Sivu 1/1
Lähetetty: Ma Syys 12, 2005 20:50
Kirjoittaja make206
kokemuksen mukaan rovaniemellä saabin ollessa pösön kanssa saman liikkeen sisällä ei juuri huoltoon viitsinyt mennä. Aina hommat takkuili, eikä laskut olleet sitä mitä piti.
Vikojen etsimistä suorittivat satkusta pari kertaa mutta eivät löytäneet syytä miksi CE-valo paloi. Ilmoittivat että sammui kun resetoi(eli virrat pois). Tuohan olikin uusi tieto..
Ja pösön kanssa kun siellä asioi määräaikaishuollon tarpeessa niin hermot meinasi mennä useaanpaan kertaan.. Jäänyt ko. puljusta aika kakanmaku suuhun.
Lähetetty: Ma Syys 12, 2005 21:54
Kirjoittaja Psychocowboy
Mitäs niitten sitten pitäisi tehdä? Varmaankin autoilevasta kansasta 90% ei tajua autoista yhtään mitään. Kyllähän tuo fiktiivinen oletus on että juuri merkkikorjaamo osaa asiansa ja löytää viat

Re: Korjaamo joulupukkina?
Lähetetty: Ma Syys 12, 2005 23:16
Kirjoittaja Bob
9-5T kirjoitti:Oletatko merkkikorjaamon etsivän autostasi erikoiset viat ilmaiseksi ja laskuttavan vain itse viasta.
Eihän merkkikorjaamon mielestä ole olemassakaan ns. tavallisia vikoja, vaan kyseessä on aina erikoinen vika, josta ei ole aikaisemmin kuultukaan - näin ainakin minulle on monesti aluksi kerrottu.
Toisaalta vianselvitys on korjaamon tekemää työtä, josta maksetaan myös korjaamolle - eikä pelkästään itse viankorjauksesta.
Tuo vertaus korjaamo joulupukkina on sinällään osuva - en usko kumpaankaan.
Lähetetty: Ti Syys 13, 2005 07:35
Kirjoittaja Jope
Jos vien autoni km-huoltoon, oletan, että tarkistavat/vaihtavat kaikki huolto-ohjelmassa olevat kohdat.
Jos autooni tulee joku vika, jota en itse halua / kerkeä korjata, oletan, että huoltamo korjaa sen vian ja minä maksan siitä työstä.
Jos huomaavat jotain turvallisuuteen vaikuttavaa vikaa autossa, toki kiitollisena otan vastaan puhelimitse tiedon tästä ja saatanpa antaa luvan korjatakin..
Harvemmin vaan jaksavat soitella, nimim. kerran auto ollut uudenvuoden yli huollossa, kun katkoivat kaikki pakosarjan pinnapultit tiivisteen vaihdon yhteydessä. Auton piti olla parissa päivässä valmis, mutta eihän niitä pultteja ollut varastossa ja vuodenvaihdehässäköiden takia niitä ei sinne ajoissa saatu. Tästä ko. merkkikorjaamo ei katsonut tarpeelliseksi soittaa minulle lainkaan!
PCS:llä tilanne taas hieman toinen, mutta kaverit vittuilevat, jos sinne vie. Puhuvat jostain ihmeen "silkkihanskoista". :-) Taidan silti jatkossakin hoitaa CSE:n määräaikaishuollot PCS:llä.. Tietävät mitä tekevät ja soittelevat, jos jotain ilmenee.
Lähetetty: Ti Syys 13, 2005 07:36
Kirjoittaja Scania
Ite en ole merkkikorjaamolla käynyt kuin kerran, mutta ukko ramppaa pösönsä kanssa siellä jatkuvasti. Ei sitä nyt ihan joulupukkia odota, mutta ottaahan se päähän, että kun on yhden vian takia auto korjaamolle viety ja haetaan sitä pois sieltä, korjaamon henkilökunta sanoo seuraavaa: "Joo, se on nyt korjattu, mutta sieltä löyty sellasta ja sellasta, ei sillä enää aja kuin muutaman kilometrin niin se menee rikki."
Ja rikkihän se on mennyt aina. Tuhansia euroja on palanu siihen, mutta niin se vaan edelleen seisoo siellä pihassa... Noh, tää nyt ei enää liity korjaamoon mitenkään, mutta v***ttaa vaan koko auto!
Lähetetty: Ti Syys 13, 2005 08:44
Kirjoittaja Jussi
Valmistajat ja maahantuojat tyyppikouluttavat merkkikorjaamojen henkilökunnan... jos oppi ei kapua otsaluuhun tai koulutus on riittämätön niin se ei ole asiakkaan vika eikä sitä pidä asiakkaalla maksattaa.
Ei se autojen repiminen mitään ydinfysiikkaa ole... yhtään niin omituista vikaa ei pitäisi autossa olla että sen etsimisestä voisi tyyppikoulutettu korjaamo laskuttaa tuntia enempää.
Kotioloissa puutteellisilla työvälineillä, ilman täydellisiä käsikirjoja ja ilman valmistajan tukea voi viat olla mystisiä ja aikaa kulua päiväkaupalla, mutta ei merkkikorjaamolla.