2.3t vai 3.0t

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

2.3t vai 3.0t 9-5:n keulalla

2.3t
61
81%
3.0t
14
19%
 
Ääniä yhteensä: 75

AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

2.3t vai 3.0t

Viesti Kirjoittaja AC »

Eli kumpaan kohdistaisit valintasi, kyseessä siis tietty 9-5.
Tuollaiset olisi kiikarissa, suht yhtä hyvin varustettuja molemmat.

PS. Perusteeksi ei riitä että 3.0t on Ooppeli :D
BMW 320dA Coupe LCI
9000T CD
"Aero"
Viestit: 335
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 10:19
Paikkakunta: JNS

Viesti Kirjoittaja 9000T CD »

3.0t on Ooppeli 8)
In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

2.3:ssä ei ole lasten jakohihnoja katkeilemassa ja stressiä lisäämässä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: 2.3t vai 3.0t

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

AC kirjoitti:PS. Perusteeksi ei riitä että 3.0t on Ooppeli :D
Kyllä se vaan riittää.. :P Eli että on, ja kaikki mitä se pitää sisällään. :wink:
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Heh, kuka on rohjennut antaa äänensä 3.0t:lle? :lol:

Tuossa vaan autonvaihto käsillä, ja laittaisko Griffinin vai melkein samoilla varusteilla 2.3t SE:n.
BMW 320dA Coupe LCI
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

2,3 ehdottomasti. Perusteluna kaikki yllä oleva.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

<---------- :D
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Saattaisin valita 3.0:n, vaihtelu virkistää :D
Ja paljon tuota konetta on tunnuttu kehuttavankin, saahan sen muutettua symmetrisesti ahtavaksi :wink:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

AC kirjoitti:Heh, kuka on rohjennut antaa äänensä 3.0t:lle? :lol:
Itse en ole äänestänyt tässä gallupissa, mutta olisikohan äänen antaja sellainen tyyppi, jolla olisi tullut ongelmia 2.0 tai 2.3 -litraisen moottorin huohotuksen kanssa, eli tästä johtuva moottoririkko, eikä huoltokirjasta ole löytynyt kaikkia huoltoleimoja :arrow: Saabin pidennettu moottoritakuu ei korvaa vikoja.

3.0tV6:ssa ei taas ole näitä huohotinongelmavikoja, mutta jakopään hihnojen vaihto maksaa varmaan maltaita.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Itse en ole äänestänyt tässä gallupissa, mutta olisikohan äänen antaja sellainen tyyppi, jolla olisi tullut ongelmia 2.0 tai 2.3 -litraisen moottorin huohotuksen kanssa, eli tästä johtuva moottoririkko, eikä huoltokirjasta ole löytynyt kaikkia huoltoleimoja :arrow: Saabin pidennettu moottoritakuu ei korvaa vikoja.

3.0tV6:ssa ei taas ole näitä huohotinongelmavikoja, mutta jakopään hihnojen vaihto maksaa varmaan maltaita.
Ethän meikäläisen viittaa? :wink:
Tuossa hypoteettisessa valintatilanteessa saattaisin päätyä tuohon 3.0-koneeseen juurikin vaihtelun vuoksi, en siksi että olisin jollain tavalla pettynyt Saabin rivikoneisiin.. Opelin kone tai ei, olisi silti mielenkiintoista kokeilla välillä jotain muutakin konstruktiota, ja oletan 3.0:n sopivan mainiosti automaattilaatikon yhteyteen.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Itse olen koittanut selvittää noiden V6 moottorien kestävyyttä ja toimivuutta. Olen jutellut tutun asentajan kanssa joka on korjannut 20vuotta Saabeja merkkikorjaamossa. Hänen mielipiteensä oli että V6 moottorit olisivat kestävempiä kuin nelisylinteriset. Tässä voi tietysti hämätä se että V6 moottorisia Saabeja on aika harvassa. Kun kysyin jakopäänhihna kestävyydestä hän totesi, että hänen aikanaan ei ole mennyt poikki yhtään remmiä jos huoltoväliä on noudatettu. Päälle vielä totesi että 4-sylinteristen tasapaino-akseli ongelmat taas ovat jatkuneet tähän päivään asti.

Myös tuttavapiirissä on Saab 9000 3,0V6 jolla on ajettu kohta 300tkm ja mitään moottoriin liittyvää vikaa ei ole ollut. Tosin se hihnanvaihto on todella kallis.

Minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa Opelin V6 moottoreista joita käytetään Saabeissa. Moottori on mukavan tuntuinen ja kuulostaa hyvältä. Auto on sivistyneempi V6 moottorilla kuin 4-sylinterisellä. Mutta tuntuuko Saab Saabilta kun siinä on V6? Se on maku asia.

Ja ai niin onhan se 9-5:sen 2,3t moottori tullut rakennettua kokonaan uusiksi, mutta en kirjoittanut tätä viestiä katkeroituneena...kai :lol: :oops: :wink:

Ääni meni 3,0t moottorille!
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

-valomerkki- kirjoitti:
Ja ai niin onhan se 9-5:sen 2,3t moottori tullut rakennettua kokonaan uusiksi, mutta en kirjoittanut tätä viestiä katkeroituneena...kai :lol: :oops: :wink:

Ääni meni 3,0t moottorille!
Et tu, Brute! :wink:
En minäkään ole katkeroitunut (kai), vaikka nyt on vuorostaan palasina b234 pitkälohko :lol:
Se hihnanvaihto hoitunee itse tehden jolloin kustannukset pysynevät kohtuullisina.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Itseäni kiinnostaisi tuo V6 juuri samasta syystä eli vaihtelusta ja ihan mielenkiinnosta. Ja itse vaihtaisin myös tuon hihnan jos omistaisin kyseisen auton.

ng900aero, olet sitten alkanut ihan urakalla korjaileen näitä 4-sylinterisiä :D Tsemppiä.
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

3.0 V6T Griffin ollut nyt pari kuukautta alla, eikä vielä mitään pahempaa sanottavaa, saunditkin on ihan kivat. 8) Jos 2,3t:n olisin ostohetkellä noilla varusteilla löytänyt, niin ehkä olisin ostanut, ehkä en... :D
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Vastaa Viestiin