Sivu 1/2

Kynnys ruostekorjauksiin

Lähetetty: Ti Kesä 14, 2005 21:34
Kirjoittaja ah79
Koputtelin tänään tonttuni joistain kohdin hieman pehmeätä takakaarta ja pohdin, tarttisko sille joskus tehdä jotakin. Totesin kuitenkin, että menee ainakin seuraavasta leimasta läpi tuollaisenaankin, joten mitäpä suotta :P . Samalla tuli mieleen, miten paljon autossa pitää yleensä olla mätää, että muut Saabistit viitsivät migiin ja rälläkkään tarttua.

Itseäni harmittavat pienetkin ruosteet, mutta ruostekorjaus on niin ikävää hommaa, että ihan pienestä en kyllä viitsi moiseen touhuun alkaa. Oma vastaukseni siis on vaihtoehto "Jos autosta löytyy isoja reikiä".

Lähetetty: Ti Kesä 14, 2005 21:46
Kirjoittaja jus
Ruostettahan omissa on jo molemmissa. Pintaruosteita olisi taas pieni toive saada retusoitua vähemmälle kesälomalla. Reikiä kriittisissä paikoissa pitää yrittää korjata asialliseen kuntoon viimeistään ennen leimaa, mieluusti hyvissä ajoin. Leimalle "varmassa" kunnossa. Jostain syystä nyt tuntuu, että tänä vuonna ei tarvitsisi hitsata, ainakaan omia autoja.

Lähetetty: Ti Kesä 14, 2005 21:48
Kirjoittaja rälläkkä
Kyllähän sitä tekis kun olisi omat tilat ja vehkeet. Mutta kun joutuu kaverin tiloihin turvautua missä jotakuinkin koko kaveripiiri käy autojaan rappaamassa+miehen omat projektit niin ei viitsi ihan pikkuruosteita alkaa raapia.
Joskin pyrkimys on pitää auto siinä kunnossa, ettei se pääsisi kovin nopeaa ruostumaan...
Takakaarista ajattelin tämän kesän aikana ottaa ruosteet kiinni ennenkuin menee läpi. Ja ovien alalaidat pitäisi putsata ja panna niihin kunnon myrkyt.

Lähetetty: Ti Kesä 14, 2005 21:56
Kirjoittaja Mikkoz
Tuossa aikasemmin (koirankoppi aikana) kun katsatusmies käski, mutta nyt kun alla oikea auto, niin pitäis laitella heti kun reikä löytyy ja kerkee.

Lähetetty: Ti Kesä 14, 2005 22:01
Kirjoittaja gls
kyllä heti kun jotain mätää löytyy niin miggi laulaa! on sen verran mukavaa hommaa :)

Lähetetty: Ke Kesä 15, 2005 06:49
Kirjoittaja puu
Mulla on vanha 9000.

Lähetetty: Ke Kesä 15, 2005 08:39
Kirjoittaja 900turbo3d
Se vähän riippuu. Nääs käyttömobiili pidetään kunnossa, hitsaillaan siis sitä mukaa kun tarvetta, notta nää rojektit tietty räplätään lävitte oli kunto mikä hyvänsä. Ja pidemmän päälle käy niin että nuo käyttömobiilikkin menee rojekteiks että kai ne kaikki sitten tulee hitsaultua, viimeistään kun ei meinaa kasasa kestää :oops:

Lähetetty: Ke Kesä 15, 2005 14:48
Kirjoittaja soossi
mun Saabi on ruosteeton.

-soossi-

Lähetetty: Ke Kesä 15, 2005 14:59
Kirjoittaja jariha
Oletan, että kysymyksen "alat hitsaamaan" voi tulkita myös "viet hitsaajalle". Vielä minä tuon taidon opettelen ja tarvittavat vehkeet hankin, mutta sen aika ei ole vielä.

Eli vien hitsaajalle, kun katsastus lähestyy tai katsastusmies käskee. Tai kyseessä on kosmeettinen haitta, jota ei pakkelilla saa peitettyä.

Lähetetty: Ke Kesä 15, 2005 15:43
Kirjoittaja lefa42
Ruoste on paras keksintö heti Saabin jälkeen, pitää hitsaustaitoa yllä ja tarjoaa mukavaa puuhastelua iltojen iloksi :)

Pidän ruosteesta, kun se on irti autostani, tosin tunnustettava on, ettei mun autoni mitään ruosteettomia ole, mutta reikiä en suvaitse..

Lähetetty: Ke Kesä 15, 2005 16:20
Kirjoittaja soossi
Saab pysyy hyvin ruosteettomana kun ajaa talvella ja pesee auton ennen kesän tuloa. Kesäksi Saabi tietysti telakalle ettei ruoste iske koteloihin.

-soossi-

Lähetetty: Ke Kesä 15, 2005 16:37
Kirjoittaja lucaf
soossi kirjoitti:Saab pysyy hyvin ruosteettomana kun ajaa talvella ja pesee auton ennen kesän tuloa. Kesäksi Saabi tietysti telakalle ettei ruoste iske koteloihin.
-soossi-
hei tää oli ihan uusi strategia mulle, perusteletko? eikös kesälläkin voi ajaa huolettomasti kuvina päivinä.
ja talvellakin mielellään vain kunnon pakkasilla? ei olis kyl huono idea omistaa sellainen pommi jota käyttäis vaan märkinä päivinä. se ei sit tietenkään käynnistyisi sellaisina päivinä...

ainakin etelässä talvijakso sisältää paljon -5....+5 lämpöjaksoja, ei kiva autolle. miten sitä sellaisina päivinä malttais jättää auton pihaan ja hurauttaa julkisilla töihin?

Lähetetty: Ke Kesä 15, 2005 16:40
Kirjoittaja lefa42
Ite päästän menemään 24/7 kelistä riippumatta, ja korjaan sitten kun korroosio iskee, kyllä autolla pitää ajaa, koska auto tykkää, että sillä ajetaan.

Lähetetty: Pe Kesä 17, 2005 22:17
Kirjoittaja soossi
[quote="lucaf"]
hei tää oli ihan uusi strategia mulle, perusteletko? eikös kesälläkin voi ajaa huolettomasti kuvina päivinä.
[/quote]

ruostuminenhan on tyypillinen kemiallinen reaktio jotka toimiovat kylmässä hitaammin(ammattikoulun kemian kirjan mukaan), talvella siis autot ruostuvat hitaammin kun kesällä

kaverilla oli volvossa iso reikä jalkatilassa koska se oli ajanut sillä kesällä vietiin se kovalla pakkasella katsastukseen jalkatilassa oli jäädytetty sanomalehti jossa oli alapuolella alustamassaa, ei kelvannut koska hallissa oli niin lämmin että se lehti tippui katsurin päähän ja äijä oli ihan märkä

sitäpaitsi pornaisten kirkon parkkiksella korjataan mätävikoja kaasuhitsillä vain kesäisin eli ei ne autot talvella ruostu kun ei niitä silloin korjatakaan

terveisin
-soossi-

Lähetetty: Pe Kesä 17, 2005 22:42
Kirjoittaja YuZzI
Ei oo ollu tarvetta hitsailla... :)