Miten on pyyhkimet parhaiten?

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

Miten on pyyhkimet parhaiten?

niin ku OGsatkussa
18
72%
vai niin ku tupliksessa ja nopassa
7
28%
 
Ääniä yhteensä: 25

ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

Miten on pyyhkimet parhaiten?

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

on sitä tyhmenpiäkin kysytty.
Voiko muuten noppaan laittaa satkun moottorin?

Minusta satkun pyyhkiät näyttää parhailta
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Pyyhkimet ovat parhaiten silloin, kun kuljettaja ei niitä lepoasennossa juurikaan näe. Äänestän tyhjää :)
ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

protestiäänille on aina tilaa :lol: :lol: :lol:
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

9-5T kirjoitti:OG satkussa ovat mielestäni naurettavat ja estävät kuljettajaa näkemästä ulos tehokkaasti vaikka lumikelillä.
:?: :?: :?:
vähemmänhän ne on tiellä ku 9-5:ssa
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

OG-satkun mallista pidän enemmän.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

9-5T kirjoitti:
ruohonet80 kirjoitti:
9-5T kirjoitti:OG satkussa ovat mielestäni naurettavat ja estävät kuljettajaa näkemästä ulos tehokkaasti vaikka lumikelillä.
:?: :?: :?:
vähemmänhän ne on tiellä ku 9-5:ssa
Mutta jättävät ison kolmion lasin yläreunasta pyyhkimättä. 9-5:ssa pyyhkijät tiellä :?: :?: :?:
niin tarkoita siis kuskinpuolen yläreunaa.

9-5 kasaa lumet, niin kun NGsatkukin, tuulilasin kuskinpuolen reunaan, kun OGsatku painaa ne alas. OGsatkussa kaareva tuulilasi :arrow: vedet ja lumet poistuvet sivulle paremmin. En jaksa tapella! Hyvät ne on pyyhkiät uudemmissakin. Eivät jätä ainakaan keskelle alas kolmioo!!
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Vanhassa OG satkussa ei se apukuskin puoleinen pyyhkijä
pyyhkinyt räntä sateessa juuri ollenkaan, se kaareva pinta oli
liikaa, se sulka ei taipunut enää mutkalle pakkanen teki tehtävänsä.

Mutta oliko satkussa samanlainen systeemi kuin tonnarissa.
Pyyhkijän viikseä kun yhden kerran kevyesti painaa ja heti päästää pois
niin sulat nousevat lasin lämpöiselle alueelle ja näin sulkia ei tarvitse
olla koko ajan hakkamassa irti lumisohjosta.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Meikäläisen mielestä pyyhkijät olivat vanhojen saabien ainoa todella heikko kohta :? . Siksi äänestän myös tyhjää. Ja tuokin pitää paikkansa mitä ruohonet80 sanoi tosta lumen pakkaantumisesta kuskun puoleisen listan alle tuulilasin sivuun. Onko se siis heikko kohta vieläkin? 9-5 en ole lumella ajanut.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

No ainakin tossa mun nopassa ovat ala-asennossa kuljettajan näkökentässä, ja muutenkin niiden toiminnassa olisi toivomisen varaa, mutta ainoastaan sateella :lol:
Kun eka kertaa käytin noita niin ihmettelin ovatko rikki kun jäävät kuskin puolelle alas, kaiketi niiden kuuluukin olla noin :?: 8O :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

ysiysissä ja nopassa ovat mielestäni parhaiten. työntävät lumen konepellille pois kuskin näkökentästä.. :)
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

ng900aero kirjoitti:No ainakin tossa mun nopassa ovat ala-asennossa kuljettajan näkökentässä, ja muutenkin niiden toiminnassa olisi toivomisen varaa, mutta ainoastaan sateella :lol:
:D :D :D
ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

9000CD23T kirjoitti:Vanhassa OG satkussa ei se apukuskin puoleinen pyyhkijä
pyyhkinyt räntä sateessa juuri ollenkaan, se kaareva pinta oli
liikaa, se sulka ei taipunut enää mutkalle pakkanen teki tehtävänsä.

Mutta oliko satkussa samanlainen systeemi kuin tonnarissa.
Pyyhkijän viikseä kun yhden kerran kevyesti painaa ja heti päästää pois
niin sulat nousevat lasin lämpöiselle alueelle ja näin sulkia ei tarvitse
olla koko ajan hakkamassa irti lumisohjosta.
Eipä taida olla ko. toimintoa.
Heh Aika kultaa muistot :D en muistanut tuota apparin pyyhkimen jäätymis juttua, mutta se on kyllä totta, JÄÄTYIHÄN se!!
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

99:ssä ne on oikein, ensinnäkin ne osoittavat bensakorkin sijainnin (ainakin sedanissa), ja ovat vielä tyylikkäätkin.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

lefa42 kirjoitti:99:ssä ne on oikein, ensinnäkin ne osoittavat bensakorkin sijainnin (ainakin sedanissa).
Tuolla logiikalla sitten nopassa ne on ihan väärin :lol: :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin