Tingitkö hintaa alemmas?

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

Tingitkö hintaa alemmas?

En ikinä tingi!
4
4%
Aina kun pystyy.
57
59%
Harvemmin
22
23%
Usein
14
14%
 
Ääniä yhteensä: 97

Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Tingitkö hintaa alemmas?

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Eli tingitkö ikinä hintaa alaspäin ostaessasi jotain?

Itselle se on tullut tavaksi, kun isä aina opetti. Myyjät toteaakin nykyään, että "Sinähän kova olet tinkimään!" :lol:

Aina siis itse tingin kun pystyy.

(tarkottaa siis kaikkia ostoksia mitä ei osteta ruokakaupasta.)
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Harvemmin 8)

Jos hinta on liian kova, niin jätän ostamatta.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Koetan päästä eroon moisesta tavasta ja ostaa vain ja ainoastaan jo valmiiksi halpoja (ja laaduttomia) tuotteita :D
Motonet on siitä kätevä paikka ettei siellä tarvitse keskustella hinnasta ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

lähes aina pitää yrittää tingata kun jotain käytettyä ostaa.

autotarvikeliikkeestä myyvät 2,5" putkea mulle 4 euron metrialennuksella jo kyselemättä.. :lol:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Aaviita
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 18:31
Paikkakunta: 33310

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

No riippuu, kyllä tavarasta mitä ostan, autosta ja kodinkoneista tingin, mutta maitopurkista en.
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Riippuu ihan vastapuolen naamasta, mutta voi sitä joskus koittaa, ei niinkään että siinä taidossa erityisesti loistaisin. Pääasiassa hinnan pitää olla jo valmiiksi riittävän edullinen että mielenkiinto herää. Tämä "tinkimättömyys" ei kylläkään ole tapauksessani sukuvika, isäukko kun tuppaa tinkimään melkein siitä maitopurkistakin, joka välissä yrittää olla muka humoristinen ja vääntää hintaa alemmas, ja joka kerta mulla menee hermot kun tuota joutuu todistamaan, onneksi nykyään harvemmin. :? Jotain huumoria sentään asiasta löydän, mutsi puhui vähän siihen suuntaan ettei enää ikinä toista pohjois-Afrikan reissua ukon kanssa tee..algerialaisen mattokauppiaan painajainen, pihi insinööri. :D
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

dq kirjoitti:Pääasiassa hinnan pitää olla jo valmiiksi riittävän edullinen että mielenkiinto herää.
Yhdyn tähän. Useimmiten maksankin sitten mielelläni pyydetyn summan. Mutta toisinaan, kun en olisi kuitenkaan valmis maksamaan pyydettyä, niin sitä tahtoo yrittää, että onko hinnassa ilmaa. Muutama saapas onkin sitten tullut taloon, vaikken oikeesti oo tosissani ostamassa ollutkaan :oops:
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

jariha kirjoitti:Muutama saapas onkin sitten tullut taloon, vaikken oikeesti oo tosissani ostamassa ollutkaan :oops:
Vähän samaa vikaa joo, pakko ostaa ku halvalla saa. Parhaillaan ollu 5 ajokuntosta autoa pihassa samaan aikaan. :D
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Isommissa ostoksissa melkeinpä aina, mutta ruokakaupan kassalla ei viitti. :D
Valtion ravitsemusliikkeessä siitä tuskin olisi hyötyä :wink:
BMW 320dA Coupe LCI
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

aina tingin ku on mahdollisuus paria poikkeusta lukuunottamatta..samaten kun myyn jotain niin laitan tinki varaa niihin aina.

kerran myin kerralla kolme puhelinta tyyliin kpl hinta 350e, 2kpl 420e ja kaikki 3kpl 450e (hinnat ei ollu noi kyllä mut tohon tyyliin)

muistaakseni säästöä ostajalle tuli 270e kun osti kaikki kolme puhelinta eikä yhtä kappaletta :P
BMW 525iA Touring Executive
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Mulla oli joskus kaveri joka oikeasti tinki maito litrastakin, joten olen allerginen moiselle toiminnalle. Jos hinta ei miellytä niin seuraavaan liikkeeseen tai rahaa säästämään.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
make206
"Viggen"
Viestit: 624
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2003 12:23
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja make206 »

Harvemmin tinkaan. Jos oston kohde on mielestäni ko. rahan arvoinen ja itse olen valmis tuon summan maksamaan, niin mitäpä sitä ihmetellä ja tingata. Tietenkin jos aivan ylihintaa pyydetään jostain niin sitten asia eri.

Itsellä meinasi ärsyttää varsinkin nettiauton kautta tulleet lukuisat kyselyt "mikä on tiukka hinta", "lähteekö tonnilla" -kyselyt. Varsinkin kun autoa näkemättä yritetään tingata ilman mitään perusteita.
Ainakin itsellä kun on tapana laittaa myytäville kamppeille hinta sellaiseksi että pitäisi olla tavara ja raha määrä sopivasti balanssissa..
#1430
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Aaviita kirjoitti:No riippuu, kyllä tavarasta mitä ostan, autosta ja kodinkoneista tingin, mutta maitopurkista en.
Täytynee tulla maitokauppaan varmistamaan asia, niin kova olet tinkimään Saabin osasista.

Teen kohta konkurssin. :D
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

gls kirjoitti:lähes aina pitää yrittää tingata kun jotain käytettyä ostaa.

autotarvikeliikkeestä myyvät 2,5" putkea mulle 4 euron metrialennuksella jo kyselemättä.. :lol:
Mulla on kanssa samanmoinen homma täällä paikallisessa koneliikkeessä.
Myyjä aina tokasee: (ostimpa mitä vaan) "se hinta on sitten jo alennettu" :lol: Silti voi aina yrittää tinkiä jos uskaltaa. :wink:

Olen muuten varmasti säästäny jo tuhansia :!: euroja tinkimisen avulla...
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

make206 kirjoitti: Itsellä meinasi ärsyttää varsinkin nettiauton kautta tulleet lukuisat kyselyt "mikä on tiukka hinta", "lähteekö tonnilla" -kyselyt. Varsinkin kun autoa näkemättä yritetään tingata ilman mitään perusteita.
Tämä sama ongelma on huuto.netissä.
Myyt esim. tuotetta, jonka lähtöhinta on nolla euroa ja tuotteen arvo on esim. viisi sataa ja kohteesta ei ole kukaan tarjonnut mitään, niin silti näitä kyselijöitä riittää.
Nämä "Paljox sul on hintavaraus" ja "mailaa tiukka hinta" kyselijät eivät ikinä tarjoa näistä tuotteista euroakaan :evil:
Kai siitä kyselemisestä jotain seksuaalista nautintoa saa :roll:
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Lukittu