Pystykeulalla, Aerona tai Airflowlla varustettuna ja valastarinan kera. Maltillinen pudotus ja vielä kun leipoo alle 16" Aero-vanteet, niin onhan se silmälle varsin maukas. Mielellään kattoluukun kera.
Paras Saab-malli?
Re: Paras Saab-malli?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Paras Saab-malli?
Ruottissa oli kaupan punainen 9000 Aero, kuvien kera toki. Ai hitto kun se oli upes.
9000 Aero, se onkin sittenkin paras Eli joo, ei osaa päättää...
Sininen Saab 9-3, '99
-
- "Turbo"
- Viestit: 228
- Liittynyt: La Marras 05, 2016 16:45
- Paikkakunta: Oulu
Re: Paras Saab-malli?
OG Satku. Tuli hommattua isän kanssa hopea 2d T8 pystäri joten se alkaa näyttää parhaalta korimallilta omaan silmään. Löysin myös Aeron korisarjan tähän. Melko vähissä taitaa olla 2d:t Aeron korisarjalla suomessa?
"Jag har en Saab" på finska "Olen mieleltäni sairas, en saa julkisesta terveydenhuollosta apua ja nyt pihani on täynnä autoja"
8 kpl Saabeja (tällä hetkellä)
8 kpl Saabeja (tällä hetkellä)
Re: Paras Saab-malli?
^Kyllä, vuonna 1985
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Paras Saab-malli?
Ei.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Paras Saab-malli?
Mä en ymmärrä sitä, että miten ihmeessä kukaan voi ainakaan tosissaan väittää että tonnari on parempi kuin esim. NG93. Mulla on ja on ollut molempia ja yksikään asia ei tonnarissa ole paremmin. Vain saabisti onnistuu valehtelemaan itselleen ja muille, että joku vanha 1960 tai 1980 luvun laite on parempi kuin 2000-luvun tuotos.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Paras Saab-malli?
No joo, mutta kai ajatuksena on vertailla kutakin mallia aikakautensa tuotoksiin ja vetää siitä jonkun sortin yhteenvetoa. Oma valintani oli OG900, armottomasti vanhentunut automalli.Pakari kirjoitti: ↑Pe Loka 09, 2020 21:00Mä en ymmärrä sitä, että miten ihmeessä kukaan voi ainakaan tosissaan väittää että tonnari on parempi kuin esim. NG93. Mulla on ja on ollut molempia ja yksikään asia ei tonnarissa ole paremmin. Vain saabisti onnistuu valehtelemaan itselleen ja muille, että joku vanha 1960 tai 1980 luvun laite on parempi kuin 2000-luvun tuotos.
Re: Paras Saab-malli?
Emmää väitäkkään, siksi tää kysymys ratkesi tonnarin eduksi vuonna 1985, silloin ei ollut NG9-3:sta haastamassa
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Paras Saab-malli?
Tuolla perusteella Jaguarin paras automalli on I-Pace koska se edustaa moderneinta teknologiaa. Veikkaan että ei saa kovin paljoa kannatusta asianosaisten joukossa, valinnevat kuitenkin E-Typen, Mark kakkosen tai XK120:n, ja se näkyy myös hinnoissa.Pakari kirjoitti: ↑Pe Loka 09, 2020 21:00Mä en ymmärrä sitä, että miten ihmeessä kukaan voi ainakaan tosissaan väittää että tonnari on parempi kuin esim. NG93. Mulla on ja on ollut molempia ja yksikään asia ei tonnarissa ole paremmin. Vain saabisti onnistuu valehtelemaan itselleen ja muille, että joku vanha 1960 tai 1980 luvun laite on parempi kuin 2000-luvun tuotos.
Edit. En voi vastata itse galluppiin, koska oma suosikki puuttuu.
Viimeksi muokannut Rattivaihde, La Loka 10, 2020 09:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Paras Saab-malli?
Legendaarisinhan on eri asia kuin paras. Ja parhaan määritelmä riippuu aina määrittelijän tuntemuksista sekä mielipiteistä, joten yksiselitteiseti parhaan määrittely on vaikeaa ellei mahdotonta.
Kaikkihan muistamme sen jatkuvasti jossain esiin pulpahtavan sanonnan, että selvästi yli puolet autoilijoista pitää itseään keskivertoa parempana kuskina. Jos yksi painottaa nopeutta, toinen taloudellisuutta ja kolmas turvallisuutta, niin kaikki kolme ovat kolmikosta mielestään paras. Kas, kun ne muut tavoittelevat eri asiaa, niin tulkkaavat parhauden eri tavoin.
Kaikkihan muistamme sen jatkuvasti jossain esiin pulpahtavan sanonnan, että selvästi yli puolet autoilijoista pitää itseään keskivertoa parempana kuskina. Jos yksi painottaa nopeutta, toinen taloudellisuutta ja kolmas turvallisuutta, niin kaikki kolme ovat kolmikosta mielestään paras. Kas, kun ne muut tavoittelevat eri asiaa, niin tulkkaavat parhauden eri tavoin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7564
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Paras Saab-malli?
Miten tuota parhautta sitten noteeraisi....
No kaikki edelliset SAABit jotka minulla on ollut, kaikkiin on joutunut tekemään vaihdelaatikko remontin.
Ja pariin eri malliin jopa kansi remontit, sytkäkasetteja on saanut uusia,vetoakseleista puhumattakaan.
Ja aika heikko tehoisia ovat olleet.
Mutta nyt on alla loistoyksilö, vaihteet toimivat ja tehoakin on riittävästi ettei jää jalkoihin.
OG9-3SE RE85 STG1 TD04.
No kaikki edelliset SAABit jotka minulla on ollut, kaikkiin on joutunut tekemään vaihdelaatikko remontin.
Ja pariin eri malliin jopa kansi remontit, sytkäkasetteja on saanut uusia,vetoakseleista puhumattakaan.
Ja aika heikko tehoisia ovat olleet.
Mutta nyt on alla loistoyksilö, vaihteet toimivat ja tehoakin on riittävästi ettei jää jalkoihin.
OG9-3SE RE85 STG1 TD04.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Paras Saab-malli?
Tuo on hyvä kysymys, mutta? Parhaan malliin määrittäminen on kyllä vaikeaa!? Vastaukseen vaikuttaa varmasti moni liikkuva asia vuosien ja eri mallien välillä? Siis valinta varmaan tehdään paljolti tunteen ja tunnetilan mukaisesti! Teknisesti parhaan mallin määrittäminen vaatisi melkoisen määrän erilaisen faktan vertailua?
Siis kyllä tähän tunnepitoiseen kysymykseen, oma tunnepitoinen vastaukseni on Saab 96, 50-vuotisella Saabien erimallisten autojen käyttökokemuksella!
Siis kyllä tähän tunnepitoiseen kysymykseen, oma tunnepitoinen vastaukseni on Saab 96, 50-vuotisella Saabien erimallisten autojen käyttökokemuksella!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Paras Saab-malli?
Mielestäni kaikilla malleilla on oma aikansa, silloin kun ajettiin uusilla 96 ne tuntui parhailta. Kehitys meni eteenpäin 99 myötä, OG 900 satanen ei paljoa muuttanut tunteita, mutta tonnari oli jo aivan toista kehityksessä. OG 9-5 hyvä kaikin puolin ja NG 9-3 sekä 9-5 hyviä autoja omissa luokissaan.
Vikoja löytyy varmaan kaikista malleista, niinkuin muistakin autoista, mutta omalle kohdalle on vain sattunut hyviä yksilöitä. Ei ole tarvinnut tehdä isompia korjauksia koskaan, osa syynä uusia ja aika vähän ajettuja autoja, eniten ajettu oli tonnari, jossa reilu 370tkm mittarissa.
Vikoja löytyy varmaan kaikista malleista, niinkuin muistakin autoista, mutta omalle kohdalle on vain sattunut hyviä yksilöitä. Ei ole tarvinnut tehdä isompia korjauksia koskaan, osa syynä uusia ja aika vähän ajettuja autoja, eniten ajettu oli tonnari, jossa reilu 370tkm mittarissa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.