Sivu 1/2

2.3t vai 3.0t

Lähetetty: Ma Loka 03, 2005 20:24
Kirjoittaja AC
Eli kumpaan kohdistaisit valintasi, kyseessä siis tietty 9-5.
Tuollaiset olisi kiikarissa, suht yhtä hyvin varustettuja molemmat.

PS. Perusteeksi ei riitä että 3.0t on Ooppeli :D

Lähetetty: Ma Loka 03, 2005 20:49
Kirjoittaja 9000T CD
3.0t on Ooppeli 8)

Lähetetty: Ma Loka 03, 2005 20:52
Kirjoittaja Jope
2.3:ssä ei ole lasten jakohihnoja katkeilemassa ja stressiä lisäämässä.

Re: 2.3t vai 3.0t

Lähetetty: Ma Loka 03, 2005 20:54
Kirjoittaja Tri-Lo
AC kirjoitti:PS. Perusteeksi ei riitä että 3.0t on Ooppeli :D
Kyllä se vaan riittää.. :P Eli että on, ja kaikki mitä se pitää sisällään. :wink:

Lähetetty: Ma Loka 03, 2005 21:25
Kirjoittaja AC
Heh, kuka on rohjennut antaa äänensä 3.0t:lle? :lol:

Tuossa vaan autonvaihto käsillä, ja laittaisko Griffinin vai melkein samoilla varusteilla 2.3t SE:n.

Lähetetty: Ma Loka 03, 2005 22:06
Kirjoittaja Psychocowboy
2,3 ehdottomasti. Perusteluna kaikki yllä oleva.

Lähetetty: Ti Loka 04, 2005 06:33
Kirjoittaja 9000CD23T
<---------- :D

Lähetetty: Ti Loka 04, 2005 16:05
Kirjoittaja ng900aero
Saattaisin valita 3.0:n, vaihtelu virkistää :D
Ja paljon tuota konetta on tunnuttu kehuttavankin, saahan sen muutettua symmetrisesti ahtavaksi :wink:

Lähetetty: Ti Loka 04, 2005 16:22
Kirjoittaja Turbo Sensonic
AC kirjoitti:Heh, kuka on rohjennut antaa äänensä 3.0t:lle? :lol:
Itse en ole äänestänyt tässä gallupissa, mutta olisikohan äänen antaja sellainen tyyppi, jolla olisi tullut ongelmia 2.0 tai 2.3 -litraisen moottorin huohotuksen kanssa, eli tästä johtuva moottoririkko, eikä huoltokirjasta ole löytynyt kaikkia huoltoleimoja :arrow: Saabin pidennettu moottoritakuu ei korvaa vikoja.

3.0tV6:ssa ei taas ole näitä huohotinongelmavikoja, mutta jakopään hihnojen vaihto maksaa varmaan maltaita.

Lähetetty: Ti Loka 04, 2005 16:32
Kirjoittaja ng900aero
Turbo Sensonic kirjoitti:
Itse en ole äänestänyt tässä gallupissa, mutta olisikohan äänen antaja sellainen tyyppi, jolla olisi tullut ongelmia 2.0 tai 2.3 -litraisen moottorin huohotuksen kanssa, eli tästä johtuva moottoririkko, eikä huoltokirjasta ole löytynyt kaikkia huoltoleimoja :arrow: Saabin pidennettu moottoritakuu ei korvaa vikoja.

3.0tV6:ssa ei taas ole näitä huohotinongelmavikoja, mutta jakopään hihnojen vaihto maksaa varmaan maltaita.
Ethän meikäläisen viittaa? :wink:
Tuossa hypoteettisessa valintatilanteessa saattaisin päätyä tuohon 3.0-koneeseen juurikin vaihtelun vuoksi, en siksi että olisin jollain tavalla pettynyt Saabin rivikoneisiin.. Opelin kone tai ei, olisi silti mielenkiintoista kokeilla välillä jotain muutakin konstruktiota, ja oletan 3.0:n sopivan mainiosti automaattilaatikon yhteyteen.

Lähetetty: Ti Loka 04, 2005 16:46
Kirjoittaja -valomerkki-
Itse olen koittanut selvittää noiden V6 moottorien kestävyyttä ja toimivuutta. Olen jutellut tutun asentajan kanssa joka on korjannut 20vuotta Saabeja merkkikorjaamossa. Hänen mielipiteensä oli että V6 moottorit olisivat kestävempiä kuin nelisylinteriset. Tässä voi tietysti hämätä se että V6 moottorisia Saabeja on aika harvassa. Kun kysyin jakopäänhihna kestävyydestä hän totesi, että hänen aikanaan ei ole mennyt poikki yhtään remmiä jos huoltoväliä on noudatettu. Päälle vielä totesi että 4-sylinteristen tasapaino-akseli ongelmat taas ovat jatkuneet tähän päivään asti.

Myös tuttavapiirissä on Saab 9000 3,0V6 jolla on ajettu kohta 300tkm ja mitään moottoriin liittyvää vikaa ei ole ollut. Tosin se hihnanvaihto on todella kallis.

Minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa Opelin V6 moottoreista joita käytetään Saabeissa. Moottori on mukavan tuntuinen ja kuulostaa hyvältä. Auto on sivistyneempi V6 moottorilla kuin 4-sylinterisellä. Mutta tuntuuko Saab Saabilta kun siinä on V6? Se on maku asia.

Ja ai niin onhan se 9-5:sen 2,3t moottori tullut rakennettua kokonaan uusiksi, mutta en kirjoittanut tätä viestiä katkeroituneena...kai :lol: :oops: :wink:

Ääni meni 3,0t moottorille!

Lähetetty: Ti Loka 04, 2005 16:51
Kirjoittaja ng900aero
-valomerkki- kirjoitti:
Ja ai niin onhan se 9-5:sen 2,3t moottori tullut rakennettua kokonaan uusiksi, mutta en kirjoittanut tätä viestiä katkeroituneena...kai :lol: :oops: :wink:

Ääni meni 3,0t moottorille!
Et tu, Brute! :wink:
En minäkään ole katkeroitunut (kai), vaikka nyt on vuorostaan palasina b234 pitkälohko :lol:
Se hihnanvaihto hoitunee itse tehden jolloin kustannukset pysynevät kohtuullisina.

Lähetetty: Ti Loka 04, 2005 16:56
Kirjoittaja -valomerkki-
Itseäni kiinnostaisi tuo V6 juuri samasta syystä eli vaihtelusta ja ihan mielenkiinnosta. Ja itse vaihtaisin myös tuon hihnan jos omistaisin kyseisen auton.

ng900aero, olet sitten alkanut ihan urakalla korjaileen näitä 4-sylinterisiä :D Tsemppiä.

Lähetetty: Ti Loka 04, 2005 17:36
Kirjoittaja LR
3.0 V6T Griffin ollut nyt pari kuukautta alla, eikä vielä mitään pahempaa sanottavaa, saunditkin on ihan kivat. 8) Jos 2,3t:n olisin ostohetkellä noilla varusteilla löytänyt, niin ehkä olisin ostanut, ehkä en... :D