HYPOIDIGALLUP

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

HYPOIDIGALLUP

Vaihteiston toiminta parani / ei öljyvuotoa
17
20%
Vaihteiston toiminta parani / öljyvuotoa tai öljyvuoto lisääntyi
5
6%
Ei vaikutusta vaihteiston toimintaan / ei öljyvuotoa
7
8%
Ei vaikutusta vaihteiston toimintaan / öljyvuotoa tai öljyvuoto lisääntyi
3
4%
Vaihteisto rikkoutui; hammasrattaat, synkronirenkaat, vaihteensiirtäjä tms
3
4%
Hypoidiöljyt eivät ole käytössä
49
58%
 
Ääniä yhteensä: 84

petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

HYPOIDIGALLUP

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Mitä vaikutuksia on tullut vaihteiston toimintaan, kun siihen on vaihdettu Nesteen Hypoidiöljyt (75W)?

-Öljyvuotoa, jopa runsastakin?
-Teflonisten synkronirenkaiden äkillistä kulumista?
-Hammasrattaiden rikkoutumisia?

+Parempaa toimintaa kylmänä & kuumana, vaihteen kytkeytyminen jne?
+Ei öljyvuodon lisääntymistä?
+Kulutuskestävyys entisellään (onko joku ajanut esim. 50-100 tkm yksillä öljyillä)?

Jos vaihteiston toiminta on huonontunut, niin mahdollinen diagnoosi?
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Mulla vaihteet rupes meneen paremmin päälle ja tuo kiusallinen pakin karahdus jäi pois kokonaan, öljyvuotoja ei ole tullut.
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Kestää paljon nopeampia vaihtoja rusahtelematta. Pakkikaan ei enää yleensä kolahda jos ei kolmosen kautta käytä. Talvella jäykkä pari ekaa kilsaa (80W90). Ehdottomasti. Never motor oil again.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tahmeus ja kankeus hävisi aiemmasta jossa oli moottoriöljyä, nykyisessä on kunnostuksen jälkeen sisään laitettuna, joten ei tietoa mitä eroa vanhempaan siinä suhteessa. Toimi ja toimii molemmissa todella hyvin lämpötilasta riippumatta, pelkästään hyvää sanottavaa tähän asti. Neste Hypoidi MP75W käytössä siis,
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kylmänäkin laatikko toimii hyvin.eikä lisääntynyt vuodot.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Siriam
"Viggen"
Viestit: 511
Liittynyt: La Kesä 05, 2004 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Siriam »

Sanokaas minkä väristä tuo hypoidi on? Autoni edellinen omistaja anto mulle mukaan läpinäkyvän purkin vaihteistoöljyä ja sano jotta käytä vain tätä ja niin olen tehnytkin.
Ensimmäinen Saab: 900i 2.0L -89
Toinen Saab: 9-3 1.8t(=2.0t?) 2004vm.
koshh
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 10:49
Paikkakunta: Oravasaari

Viesti Kirjoittaja koshh »

Laatikko toimii kuin unelma. Pikkasen rupes vuotamaan, mutta ei liikaa.
Saab 96 V4 Super -78
Saab 9000 Aero -95 VI**N TCS Steg X Evo
Saab 9000 2.0t -97
Saab 9000 2.0t -97
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10295
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Siriam kirjoitti:Sanokaas minkä väristä tuo hypoidi on? Autoni edellinen omistaja anto mulle mukaan läpinäkyvän purkin vaihteistoöljyä ja sano jotta käytä vain tätä ja niin olen tehnytkin.
Ruokaöljyn näköistä ja pahan hajuista. 75W on jopa yhtä juoksevaakin, kuin ruokaöljy. Olen käyttänyt polkupyörän ketjuöljynäkin tuota samaista ainetta, ja perskuta fillarin luonakin haisee toi öljy. On ihmeen voimakas "aromi".
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Siriam
"Viggen"
Viestit: 511
Liittynyt: La Kesä 05, 2004 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Siriam »

Mertmi kirjoitti:
Siriam kirjoitti:Sanokaas minkä väristä tuo hypoidi on? Autoni edellinen omistaja anto mulle mukaan läpinäkyvän purkin vaihteistoöljyä ja sano jotta käytä vain tätä ja niin olen tehnytkin.
Ruokaöljyn näköistä ja pahan hajuista. 75W on jopa yhtä juoksevaakin, kuin ruokaöljy. Olen käyttänyt polkupyörän ketjuöljynäkin tuota samaista ainetta, ja perskuta fillarin luonakin haisee toi öljy. On ihmeen voimakas "aromi".
Kiitos Mikko, Kuvaus vastaa litkuani. Mistäs tuota voisi ostaa joensuussa lisää?
Ensimmäinen Saab: 900i 2.0L -89
Toinen Saab: 9-3 1.8t(=2.0t?) 2004vm.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Yhdet litkut kerkesi lootassa olemaan jo ennen enskan vaihtoa(ogsatku), mutta enskan vaohdon jälkeen on vuotanut ensiökopasta, johon kyllä laitoin uuden tiivisteen. Pitänee tarkistaa pulttien kireys.

Vaihteiston toiminta parani selkeästi, etenkin talvipakkasilla. Pois lasketut hypoidit oli menneet aika mustaksi, ilmeisesti pesseet vaihteiston melko hyvin, koska ensiökoppa oli aivan puhdas. Pitäis saada jossain vaiheessa auto taas ajoon ja seurata miten tuo öljyvuoto kehittyy, vai saanko sen pois pultteja kiristämällä.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10295
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Siriam kirjoitti:
Mertmi kirjoitti:
Siriam kirjoitti:Sanokaas minkä väristä tuo hypoidi on? Autoni edellinen omistaja anto mulle mukaan läpinäkyvän purkin vaihteistoöljyä ja sano jotta käytä vain tätä ja niin olen tehnytkin.
Ruokaöljyn näköistä ja pahan hajuista. 75W on jopa yhtä juoksevaakin, kuin ruokaöljy. Olen käyttänyt polkupyörän ketjuöljynäkin tuota samaista ainetta, ja perskuta fillarin luonakin haisee toi öljy. On ihmeen voimakas "aromi".
Kiitos Mikko, Kuvaus vastaa litkuani. Mistäs tuota voisi ostaa joensuussa lisää?
Vaikkapa multa :)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Gyl gyl,

Kannatan Hypoidin laittoa Satkun laatikkoon. Aerossa ja ceessä molemmissa 75Weetä ja molempien laatikot ovat kuin silkkiä käyttää.

Ei vuotoja, koneen maha on kuiva...

-Heze-
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Tänään kävin kurkkimassa auton alle, ei vuoda vaihteistoöljyä, vaihdoin Neste MP75W-hypoidiöljyt keväällä, varmuuden vuoksi kahteen otteeseen, ekalla satsilla ajoin alle 200 km. Vaihteiston takakannen avasin ja laitoin uuden tiivisteen. Sivukannen ja kaikkia muitakin pultteja olen kiristellyt. Vaihteiston mittatikun juuresta vuoti jo useita vuosia sitten, lisäsin silloin rautalankakiristimen tikun juuressa olevan kumin ympärille, ei ole vuotanut enää.

Vaihteisto toimii hyvin, ainoastaan pakki pomppii pois päältä jos peruuttaa rajummin, mutta siihen en öljynvaihdoilla odottanutkaan parannusta, kepistä kiinnipitäminen peruuttaessa auttaa.

Hypoidiöljyjen värivertailu:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 243#126243
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Juu pelkkää plussaa. Keväällä tuli 2:een otteeeseen vaihdettua öljyt ja puhdistettua suodatin. Tähän mennessä havaittua:

-toimii niin ettei pakkasillakaan ekalla kilsalla kakkonen rusahtanut
-ykkönen menee päälle vauhdissakin
-jos mahdollista, niin loota vähän hiljeni (ei ulissut ennenkään) tämä voi olla toiveajattelua.

Laatikko ei ainakaan minulla vuoda.

Hypoidia tuli haettua melko paljon tossa keväällä, kertokaas muutkin vaihtajat kommentteja.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Mulla toimii myös loistavasti, etenkin pakin rusahdus jäi pois.
Vaihteet menee liukkaammin päälle , ei minkään laisia öljyvuotoja.
Kahteen kertaan vaihdoin öljyt , nyt sama täytyis tehdä nopalle.
Vastaa Viestiin