Onko saabistasi joskus kansi haljennut?

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

Onko kansi haljennut?

B201
8
40%
B202
4
20%
B212
0
Ei ääniä
B204
0
Ei ääniä
B234
4
20%
B258
0
Ei ääniä
B308
0
Ei ääniä
B205
0
Ei ääniä
B235
4
20%
 
Ääniä yhteensä: 20

rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Onko saabistasi joskus kansi haljennut?

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Eli 9000-osastolla kansimurheiden ja siitä johtuvan hammastenkiristelyn pohjalta on pakko tehdä gallup, kun niin hanakasti eräät tuntuvat tämän takia leimaavan kaikki saabin moottorit paskoiksi.
Katsotaan nyt sitten kuinka paljon niitä kansimurheita on ollut, ja onko nimenomaan B234 se suurin murheenkryyni...

Äänestykseen ei mahtunut enempää tavaraa...
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

En noista koneista tiedä mutta auto oli 900i -88 8v. Kansi halki 2 kertaa puoleen vuoteen. Kolmas kansi pysyi ehjänä kun syy löytyi: Walkerin aivan uusi pakoputki oli tukossa :cry: . Alkoi muuten putken vaihdon jälkeen taas kulkemaan entiseen malliin :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1352
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

vastaava auto kuin edellä.... tiedä sitten koneesta
öljyä syylärissä enemmän ku vettä... t5ana

myykää nyt jumapliut mulle se turbokone
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Ja kyllä, B234 (turbo), kansi halki. Saksantuonti.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Ehkä oli 99:n edellinen kansi mennyt halki. Sen sais selville koeponnistamalla vanha kansi. Joten vastasin, että B201:stä on mennyt kansi halki.

EDIT: Ei ollu vanha kansi halki. On ollu jo vuoden alusta kiinni koeponnistettuna, laskettuna ja säädettynä. Varaosaautosta otettu kansi sitten taas meni halki, ja reilusti (15km ja 1 litra nestettä).
Viimeksi muokannut dimebak, Ma Elo 21, 2006 17:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Ei ole - ainakaan toistaiseksi...
jarrikka
"Aero"
Viestit: 350
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 14:27
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja jarrikka »

En noista koodeista mitn tajua, mut yhdenkään saabin/auton kansi ei ole konsanaan porsinu :D
-J-
9000 CS 2.3 kovassa ajossa
Suzuki RF 900 R "boys needs toys"
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Empä minäkään muista noita koneiden numeroita, mutta ekasta 99:tä meni kansi halki. Tosin 110% omaa tyhmyyttä, marraskuun yöpakkaset ja nesteenä pelkkää vettä....

Sitten yhdestä 8v 900 oli kansi haljennut omia aikojaan, alkoi vaan tihkuttaa vettä sylinteriin.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

B234 kansi halki, tämäkin saksantuonti (pitkälohko), 8-venttiilisen ahdetun H-moottorin kansi oli halki, eli mahtoikohan olla sitten B202. Yhden kajakin kansi taisi olla halki (tai sitten toivottaman kiero) kun ei pitänyt liemiä sisällä, toinen kansi tilalle niin toimi.

Taitaa nuo kansien halkeamiset olla varsin yleisiä vanhemmissa ahdetuissa moottoreissa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Ei
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

B234 pitkälohko Saksan tuonti.

Ei varmaan auttanut yhtään, että oli flektin lämpökytkimen liittimet hapettuneet...

Tais ng900aerollakin olla jotain lämpökytkimen ongelmia?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

peinu kirjoitti: Tais ng900aerollakin olla jotain lämpökytkimen ongelmia?
Ei ollut, flekti toimi täysin normaalisti. Kun kone oli purettuna niin otin siitä ehjän flektikytkimen ja asensin appiukon autoon (josta oli sökönä), sittemmin hankkimani Motonetin kytkin kyllä oikutteli mutta kone ei päässyt kuumaksi kertaakaan, ja kansihan oli jo vaihdettu.

Saksasta ei kannata kyllä autoja ostaa, ajavat niin järjettömiä nopeuksia siellä että eivät voi ollakaan ehjiä, täytyy tästedes hankkia kaikki pelit Italiasta jossa köröttelevät samoja nopeuksia kuinSuomessa, ja jossa ei ole ainkaan mitään pelkoa ruosteesta (OT).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

nojoo, vanhat autot on vanhoja Saksassakin :) Ja hyvin pidetyt hyvin pidettyjä. Tuo meitsin 9-3 on ainakin sellainen unelmayksilö mistä tuontihalut saa uutta pontta. No vuosi kerrallaan sekin vanhenee...

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Ei ole kansia halkeillut, mutta kaikkea muuta kamaa kyllä halkesikin B234:stä..
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

2 kertaa samasta 99GL vm.83:sta. Oli muuten aito suomi-auto ja silti halkesi. Uskomatonta. :roll:
9000CS 2,3
Vastaa Viestiin