Tulisiko talvi/ratapäivillä sallia ajelut myös muilla, kuin Saabeilla?
Tulisiko talvi/ratapäivillä sallia ajelut myös muilla, kuin Saabeilla?
Kysytään, jos jo kysytty poistetaan.
9-5 Aero - 00
Re: Tulisiko talvi/ratapäivillä sallia ajelut myös muilla, kuin Saabeilla?
Mielenkiintoista. Tämä ollut kohta kuukauden ja vain 28 ääntä annettu.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Tulisiko talvi/ratapäivillä sallia ajelut myös muilla, kuin Saabeilla?
Nii, no onko tällä varsinaisesti mitään merkitystä. Aivan kuten lähes kaikessa kerhotoiminnassa niin hallitus ja aktiiviväki on kuitenkin sitä samaa vanhaa porukkaa, ni mikään ei muutu. Kivempi katsella tyhjää rataa.
jeeeeeee!
Re: Tulisiko talvi/ratapäivillä sallia ajelut myös muilla, kuin Saabeilla?
Niin.. katsotaan minkälainen vastine hallitukselta saadaan seuraavassa klubilehdessä tähän esitykseen, jossa ratapäiviä avattaisiin muillekkin merkeille. Loppuviimeinhän se sitten nähdään kevätkokouksessa jäsenäänestyksessä.
Siihen on tietysti vielä aikaa, mutta esim. Pirkanmaan saapisteilla on ollut suunnitelmia järjestää omakustannetyyppisesti jääratailua jotka olisivat merkkivapaat luonnollisesti. Hakusessa on parasta-aikaa jääratoja Pirkanmaan alueelta ja radanpitäjien yhteystietoja.
Siihen on tietysti vielä aikaa, mutta esim. Pirkanmaan saapisteilla on ollut suunnitelmia järjestää omakustannetyyppisesti jääratailua jotka olisivat merkkivapaat luonnollisesti. Hakusessa on parasta-aikaa jääratoja Pirkanmaan alueelta ja radanpitäjien yhteystietoja.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Tulisiko talvi/ratapäivillä sallia ajelut myös muilla, kuin Saabeilla?
pääseekö bemarikerhon jääradalle saabilla?
kuka tietää
kuka tietää
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Tulisiko talvi/ratapäivillä sallia ajelut myös muilla, kuin Saabeilla?
Minkäs nimisten autojen harrastuskerho tämä Saab-klubi olikaan?
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Tulisiko talvi/ratapäivillä sallia ajelut myös muilla, kuin Saabeilla?
Pitääköhän tässä alkaa pohtia suvaitsevamman Saab-kerhon perustamisen mahdollisuutta Suomeen?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Tulisiko talvi/ratapäivillä sallia ajelut myös muilla, kuin Saabeilla?
Saabexit siis?
Aikaisen tasan jakautunut äänestys, 50% kumpaakin.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Tulisiko talvi/ratapäivillä sallia ajelut myös muilla, kuin Saabeilla?
Mitä tämmönen kyllä/ei äänestys sitten kertoo? Eikö oleellisempaa olisi "Miksi ei saa tai miksi siellä pitäisi saada ajaa muilla merkeillä"?
jeeeeeee!
-
- "Viggen"
- Viestit: 599
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57
Re: Tulisiko talvi/ratapäivillä sallia ajelut myös muilla, kuin Saabeilla?
Näyttää aika lailla 50/50 menevän taas. Eli lopputuloksena on, että vain saabeilla radalle jolloin radan käyttöaste jää 50% tasolle 100% potentiaalista koska tuo toinen 50% muilla autoilla ei pääse ajamaan. Ja tämähän on täysin loogista.
Itsehän kannatan myös, että saabklubin jäsenyys velvoittaa ajamaan ainoastaan saabilla ja muut mahdolliset autot on asetettava seisontaan.
Mielelläni kyllä kuulisin perusteita edelläkin mainittuun "miksei saa ajaa muilla merkeillä" -kohtaan.
Itsehän kannatan myös, että saabklubin jäsenyys velvoittaa ajamaan ainoastaan saabilla ja muut mahdolliset autot on asetettava seisontaan.
Mielelläni kyllä kuulisin perusteita edelläkin mainittuun "miksei saa ajaa muilla merkeillä" -kohtaan.
Re: Tulisiko talvi/ratapäivillä sallia ajelut myös muilla, kuin Saabeilla?
Tai OCF:n tai Fintoysin päiville. Millä tapaa muiden merkkikerhojen toiminta nyt suoranaisesti liittyy tähän?
jeeeeeee!
Re: Tulisiko talvi/ratapäivillä sallia ajelut myös muilla, kuin Saabeilla?
Niinpä niin, Saabithan ovat kohteena tässä Suomen Saab-klubin toiminnassa!
Vanhana miehenä muistelen lukeneeni Klubin säännöistä, että Klubin toiminnan kohteena on Saab- henkisten ihmisten kokoaminen yhteeen ja Saab nimisen auton vanhojen- ja uusien mallien harrastajien toiminnan tukeminen.
”Suomen Saab-klubi ry on perustettu vuonna 1990. Kerhon perimmäinen idea on koota yhteen Saab-henkisiä ihmisiä, järjestää tapahtumia ja auttaa niin vanhojen Saabien kunnostamisessa kuin uudempien rakentelussa.” jne.....
Näin tuossa Klubin etusivulla tekstissä kirjoitetaan kuten myös Klubin säännöissä.
Minusta harrastaminen Saab-autojen parissa klubin toiminnassa ja piirissä on aivan selkeä asia! Se, että joudummeko arkiautoilumme tekemään jonkun muun automerkin kanssa on varmasti jokaisen oma asia. Mielestäni myös harrastaminen muilla merkeillä lienee myös jokaisen omassa valinnassa. Itse olen harrastanut Saabia jo 48 vuotta eikä ainakaan minulla ei ole ollut vaikeutta jättää muita autojani kotiin Saab-tapahtumiin lähtiessäni! No, tämä on minun tuntemukseni Saab-harrastuksestani
Vanhana miehenä muistelen lukeneeni Klubin säännöistä, että Klubin toiminnan kohteena on Saab- henkisten ihmisten kokoaminen yhteeen ja Saab nimisen auton vanhojen- ja uusien mallien harrastajien toiminnan tukeminen.
”Suomen Saab-klubi ry on perustettu vuonna 1990. Kerhon perimmäinen idea on koota yhteen Saab-henkisiä ihmisiä, järjestää tapahtumia ja auttaa niin vanhojen Saabien kunnostamisessa kuin uudempien rakentelussa.” jne.....
Näin tuossa Klubin etusivulla tekstissä kirjoitetaan kuten myös Klubin säännöissä.
Minusta harrastaminen Saab-autojen parissa klubin toiminnassa ja piirissä on aivan selkeä asia! Se, että joudummeko arkiautoilumme tekemään jonkun muun automerkin kanssa on varmasti jokaisen oma asia. Mielestäni myös harrastaminen muilla merkeillä lienee myös jokaisen omassa valinnassa. Itse olen harrastanut Saabia jo 48 vuotta eikä ainakaan minulla ei ole ollut vaikeutta jättää muita autojani kotiin Saab-tapahtumiin lähtiessäni! No, tämä on minun tuntemukseni Saab-harrastuksestani
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Tulisiko talvi/ratapäivillä sallia ajelut myös muilla, kuin Saabeilla?
Kysynpä ristokselta, että oletko itse menossa radalle vai haluatko vain estää joidenkin Saab-henkisten ajeluita?
Re: Tulisiko talvi/ratapäivillä sallia ajelut myös muilla, kuin Saabeilla?
Koska Talvipäivät ovat tuolla Savon sydämessä, niin minunhan kuulunee vastata, saatanpa tuolla ajellakin tai olla ajelematta!
No, tämä osallistumiseni tähän keskusteluun johtuu vain siitä, että ihmettelen sitä, miksi Saab-klubin jäsenilleen järjestetyn tilaisuuden pitäisi järjestää harrastukset myös muille automerkeille? Pidän erittäin arvostettavana, että Saab-klubi järjestää monipuolista toimintaa Saabien parissa harrastaville, enkä ole kenenkään Saab harrastusta estämässä enkä myöskään ajeluita minkä merkkisellä autoilla tahansa. Mutta pidän arvokkaana, että Saabilla harrastetaan Saab-harrastajille järjestetyissä kerhon tilaisuuksissa. Se on mielestäni myös Saabin arvostusta!
Vielä omaan ajamiseesi liittyen totean, että olen kyllä saanut ajella jääradoilla kuudella eri vuosikymmellä. Kun aikoinani aloitin Imatralla, niin jääratoja oli silloin siellä useampia ihan yleisessä käytössä. Ne varmasti lisäsivät monen pojan ajotaitoja ja myös synnyttivät ”vallattomuutta”. Silloin ympäristömme suojelusta ei puhuttu niin paljon kuin nyt. Kukaan ei isoon ääneen kyseenalaistanut jääratojen aurailua autoille. Ajeluakin harrastettiin kellonaikoihin katsomatta, eikä isommin kukaan perään kysellyt! Tänään näitä ratoja on varmasti vähemmän ja toimintavat toisenlaisia!
Tavataan talvipäivillä!
No, tämä osallistumiseni tähän keskusteluun johtuu vain siitä, että ihmettelen sitä, miksi Saab-klubin jäsenilleen järjestetyn tilaisuuden pitäisi järjestää harrastukset myös muille automerkeille? Pidän erittäin arvostettavana, että Saab-klubi järjestää monipuolista toimintaa Saabien parissa harrastaville, enkä ole kenenkään Saab harrastusta estämässä enkä myöskään ajeluita minkä merkkisellä autoilla tahansa. Mutta pidän arvokkaana, että Saabilla harrastetaan Saab-harrastajille järjestetyissä kerhon tilaisuuksissa. Se on mielestäni myös Saabin arvostusta!
Vielä omaan ajamiseesi liittyen totean, että olen kyllä saanut ajella jääradoilla kuudella eri vuosikymmellä. Kun aikoinani aloitin Imatralla, niin jääratoja oli silloin siellä useampia ihan yleisessä käytössä. Ne varmasti lisäsivät monen pojan ajotaitoja ja myös synnyttivät ”vallattomuutta”. Silloin ympäristömme suojelusta ei puhuttu niin paljon kuin nyt. Kukaan ei isoon ääneen kyseenalaistanut jääratojen aurailua autoille. Ajeluakin harrastettiin kellonaikoihin katsomatta, eikä isommin kukaan perään kysellyt! Tänään näitä ratoja on varmasti vähemmän ja toimintavat toisenlaisia!
Tavataan talvipäivillä!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Tulisiko talvi/ratapäivillä sallia ajelut myös muilla, kuin Saabeilla?
Vastasin kyllä mutta ehtoja pitää olla.
Saabit etuoikeutettuja ny ainakin.
Vanhat säännöt ovat silloin olleet perusteltuja mut nytten kun uusia ei enää saa niin osaa laitteista tekee jo mieli vähän säästellä.
Toisaalta silti olis kiva päästä välil testailee missä se pidon raja menee niin talvella kuin kesällä, myönnän et vähentää myös nulikkavirusta liikenteessä.
Toistaiseks itsellä on vielä saabeja millä päästellä ja kävinkin kesällä Ahvenistolla ja talvella Kihniössä.
Tapahtumia on kumminkin sen verran monta että saabejakin näkee.
Ja joo, oha sitä ratavuoroja mitkä ei oo sidoksissa mihinkään merkkiin mutta on se kivempaa tutussa porukassa.
Radan seisottaminen tyhjänä on sitä vastoin ikävää kun ne on kaikki tosi täyteen buukattuja.
Yks asia mistä pitäis pitää huoli et kaikissa radalla olevilla on liikennevakuutus.
Saabit etuoikeutettuja ny ainakin.
Vanhat säännöt ovat silloin olleet perusteltuja mut nytten kun uusia ei enää saa niin osaa laitteista tekee jo mieli vähän säästellä.
Toisaalta silti olis kiva päästä välil testailee missä se pidon raja menee niin talvella kuin kesällä, myönnän et vähentää myös nulikkavirusta liikenteessä.
Toistaiseks itsellä on vielä saabeja millä päästellä ja kävinkin kesällä Ahvenistolla ja talvella Kihniössä.
Tapahtumia on kumminkin sen verran monta että saabejakin näkee.
Ja joo, oha sitä ratavuoroja mitkä ei oo sidoksissa mihinkään merkkiin mutta on se kivempaa tutussa porukassa.
Radan seisottaminen tyhjänä on sitä vastoin ikävää kun ne on kaikki tosi täyteen buukattuja.
Yks asia mistä pitäis pitää huoli et kaikissa radalla olevilla on liikennevakuutus.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992