Päästeletkö kylmällä koneella täysillä?

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Päästeletkö kylmällä koneella täysillä?

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

.
Viimeksi muokannut Saabinsti, Ke Tammi 17, 2018 22:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Make5
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 19:50
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Make5 »

Eipä tule vääntöjä käytettyä pahemmin ennen kuin on koneen lämmöt nousseet normitasolle.
#2633
Tomaatti9000
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

Tavaksi on tullut startatessa että auto saa ensin käydä tyhjäkäyntiä n. 10-15 sek. (tällä aikaa kerkeää muuten hyvin vaihtamaan vaikka uuden CD:n mankkaan). Tämän jälkeen rauhallisesti liikkeelle ja kunnolla kaasua Saballe annetaan VASTA kun viisari on normaalilämmöissä.
Sammuttaessa myös tuo 10-15 sek. tyhjäkäynnin antaminen ennen avainten pois repäisyä.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Juu, eipä tule poljettua ennenkuin on kutakuinkin normaalilämmöt moottorissa...
Make5
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 19:50
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Make5 »

tami kirjoitti:Tavaksi on tullut startatessa että auto saa ensin käydä tyhjäkäyntiä n. 10-15 sek. (tällä aikaa kerkeää muuten hyvin vaihtamaan vaikka uuden CD:n mankkaan). Tämän jälkeen rauhallisesti liikkeelle ja kunnolla kaasua Saballe annetaan VASTA kun viisari on normaalilämmöissä.
Sammuttaessa myös tuo 10-15 sek. tyhjäkäynnin antaminen ennen avainten pois repäisyä.
Itselläni tuo sama käytäntö, about minuutti ennen liikkeelle lähtöä ja minuutti ennen sammutusta, menee useimmiten juurikin siihen että säätää radion kanssa tms :)
#2633
Tomaatti9000
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Ei kylmää konetta saa polkea, ei ees kesällä. :)
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Nojoo, nasta heti lautaan vaan... :roll:

(No EI tietenkään.. :lol: )
MtSound
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 19:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MtSound »

En.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1822
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Ei tuu kyllä kylmällä koneella yhtään poljettua.

Pitää ajatella noiden hydraulisten venttiilin nostajienkin tunteita :lol: :wink:
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Vaikka melkein aina lähdenkin johdon päästä niin ei koneessa kierrokset paljoa yli 3000 mene ennenkuin on lämmöt kohdillaan.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
jarzi
"Aero"
Viestit: 318
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2005 14:48
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja jarzi »

ei missään nimessä saa ruveta polkemaan jos ei ole vielä mittari noussu puoleen väliin
9000 cd -96, 96 SUPER GL -77
#2903
SUKUVIKA KUN SAABILLA SUUNNISTELEN
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Odottelen aina että moottori lämpenee kunnolla ennen polkemista.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Kelistä riipumatta lämmöt aina kohdilleen ennen mitään polkemista !
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Aina mennään TÄYSILLÄ! Lämä on pohjassa jo ennen kuin avain virtalukossa. Rrrräännnn!!! ja lisää hanaaaaa :P :oops: :arrow: Häh, juu, otan ne lääkkeet ihan kohta...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Ei helvetti, pois se minusta! :evil: Painetaan lusikka pohjaan vasta sitten, kun moottori on lämmennyt tarpeeksi.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin