Sivu 1/2
Kattonopeus EU:n alueelle?
Lähetetty: Ti Heinä 19, 2005 14:21
Kirjoittaja Mertmi
Tässä kaverini väläytteli, että EU:ssa olisi tulossa mahdollisesti yleinen kattonopeus energian säästösyistä EU-maiden alueelle. Mikä olisi raadin mielestä sopivin kattonopeus?
Historiatietona vuonna -74 oli suomessa puolen vuoden ajan 80km/h kattonopeus.
Lähetetty: Ti Heinä 19, 2005 18:06
Kirjoittaja mikkoimp
tietysti tuo yli 140!
suomessa olisi tuo 140 hyvä, mutta kyllä saksassa saisi tästäkin eteenpäin päästellä täysiä!
Lähetetty: Ti Heinä 19, 2005 18:22
Kirjoittaja Frostgrey
Mun mielestä sopiva tuolla isoilla teillä olisi 120km/h, tota nopeutta viitsii nykyään melkein kaikilla autoilla ajaa pitempää matkaa, mutta tuo 140km/h rupeaa. esim. kuupalla olemaan jo aika hurrrjaa
Ja jalkoihinhan en jää vaikka mikä vehje olisi alla

Lähetetty: Ti Heinä 19, 2005 18:27
Kirjoittaja jcarlson
Ei mitään kattonopeuksia eli yli 140.

Lähetetty: Ti Heinä 19, 2005 18:45
Kirjoittaja juuso
yli 140km/h.
tietysti pitäisi olla ns. hidas kaista myös. kiireisimmät saisivat mennä menojaan ja hitaammat saisivat ajella rauhassa vaikka alinopeutta.

Lähetetty: Ti Heinä 19, 2005 19:14
Kirjoittaja ng900aero
Frostgrey kirjoitti:Mun mielestä sopiva tuolla isoilla teillä olisi 120km/h, tota nopeutta viitsii nykyään melkein kaikilla autoilla ajaa pitempää matkaa, mutta tuo 140km/h rupeaa. esim. kuupalla olemaan jo aika hurrrjaa
Ja jalkoihinhan en jää vaikka mikä vehje olisi alla

140-150km/h on sopiva matkavauhti kuupalle (jos on kuulosuojaimet)

Lähetetty: Ti Heinä 19, 2005 22:57
Kirjoittaja rälläkkä
Yli 140.
Tai mitäpä väliä kun täällä ajetaan kohta moottoriteillä kesälläkin 80 kun ei herrat viitsi muita konsteja käyttää onnettomuuksien vähentämiseksi ja asenteiden muuttamiseksi...
Lähetetty: Ke Heinä 20, 2005 07:32
Kirjoittaja Mäksä
140km/h
Lähetetty: Ke Heinä 20, 2005 08:21
Kirjoittaja Psychocowboy
140 sopisi mullekkin pienin varauksin. Nykyään Suomessa tiet on niin huonossa kunnossa että 100 alkaa olla paikoitellen vaarallinen vauhti. Ainakin 4-tie heinola- j.kylä väli on aivan p***assa kunnossa. Tosin ei tuo ole hirveasti hidastanut

. Paitsi talvella
Lähetetty: Ke Heinä 20, 2005 08:27
Kirjoittaja Mäksä
Psychocowboy kirjoitti:140 sopisi mullekkin pienin varauksin.
ja ihmisten tarttis 140rajotusten jälkeen tajuta myös kelin mukaan hiljentää vauhtiaan
Lähetetty: Ke Heinä 20, 2005 08:52
Kirjoittaja Mertmi
Njoo, nyt kuitenkin puhutaan EU:n sisäisestä kattonopeudesta. Uhkakuvissahan puhutaan jopa 100km/h kattonopeudesta. Saataa siinä Saksan autoteollisuus ainakin älähdellä.

Samoin voi siinä entisillä vapaiden nopeuksien teillä tulla jatkossa "lieviä" ylinopeuksia.
Lähetetty: Ke Heinä 20, 2005 08:59
Kirjoittaja ng900aero
Mertmi kirjoitti:Njoo, nyt kuitenkin puhutaan EU:n sisäisestä kattonopeudesta. Uhkakuvissahan puhutaan jopa 100km/h kattonopeudesta. Saataa siinä Saksan autoteollisuus ainakin älähdellä.

Samoin voi siinä entisillä vapaiden nopeuksien teillä tulla jatkossa "lieviä" ylinopeuksia.

Takaisin pikkufiiujen aikakauteen
Kohta on EU:n myydyin auto jokin Puolassa tehty Cinquecento
Pitääpä ruveta etsimään Unoa jo hyvissä ajoin ennen arvonnousua.
Lähetetty: Ke Heinä 20, 2005 09:23
Kirjoittaja Psychocowboy
Mäksä kirjoitti:Psychocowboy kirjoitti:140 sopisi mullekkin pienin varauksin.
ja ihmisten tarttis 140rajotusten jälkeen tajuta myös kelin mukaan hiljentää vauhtiaan
No eipä nuo kaikki tunnu tajuavan sitä nyttenkään

Lähetetty: Ke Heinä 20, 2005 09:24
Kirjoittaja Mäksä
Psychocowboy kirjoitti:Mäksä kirjoitti:Psychocowboy kirjoitti:140 sopisi mullekkin pienin varauksin.
ja ihmisten tarttis 140rajotusten jälkeen tajuta myös kelin mukaan hiljentää vauhtiaan
No eipä nuo kaikki tunnu tajuavan sitä nyttenkään

niinpä..helsingin kolari oli hyvä esimerkki tos kevääl