Sivu 1/1

kumman ottaisit

Lähetetty: Ma Joulu 19, 2016 18:59
Kirjoittaja repa
Tulee pikkuhiljaa sellainen ongelma eteen, kun tuo og aero tuosta valmistuu ja on jo ennestään og900 cabbe, ja välttämättä en tarvitse kahta harrasteautoa. Vaikka mukavaahan se olisi ajella molemmillakin, mutta ne talouden realiteetit...
Molemmat hyvässä kunnossa, aeroon tehty iso kaiken kattava remontti ja cabbe valmiiksi ruosteeton mutta teknisesti korjattu. Ulkonäöllisesti molemmat erittäin hyväkuntoisia.
Joten kumman pistäisit kiertoon ja mikä jää. Kertokaa se.

Re: kumman ottaisit

Lähetetty: Ma Joulu 19, 2016 19:24
Kirjoittaja Kupari
Itse ajasin kummallakin viikon ja mukana pitempääkin reissua.
Mulla joku aina useammasta autosta on tuntunu vaan enemmän siltä mistä pitää kiinni niin samoin mulla ainakin noidenkin kanssa kävisi. Itse en ole avoista niin innostunut (targakattosia kaksi erimerkkistä kyllä omistanut) niin aero olisi mulle kiinnostavampi käytössä.

Jos ei pakko luopua ja paikka seisoa on niin cabbe kesäksi ja aero talveksi käyttöön.
Jos joku muu kiesi on jo käyttöautona niin silloin se valinta kai edessä.

Re: kumman ottaisit

Lähetetty: Ma Joulu 19, 2016 19:51
Kirjoittaja repa
On tuollainen jaappaninihme käyttöautona, ja kauhistuttaa ajatus aeron uittamisesta suolapaskassa, siihen on tehty niin iso peltiremontti että en sitä talvella aja. Aito suomi aero joten ruostetta OLI.

Re: kumman ottaisit

Lähetetty: Ma Joulu 19, 2016 20:42
Kirjoittaja Kupari
Jahas, tuossa tapauksessa ymmärrän paremmin valinnan vaikeuden. En kadehti yhtään sua, mulla menis koko kesä ajaes et saisi edes tuntumaa millä vertailla.

Cabben arvo saattaa jatkossa noustakin jos sijoituksena miettisi, lisänä huollossa pintasuojaus- ja huoltohommia on ainakin katon vermeiden suhteen.

Aero pitää kyllä hintansa ja kovakattosena jää se osa huoltohommia pois.

Re: kumman ottaisit

Lähetetty: To Joulu 22, 2016 21:14
Kirjoittaja repa
Joo, nämä on molemmat mallisarjan huipulta ja odotusarvoa on hinnoissa, se vain tuskin suomessa toteutuu. Kummankin kanssa on saanut painia ihan tarpeeksi, toki aero menee edelle työn määrässä kirkkaasti.
Mutta tässä se taas nähdään, ostan halvalla sellaisen mihin rahat olevinaan riittää, ja hups ennen kuin huomaankaan niin kustannukset on karanneet käsistä. Eli siis pitäisi ostaa se valmiiksi hyvä yksilö ja se pitää kunnossa. Toisaalta mitä olisin tehnyt jos näitä ei olisi ollut... Kerännyt puolukoita syksyisin tuhat litraa tai vähemmän..
On ainakin ogsatkun sielunelämä tullut tutuksi.
Kiitokset kommenteista.
Tämän hetkinen päätelmä on että pidän molemmat, kummallekin löytyy hyvä säilytyspaikka omista tiloista. Pitäähän elämästä nauttia, eikä ainakaan miettiä sitä juppiskootteriveroa joka myös osuu kohdalle.

Repa

Ps. kummastakin on ollut kiinnostuneita ostomielessä.

Re: kumman ottaisit

Lähetetty: To Joulu 22, 2016 22:18
Kirjoittaja SaabiSakke
Jos säilytyspaikka löytyy, niin ehdottomasti molemmat itselle :) Varmasti harmittaa jos menet myymään. Eikä arvo varmaan laske.

Eihän noiden pitäminen kovin kallista ole jos poistettuna liikennekäytöstä 6-8kk vuodesta. Saati sitten jos museorekisteröi...

Re: kumman ottaisit

Lähetetty: La Touko 06, 2017 17:28
Kirjoittaja repa
Nyt kun ne molemmat on ajossa, niin enemmän tulee kuitenkin ajettua aerolla. Mutta cabbella kun on liikkeellä on paremmat fiilikset kun katto on alhaalla. On tämä merkillistä, aerossa se turbo on kuitenkin se homman ydin. Pitäis kai olla turboavo satku...