Sivu 1/2
Onko saabistasi joskus kansi haljennut?
Lähetetty: Pe Huhti 29, 2005 11:58
Kirjoittaja rälläkkä
Eli 9000-osastolla kansimurheiden ja siitä johtuvan hammastenkiristelyn pohjalta on pakko tehdä gallup, kun niin hanakasti eräät tuntuvat tämän takia leimaavan kaikki saabin moottorit paskoiksi.
Katsotaan nyt sitten kuinka paljon niitä kansimurheita on ollut, ja onko nimenomaan B234 se suurin murheenkryyni...
Äänestykseen ei mahtunut enempää tavaraa...
Lähetetty: Pe Huhti 29, 2005 12:19
Kirjoittaja Psychocowboy
En noista koneista tiedä mutta auto oli 900i -88 8v. Kansi halki 2 kertaa puoleen vuoteen. Kolmas kansi pysyi ehjänä kun syy löytyi: Walkerin aivan uusi pakoputki oli tukossa

. Alkoi muuten putken vaihdon jälkeen taas kulkemaan entiseen malliin

Lähetetty: Pe Huhti 29, 2005 12:28
Kirjoittaja turkkaki
vastaava auto kuin edellä.... tiedä sitten koneesta
öljyä syylärissä enemmän ku vettä... t5ana
myykää nyt jumapliut mulle se turbokone
Lähetetty: Pe Huhti 29, 2005 12:30
Kirjoittaja V.J.S
Ja kyllä, B234 (turbo), kansi halki. Saksantuonti.
Lähetetty: Su Touko 01, 2005 09:07
Kirjoittaja dimebak
Ehkä oli 99:n edellinen kansi mennyt halki. Sen sais selville koeponnistamalla vanha kansi. Joten vastasin, että B201:stä on mennyt kansi halki.
EDIT: Ei ollu vanha kansi halki. On ollu jo vuoden alusta kiinni koeponnistettuna, laskettuna ja säädettynä. Varaosaautosta otettu kansi sitten taas meni halki, ja reilusti (15km ja 1 litra nestettä).
Lähetetty: La Elo 19, 2006 15:32
Kirjoittaja Bob
Ei ole - ainakaan toistaiseksi...
Lähetetty: Su Elo 20, 2006 00:24
Kirjoittaja jarrikka
En noista koodeista mitn tajua, mut yhdenkään saabin/auton kansi ei ole konsanaan porsinu

Lähetetty: Su Elo 20, 2006 00:54
Kirjoittaja MacTurbo
Empä minäkään muista noita koneiden numeroita, mutta ekasta 99:tä meni kansi halki. Tosin 110% omaa tyhmyyttä, marraskuun yöpakkaset ja nesteenä pelkkää vettä....
Sitten yhdestä 8v 900 oli kansi haljennut omia aikojaan, alkoi vaan tihkuttaa vettä sylinteriin.
Lähetetty: Ma Elo 21, 2006 13:41
Kirjoittaja ng900aero
B234 kansi halki, tämäkin saksantuonti (pitkälohko), 8-venttiilisen ahdetun H-moottorin kansi oli halki, eli mahtoikohan olla sitten B202. Yhden kajakin kansi taisi olla halki (tai sitten toivottaman kiero) kun ei pitänyt liemiä sisällä, toinen kansi tilalle niin toimi.
Taitaa nuo kansien halkeamiset olla varsin yleisiä vanhemmissa ahdetuissa moottoreissa.
Lähetetty: Ma Elo 21, 2006 14:03
Kirjoittaja pade
Ei
Lähetetty: Ma Elo 21, 2006 14:25
Kirjoittaja peinu
B234 pitkälohko Saksan tuonti.
Ei varmaan auttanut yhtään, että oli flektin lämpökytkimen liittimet hapettuneet...
Tais ng900aerollakin olla jotain lämpökytkimen ongelmia?
Lähetetty: Ma Elo 21, 2006 16:35
Kirjoittaja ng900aero
peinu kirjoitti:
Tais ng900aerollakin olla jotain lämpökytkimen ongelmia?
Ei ollut, flekti toimi täysin normaalisti. Kun kone oli purettuna niin otin siitä ehjän flektikytkimen ja asensin appiukon autoon (josta oli sökönä), sittemmin hankkimani Motonetin kytkin kyllä oikutteli mutta kone ei päässyt kuumaksi kertaakaan, ja kansihan oli jo vaihdettu.
Saksasta ei kannata kyllä autoja ostaa, ajavat niin järjettömiä nopeuksia siellä että eivät voi ollakaan ehjiä, täytyy tästedes hankkia kaikki pelit Italiasta jossa köröttelevät samoja nopeuksia kuinSuomessa, ja jossa ei ole ainkaan mitään pelkoa ruosteesta (OT).
Lähetetty: Ti Elo 22, 2006 07:50
Kirjoittaja peinu
nojoo, vanhat autot on vanhoja Saksassakin

Ja hyvin pidetyt hyvin pidettyjä. Tuo meitsin 9-3 on ainakin sellainen unelmayksilö mistä tuontihalut saa uutta pontta. No vuosi kerrallaan sekin vanhenee...
Lähetetty: Ti Elo 22, 2006 09:27
Kirjoittaja karg
Ei ole kansia halkeillut, mutta kaikkea muuta kamaa kyllä halkesikin B234:stä..
Lähetetty: Ti Elo 22, 2006 09:53
Kirjoittaja Saappi Kuski
2 kertaa samasta 99GL vm.83:sta. Oli muuten aito suomi-auto ja silti halkesi. Uskomatonta.
