Auton ensiapu
Auton ensiapu
Joskus voi huonolla tuurilla auto jättää tienpäälle, ja silloin on kuljettajalla vitsit vähissä. Miten olet siis varustautunut tällaisen tilanteen varalle?
Tälläinen juttu jo menossa tuolla , niin ei taida tulla kirjoituksia tähän.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=
Eiks tuo topic koske noita kaks ja kolme numeroisia ilman viivaa välissä.Reetu kirjoitti:Tälläinen juttu jo menossa tuolla , niin ei taida tulla kirjoituksia tähän.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=
Itellä oli tossa edellisessä tonnarissa (vm88 ajettu noin 400t) aina pikkunen korjaamo mukana (en kylläkään niitä tarvinut kertaakaan omaan autoon) (No kerran kun sylki lootaöljyt syylärin korkista ulos).
Nyt olen päättänyt (olinko se minä vai hameväki), jotta loosterin tila kuuluu matkatavaroille, (ei työkaluille)
Eli mukana se mitä varapyöräkoteloon sopii ja hyvin on pärjännyt puolivuotta ja 20tkm (ei ole tarvinnut varapyörätilaan kurkkasta).
Viimeksi muokannut Kurko, Pe Huhti 08, 2005 18:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Molemmissa, Tonnarissa ja Hondassa, on perustyökalut elikkäs:
- Lenkkiavainsarja
- Pari jakaria
- Ruuvimeisselisarja
- 3/8" hylsysarja
- Jännitteenkoetin
- Sivuleikkurit, box-tongit, linjapihdit ja kärkipihdit
- vasara
- pyöränmutteriavain kunnon jatkovarrella
- puukko
- Tonnarissa torx-avain sarja
Työkalut on ja pysyy auton perässä, niitä ei edes millään verukkeella kuljeteta sieltä muihin hommiin.
Lisäksi mukana kulkee molemmissa:
- Starttikaapelit
- piuhaa
- sähkärin teippiä
- kolmen machin teippiä
- rautalankaa
- nippusiteitä
- sokerinpaloja
- Lajitelma ruuveja, pultteja, prikkoja ja muttereita (jotka kaikki on tod.näk väärän kokoisia sitten kun tositilanne tulee)
- hinausköysi
- ensiapulaukku ja Tonnarissa vielä sammutinkin
Molemmissa romut mahtuu varapyörän koteloon.
Nuorempana kun autot oli ainakin olevinaan huonompia tuli opeteltua pakkoneuroosi pitää työkaluja matkassa
- Lenkkiavainsarja
- Pari jakaria
- Ruuvimeisselisarja
- 3/8" hylsysarja
- Jännitteenkoetin
- Sivuleikkurit, box-tongit, linjapihdit ja kärkipihdit
- vasara
- pyöränmutteriavain kunnon jatkovarrella
- puukko
- Tonnarissa torx-avain sarja
Työkalut on ja pysyy auton perässä, niitä ei edes millään verukkeella kuljeteta sieltä muihin hommiin.
Lisäksi mukana kulkee molemmissa:
- Starttikaapelit
- piuhaa
- sähkärin teippiä
- kolmen machin teippiä
- rautalankaa
- nippusiteitä
- sokerinpaloja
- Lajitelma ruuveja, pultteja, prikkoja ja muttereita (jotka kaikki on tod.näk väärän kokoisia sitten kun tositilanne tulee)
- hinausköysi
- ensiapulaukku ja Tonnarissa vielä sammutinkin
Molemmissa romut mahtuu varapyörän koteloon.
Nuorempana kun autot oli ainakin olevinaan huonompia tuli opeteltua pakkoneuroosi pitää työkaluja matkassa
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
-iso pakillinen kaluja (näillä tekee kaiken, paitsi momenttiin väännöt)
-katkojan kärjet
-jakajan kansi
-tulpat
-tulpanjohdot
-pyörijä
-kondensaattori
-vettä kanisterissa
-glykolia pöntössä
-moottoriöljyä purkissa
-laatikkoöljyä pullossa
-lisäainetta nykypensan haittojen torjuntaan
-tenttua (autolle)
-letkua
-teippejä, nippareita, ruuveja, nauloja...
-EA-laukku
-kuormaliinaa ja räikkä
-kiilahihnoja
-kaiutinjohtoa
-moottorin tiivistesatsi (1 venakopan tiiviste ja termarin tiiviste käytetty)
-jotain kledjuja
-renkaanpaikkausmössöä
-lasinpesunestettä
Jotain varmaan unohtui.
Bensiiniä en pidä mukana, vaan testaan aina "uuden" auton kanssa tutustumisvaiheessa, että missä mittarin näyttämän vaiheessa bensiini loppuu. Sammuttimesta luovuin, koska Saab on osoittautunut hyvätapaiseksi ja nukun yöni paremmin, jos sammutin on eteisen kaapissa.
-katkojan kärjet
-jakajan kansi
-tulpat
-tulpanjohdot
-pyörijä
-kondensaattori
-vettä kanisterissa
-glykolia pöntössä
-moottoriöljyä purkissa
-laatikkoöljyä pullossa
-lisäainetta nykypensan haittojen torjuntaan
-tenttua (autolle)
-letkua
-teippejä, nippareita, ruuveja, nauloja...
-EA-laukku
-kuormaliinaa ja räikkä
-kiilahihnoja
-kaiutinjohtoa
-moottorin tiivistesatsi (1 venakopan tiiviste ja termarin tiiviste käytetty)
-jotain kledjuja
-renkaanpaikkausmössöä
-lasinpesunestettä
Jotain varmaan unohtui.
Bensiiniä en pidä mukana, vaan testaan aina "uuden" auton kanssa tutustumisvaiheessa, että missä mittarin näyttämän vaiheessa bensiini loppuu. Sammuttimesta luovuin, koska Saab on osoittautunut hyvätapaiseksi ja nukun yöni paremmin, jos sammutin on eteisen kaapissa.
Onse kyllä kumma, kun jonkin tutkimuksen mukaan rengasrikko yllättää noin 8-10 vuoden välein.
Ja melkein kaikilla on varapyörä ja vaihtovehkeet mukana. toisilla toimivat ja toisilla ei.
Siis autoon iskee joku muu vika useammin kuin tuo pyöräongelma.
No itellä on iskenyt tossa reilun 20 kesän aikana 2 kertaa rengasrikko joten keskiarvossa männään vaikka paljon ajetaankin.
Kuinkahan on kokemukset kanssa saabisteilla joilla on km. kokemuksia se 7 numeroinen luku kun itseltä vielä puuttuu siitä pari-kolme vuotta.
Ja melkein kaikilla on varapyörä ja vaihtovehkeet mukana. toisilla toimivat ja toisilla ei.
Siis autoon iskee joku muu vika useammin kuin tuo pyöräongelma.
No itellä on iskenyt tossa reilun 20 kesän aikana 2 kertaa rengasrikko joten keskiarvossa männään vaikka paljon ajetaankin.
Kuinkahan on kokemukset kanssa saabisteilla joilla on km. kokemuksia se 7 numeroinen luku kun itseltä vielä puuttuu siitä pari-kolme vuotta.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Di-kasetti tuli ostettu varalle pari viikkoa sitten. Muuten on pakillinen työkaluja kuulunut varusteisiin jo 15 vuotta. Harvemmin on tarvinnut käyttää. Ai niin ja hinausköysi jos vaikka kanssamatkustaja tarvitsisi apua
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Kyllähän tuolta starttikaapelit ja hinausköysi löytyy varapyöräkotelosta sirkkelinterän vierestä. Mukana kulkee myös erinäinen määrä määrittelemättömän kokoisia avaimia ja ruuvareita, sekä torx-sarja.
Niin tuota hinausköyttäkin on tullut käytettyä, vieläpä oman auton hinaukseen pariinkin otteeseen. Starttikaapeleillakin on käynnistelty joitain kulkuneuvoja...
Niin tuota hinausköyttäkin on tullut käytettyä, vieläpä oman auton hinaukseen pariinkin otteeseen. Starttikaapeleillakin on käynnistelty joitain kulkuneuvoja...
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Epämääräinen laatikollinen työkaluja, hinausköysi ja starttikaapelit. Varaosia ei ole muutamia polttimoita ja pikkusälää lukuunottamatta joten jos jotain oikeasti hajoaa niin varmaankin sitten sitä jää tienposkeen.
lisäystä: jonkinlaista sammutinta tässä on harkinnut kun lyhyen ajan sisään on nähny muutamia lämpösenä käyneitä autoja. Ja jos vaikka oma auto ei leimahdakaan niin eihän se haittaa jos vaikka joskus voisi toista auttaa.
lisäystä: jonkinlaista sammutinta tässä on harkinnut kun lyhyen ajan sisään on nähny muutamia lämpösenä käyneitä autoja. Ja jos vaikka oma auto ei leimahdakaan niin eihän se haittaa jos vaikka joskus voisi toista auttaa.
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower