Automaatti vai manuaali?
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Automaatti vai manuaali?
Automaatin suosio tuntuu kasvavan ja kun olen nyt viime aikoina kahdella uudella automaattivaihteisella tehokoneella käynyt kokeilemassa, niin hyvin nätisti ne tehtävästä suoriutuu.
Itse olen silti niin energinen, että autoilusta pitää ottaa kaikki ilo irti. Vaihtaminen ja vaihteilla "leikkiminen" on kivaa.
Miten muiden mielipiteet? Onko kytkinpoljin katoava luonnonvaramme?
Itse olen silti niin energinen, että autoilusta pitää ottaa kaikki ilo irti. Vaihtaminen ja vaihteilla "leikkiminen" on kivaa.
Miten muiden mielipiteet? Onko kytkinpoljin katoava luonnonvaramme?
Viimeksi muokannut jariha, Pe Tammi 16, 2004 10:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Tää on vähän kakspiippunen juttu...Tomaatti on kieltämättä huomattavasti mukavampi, mutta manuaali aivan omiaan, kun tekee mieli puhdasta ajamisen nautintoa "urheilullisella" ajotavalla. Toisaalta, tuota "urheilullista" ajotapaa tulee käytettyä loppupeleissä aikasta vähän...
Johtopäätös: Pitää ostaa toinen tonnari, jossa tomaatti. Manuaalilla ajellaan sitten kun "lapsettaa" Ja ei kun ehdottamaan asiaa emännälle...
Johtopäätös: Pitää ostaa toinen tonnari, jossa tomaatti. Manuaalilla ajellaan sitten kun "lapsettaa" Ja ei kun ehdottamaan asiaa emännälle...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Sinä kai se meitä parhaiten osaisit valistaa (me muut kun vastataan, mitä meillä on ).Mimmi kirjoitti:No, minun on vielä vaikeampi vastata, kun toinen tonttu on manuaali ja toinen tomaatti.
Sitikan kanssa minulla kävi siten, että se kun oli liian mukava, niin vähänkin pidemmällä matkalla alkoi väsyttää. Eikä siinä ollut edes tomaattia, cruisesta puhumattakaan.
Mutta antakaa kommentteja myös siitä, pitäisikö tomaatin olla dieseli tai vähintään turbo? Eli tarvitaanko alle tehokkaampaa konetta? Entäs tuo käsivalintainen automaatti (Sensonic tai vast.)? Audissa oli sellainen ratkaisu siinä rinnalla, mutta ihan heti en ollut myyty ajatukselle.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Kyllä tomaatillakin tuntuu pärjäävän, kun on tehoja (+200) ja vääntöä (+400) riittävästi. Muakin lapsettaa harvinaisen usein ja sutien liikennevaloista on erinomaisen mukava lähteä....joka siis onnistuu tomaatillakin
Tosin viime ajat on ollut mielessä ahtimen vaihto yms. sälän hankinta ja tomaattilaatikko ei näitä kuulemma kestä, joten siinä mielessä ottaisin kuiteskin nyt keppivaihteisen version.
Tosin viime ajat on ollut mielessä ahtimen vaihto yms. sälän hankinta ja tomaattilaatikko ei näitä kuulemma kestä, joten siinä mielessä ottaisin kuiteskin nyt keppivaihteisen version.
Tomaateilla tullu ajeltua nyt viime ajat, kun ei vanhemmilla manuaalia ole.
Faijan tontussa tomaatti on ihan kiva, 2,3i jaksaa kumminkin vääntää myös alempaa. Mutsin 9-3:ssa (2.0i) automaatti toimii kanssa hyvin, varsinkin kun tökkää sen asentoon sport, että se käyttää kierroksia, kone kun on pienillä kierroksilla hengetön. Paikaltaan lähtö mutsin vermeellä on tuskaa tuonne ~30km/h asti aika verkkasta, mutta sitten puskee kierrokset mukaan ja liikkuu jo pikkasen ripeämmin.
Kaupungissa tomaatti on elementissään, enkä kyllä valita maantielläkään siitä, että ohitukseen lähdössä ei tarvi tehä muutaku pulkasta kaasu pohjaan ja sit mennään Kulutus pysyy ainakin maantiellä kurissa, 9-3 kulutti edellisellä Lapin reissulla kolme päällä, suksiboksi katolla ja takaluukku täynnä 7,8l satasella, tontulla ollaan päästy samaan lukemaan 5 päällä ja muuten samalla varustuksella
Mut haluu robotin, laatikko ja kytkin sillä kiitos.
Faijan tontussa tomaatti on ihan kiva, 2,3i jaksaa kumminkin vääntää myös alempaa. Mutsin 9-3:ssa (2.0i) automaatti toimii kanssa hyvin, varsinkin kun tökkää sen asentoon sport, että se käyttää kierroksia, kone kun on pienillä kierroksilla hengetön. Paikaltaan lähtö mutsin vermeellä on tuskaa tuonne ~30km/h asti aika verkkasta, mutta sitten puskee kierrokset mukaan ja liikkuu jo pikkasen ripeämmin.
Kaupungissa tomaatti on elementissään, enkä kyllä valita maantielläkään siitä, että ohitukseen lähdössä ei tarvi tehä muutaku pulkasta kaasu pohjaan ja sit mennään Kulutus pysyy ainakin maantiellä kurissa, 9-3 kulutti edellisellä Lapin reissulla kolme päällä, suksiboksi katolla ja takaluukku täynnä 7,8l satasella, tontulla ollaan päästy samaan lukemaan 5 päällä ja muuten samalla varustuksella
Mut haluu robotin, laatikko ja kytkin sillä kiitos.
Monen manuaalin jälkeen alla tomaatti. Mutta mutterissa pitää olla tehoa riittävästi, jottei tomaatista tule rasite. Aerossa tuo toimii hyvin. Kyllä kait se seuraavakin auto on tomaatilla. Nelivetoa alkaa kaipaamaan näillä talvikeleillä. Että sitä odotellessa ajellaan tällä. Ai niin ja lottovoittoa uupuu ja...
JK
Manuaali...
Minä olen kyllä edelleen manuaalimiehiä, mutta myönnetään että tulevaisuus on varmaankin sentronic-tyyppisten sekä-että systeemien!
Aiheesta hieman sivuun, mutta oletteko huomanneet, miten vaikeita nämä Saabin erikoisautomaattien nimet ovat jopa merkkiliikkeille! LänsiAutokin kauppaa ysifemmoja joissa on "Sensotronic"-vaihteisto!
Koitetaanpa ainakin Saabistien keskuudessa olla tarkkana eli Sensonic on se takavuosien "uuden ajan vapaakytkin" eli manuaali, jossa ei ole kytkintä ollenkaan (Korjaa Turbo Sensonic, jos selitin huonosti. En ole itse koskaan sellaista kokeillut!) ja Sentronic on tämä nykyinen automaatti, jossa on ratissa manuaalinapit formulatyyliin.
Sen sijaan Sensotronic-nimistä automaattia Saabilla ei ole koskaan ollutkaan.
Aiheesta hieman sivuun, mutta oletteko huomanneet, miten vaikeita nämä Saabin erikoisautomaattien nimet ovat jopa merkkiliikkeille! LänsiAutokin kauppaa ysifemmoja joissa on "Sensotronic"-vaihteisto!
Koitetaanpa ainakin Saabistien keskuudessa olla tarkkana eli Sensonic on se takavuosien "uuden ajan vapaakytkin" eli manuaali, jossa ei ole kytkintä ollenkaan (Korjaa Turbo Sensonic, jos selitin huonosti. En ole itse koskaan sellaista kokeillut!) ja Sentronic on tämä nykyinen automaatti, jossa on ratissa manuaalinapit formulatyyliin.
Sen sijaan Sensotronic-nimistä automaattia Saabilla ei ole koskaan ollutkaan.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
....
No itselläni on manuaali, mutta jos vain rahat riittää tarpeeksi tehokkaaseen koneeseen niin kyllä otan tomaatin seuraavaan autoon.
Joskus ajoin kaverin micraa, joka on 1.3 ja automaatti. Oli vähän tuskasta Joskus kun pääsee ajamaan äiskän Volvoa(2.4T) niin on automaatilla ajaminen yhtä juhlaa
Varsinkin kun ajelee stadin ruuhkissa kaipaa tomaattia. Maantiellä ei haittaa ku Saabbi vääntää niin kivasti et mitä sitä turhia alaspäin vaihtamaan...tai no
Joskus ajoin kaverin micraa, joka on 1.3 ja automaatti. Oli vähän tuskasta Joskus kun pääsee ajamaan äiskän Volvoa(2.4T) niin on automaatilla ajaminen yhtä juhlaa
Varsinkin kun ajelee stadin ruuhkissa kaipaa tomaattia. Maantiellä ei haittaa ku Saabbi vääntää niin kivasti et mitä sitä turhia alaspäin vaihtamaan...tai no
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: Manuaali...
Ok, kiitos, olin itsekin ulkona näistä variaatioista. "Ratissa manuaalinapit formulatyyliin"!!! Tahtoo kokeillaToby kirjoitti:Koitetaanpa ainakin Saabistien keskuudessa olla tarkkana eli Sensonic on se takavuosien "uuden ajan vapaakytkin" eli manuaali, jossa ei ole kytkintä ollenkaan (Korjaa Turbo Sensonic, jos selitin huonosti. En ole itse koskaan sellaista kokeillut!) ja Sentronic on tämä nykyinen automaatti, jossa on ratissa manuaalinapit formulatyyliin.
Sen sijaan Sensotronic-nimistä automaattia Saabilla ei ole koskaan ollutkaan.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Manuaali...
On siinä Sensonicissakin kytkin, mutta sitä käyttää hydraulinen kytkinrobotti, joka painaa 42 kg. Tarkemmat tiedot Sensonicista voi lukea Saabisti no. 52:sta.Toby kirjoitti:Koitetaanpa ainakin Saabistien keskuudessa olla tarkkana eli Sensonic on se takavuosien "uuden ajan vapaakytkin" eli manuaali, jossa ei ole kytkintä ollenkaan (Korjaa Turbo Sensonic, jos selitin huonosti. En ole itse koskaan sellaista kokeillut!)
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007