan huipulta ja odotusarvoa on hinnoissa, se vain tuskin suomessa toteutuu. Kummankin kanssa on saanut painia ihan tarpeeksi, toki aero menee edelle työn määrässä kirkkaasti.
Mutta tässä se taas nähdään, ostan halvalla sellaisen mihin rahat olevinaan riittää, ja hups ennen kuin huomaankaan niin kustannukset on karanneet käsistä. Eli siis pitäisi ostaa se valmiiksi hyvä yksilö ja se pitää kunnossa. Toisaalta mitä olisin tehnyt jos näitä ei olisi ollut... Kerännyt puolukoita syksyisin tuhat litraa tai vähemmän..
On ainakin ogsatkun sielunelämä tullut tutuksi.
Kiitokset kommenteista.
Tämän hetkinen päätelmä on että pidän molemmat, kummallekin löytyy hyvä säilytyspaikka omista tiloista. Pitäähän elämästä nauttia, eikä ainakaan miettiä sitä juppiskootteriveroa joka myös osuu kohdalle.

Repa

Ps. kummastakin on ollut kiinnostuneita ostomielessä.
#2260
96V4 MR
SaabiSakke
"Turbo"
Viestit: 213
Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 14:09
Paikkakunta: Ii

Re: kumman ottaisit

Viesti Kirjoittaja SaabiSakke »

Jos säilytyspaikka löytyy, niin ehdottomasti molemmat itselle :) Varmasti harmittaa jos menet myymään. Eikä arvo varmaan laske.

Eihän noiden pitäminen kovin kallista ole jos poistettuna liikennekäytöstä 6-8kk vuodesta. Saati sitten jos museorekisteröi...
Saabiton mies since 7/2022
repa
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: La Loka 11, 2003 19:29
Paikkakunta: Salo

Re: kumman ottaisit

Viesti Kirjoittaja repa »

Nyt kun ne molemmat on ajossa, niin enemmän tulee kuitenkin ajettua aerolla. Mutta cabbella kun on liikkeellä on paremmat fiilikset kun katto on alhaalla. On tämä merkillistä, aerossa se turbo on kuitenkin se homman ydin. Pitäis kai olla turboavo satku...
#2260
96V4 MR
Vastaa Viestiin