Oletko ollut töissä Saabin tehtaissa ?
Oletko ollut töissä Saabin tehtaissa ?
Kuinka moni Saabin omistaja on myös bilbyggare ?
Re: Oletko ollut töissä Saabin tehtaissa ?
En ihan saabin tehtaalla, mutta firmassa jossa valmistettiin valaisimia Saabiin. Silloinen Talmu, nykyinen Hella teki ogsatkun combiin takavalaisimia ja muutakin. Tuote oli paskamainen valmistettava ja sutta tuli runsaasti, silloin ajattelin että tämmöistä autoa ei ikinä tontille tule, väärin luultu. Silloin oltiin kahdeksankymmentäluvun puolivälissä.
#2260
96V4, 9-3
96V4, 9-3
Re: Oletko ollut töissä Saabin tehtaissa ?
No tämäpä hauska. Vastasin mieluusti 

Sininen 9-3 '99 ja Harmaa 9-3 '02
Saabismi ei ole sairaus, Saabismi on elämäntapa
Saabismi ei ole sairaus, Saabismi on elämäntapa
Re: Oletko ollut töissä Saabin tehtaissa ?
En vastannut kyselyyn, kun en ole Saabeja koonnut, mitä nyt kotitallissa parsinut tuota loppuunajettua viimeksi tänään
Mutta tuohon Talmuun liittyen: taisivat tehdä Saabin valoja loppuun asti. Siis Saabin loppuun, Hellan Perttelin tehdashan jaksoi muutaman vuoden pidempään kunnes tuotanto lopetettiin. Ja tämän jutun perusteella OG-satkun takavalo ei ollut viimeinen haasteellinen Saab-tuote tehtaan valikoimassa: http://www.ts.fi/uutiset/talous/1074063 ... valoillaan
En tehtaalla koskaan käynyt, ohi ajoin useasti ja muutama vuosi sitten tehtaanjohtaja oli eräässä koulutuksessa kertomassa heidän tuotannonkehitys- ja lean-projekteistaan. Ilmeisen hyvin johdettu ja tehokas tehdas, mutta romanialainen hintataso vei voiton.

Mutta tuohon Talmuun liittyen: taisivat tehdä Saabin valoja loppuun asti. Siis Saabin loppuun, Hellan Perttelin tehdashan jaksoi muutaman vuoden pidempään kunnes tuotanto lopetettiin. Ja tämän jutun perusteella OG-satkun takavalo ei ollut viimeinen haasteellinen Saab-tuote tehtaan valikoimassa: http://www.ts.fi/uutiset/talous/1074063 ... valoillaan
En tehtaalla koskaan käynyt, ohi ajoin useasti ja muutama vuosi sitten tehtaanjohtaja oli eräässä koulutuksessa kertomassa heidän tuotannonkehitys- ja lean-projekteistaan. Ilmeisen hyvin johdettu ja tehokas tehdas, mutta romanialainen hintataso vei voiton.
Nyt: Töpselikärsä 2014 Mitsubishi Outlander PHEV
Ennen: Loppuunajettu 2008 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | 2002 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: 1980 Oldsmobile Delta 88 468 cid | 1965 VW 1200 | 1973 VW 1303S | 1982 Honda CB750K
Ennen: Loppuunajettu 2008 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | 2002 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: 1980 Oldsmobile Delta 88 468 cid | 1965 VW 1200 | 1973 VW 1303S | 1982 Honda CB750K
Re: Oletko ollut töissä Saabin tehtaissa ?
En ole ollut töissä, mutta nykyään työskentelen firmassa joka on ollut alihankkijana Saabille, lähinnä konepellin lukkojen peltiosien pinnoitusta on täällä tehty. Edelleenkin pinnoituslinjalla käytetään tavaraerien välissä merkkinä noita lukkopellin paloja. Aivan varma en ole, mihin malleihin ja mihin asti noita on täällä pinnoitettu. Jotain 2000-luvun alkupuolen hommia ne on olleet.
9-3 1.8t SC 2007
Lada 2107 1700i 1996
#7333
Lada 2107 1700i 1996
#7333
Re: Oletko ollut töissä Saabin tehtaissa ?
Olin opiskeluaikoina 1997-2004 töissä konepajassa joka teki mm. Saabin pyöränmutteriavaimia. Toimitukset lakkasivat kun 9000 valmistus päättyi, eli niitä meni Ukin lisäksi myös Ruotsiin. Vanhempien Saabien omistajat voivat tarkistaa onko avain Toijalassa tehty: Varressa lukee PULKO 19.
9-3 2.0tA -99