Toisen tokaisema liikennevinkki?

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

Toisen tokaisema liikennevinkki?

Niin hyvä, että mietin onko osa autokoulussa opittu unohtunut
5
25%
Niin hyvä, että mietin onko suurin osa autokoulussa opittu unohtunut
2
10%
Niin hyvä, että mietin onko kaikki autokoulussa opittu unohtunut
13
65%
 
Ääniä yhteensä: 20

Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Toisen tokaisema liikennevinkki?

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mikä on kaikkein kornein toisen tokaisema liikenne- tai liikennekäyttäytymisvinkki?

Mun kuulema oli niin hyvä, että epäilin onko vanhempi mieshenkilö onko kaikki autokoulussa opittu unohdettu. Sen verran liikenteestä ja liikenteenseurannasta perillä tuntui olevan. No...

Joku mies ajoi Renault Lagunalla kolmion takaa eteen, pysähtyi risteysalueelle ja jäi juttelemaan jollekin kävelijälle. Itse kimpaannuin moisesta liikennekäyttäytymisestä, painoin tyyttiä ja mies ajoi muutaman metrin eteenpäin. Ajoin rinnalle ja sanoin, että "mitäs sä oikein yrität, eti parkkipaikkas muualta ku risteysalueelta!!!" Ja mitä sain vastaukseksi? "Pidä turvaväli." 8O :? :lol:

Nii-in, minähän ajoin eri suunnasta ja minulla oli etuajooikeus. Ja olisi pitänyt pitää turvaväli, joo...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tizumo
"Aero"
Viestit: 500
Liittynyt: Ke Touko 26, 2004 13:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tizumo »

Ex-tyttöystävä vaahtosi aikoinaan tuttavaltaan saamasta "mainiosta" liikennevinkistä: "ei niihin peileihin tarvi kattoo, ei sun tarvi tietää, mitä takana tapahtuu". Ohjeen antaja oli miespuolinen henkilö..
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Isäukko möläytteli joskus että "..minä mitään vilkkuja näytä. Se ei kuulu kellekkään mihin minä olen menossa" :)
Itse olen suosinut rautatien tasoristeyksissä sitä että ei tarvi katsoa kuin toiseen suuntaan kun ei molemmista voi kuitenkaan tulla junaa.
9000CS 2,3
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Saappi Kuski kirjoitti: Itse olen suosinut rautatien tasoristeyksissä sitä että ei tarvi katsoa kuin toiseen suuntaan kun ei molemmista voi kuitenkaan tulla junaa.
Minä olen kanssa ehdottanut , että säästettäisiin ja laitettaisiin hirviaita vain toisellepuolelle tietä :)
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Conevillage
Matalapaineturbo
Viestit: 158
Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 23:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Conevillage »

Paras menee kyllä mutsin piikkiin:
"Älä aja näin kovaa, ei meillä ole kiire."
Ja nopeuttahan oli 120km/h Hämeenlinnan motarilla. :D
Vanhat: SAAB 900i -87; SAAB 9000 CD 2.0t; Saab 9000 2.3 Turbo S; SAAB 9-5 Aero -00
SAAB 9-3 Cabrio -00 "Hirsch"
Avatar
Gouldenwind
"Hirsch"
Viestit: 906
Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
Paikkakunta: PORI

Viesti Kirjoittaja Gouldenwind »

No tää menee vaarin piikkiin: Täytyy ajaa päivisinkin pitkillä, jotta lyhkäsemmät kuluvat aina aikaisemmin loppuun ja näin ne kuluvat tasaisemmin. :oops: 8O
vaarilta sain elämän ohjeena myös että täytyy pitää AINA aurinkolippaa alhaalla jos tulee hirvikolari se suojaa hieman :idea: :idea: :lol:
jäsen no: 1328 (2001-
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Mimmi kirjoitti: Miten olisi se hirviata kaistojen väliin, sillä saataisiin samalla kohtaamisonnettomuudet poistettuja Laughing
Samalla saataisiin muuten ylinopeudet karsittua tehokkaasti, koska tojorololla ei kulje koskaan ylinopeutta ja aita estäisi ohitukset.

Vakuutusyhtiöllä taitaa olla vuosittain kilpailu parhaasta lliikenneturvallisuutta parantavasta ideasta. Palkintona on aika mukava summa rahaa. Musta Mimmin idea on loistava.

Muista osallistua kisaan!

Samalla voi poliiseja irroittaa johonkin muuhun tehtävään , kun teilllä ei VOI ajaa enää ylinopeutta (sisäasiainministeriön lahjakortti ideasta) .

Mimmissähän saattaa olla potentiaalia seuraavaksi liikenneministeriksi!
_
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Näin luvan saaneena ( viitaten Mimmin kirjoitukseen ) lupaan antaa 30 prossaa stekkikeräykseen , 30 prossaa Mimmille, 30 prossaa etnisten vähemmistöjen Saab-tietämuksen lisäämiseen ja 10 prossaa pidän itse vaivanpalkkiona . KIITOS

P.S. eihän politiikka voi olla monimutkaista. Katso esim.telkkaria tai lue lehtiä, niin huomaat , kuinka yksinkertaisetkin ihmiset pärjäävät siellä.
Huhu kertoo , että jonain ministerinäkin olisi joku ex-missi , en kyllä tiedä kuka - ei kai vaan Vanhanen ???
Ai niin - voiks silmälasipäiset olla missejä ?
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tuskin tuota tarvitsee edes ehdottaa, hullut ovat jo suunnittelemassa ruotsalaismallisia kaistanerottajia.
Täytyy kait lopettaa kokonaan autolla kulkeminen, eipähän tule valtiolle tuloja siitä ;)
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

ng900aero kirjoitti:Tuskin tuota tarvitsee edes ehdottaa, hullut ovat jo suunnittelemassa ruotsalaismallisia kaistanerottajia.
Täytyy kait lopettaa kokonaan autolla kulkeminen, eipähän tule valtiolle tuloja siitä ;)
Ruotsalaismallisessa liikenteessä vaan on sujuvuutta ihan toisella tavalla kuin suomalaisessa.. ääliömäisistä kaistanerottimista huolimatta, joten palkataan ruotsalainen liikenneministeriksi!! :twisted:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Myrkky kirjoitti: Ruotsalaismallisessa liikenteessä vaan on sujuvuutta ihan toisella tavalla kuin suomalaisessa.. ääliömäisistä kaistanerottimista huolimatta, joten palkataan ruotsalainen liikenneministeriksi!! :twisted:
Tuo on totta. Jos haluaa kunnolla kokeilla kuinka auto kulkee ja kestää niin Malmö-Tukholma on sopiva pätkä siihen, paljon parempi kuin tukkoiset autobahnat ;)
Liikenteenvalvonta on hoidettu todella järkevästi (eli sitä ei ole), ja porukka osaa väistää alta pois kun näkee takaa lähestyvän auton. Kaistanerottimia ei onneksi ole kamalan pitkä matkaa tuolla välillä.

Jostain syystä ruotsalaist osavat ajaa huomattavasti paremmin kuin suomalaiset, osaavat painaa kaasua eivätkä lähde puolen minuuutin viiveellä liikennevaloista, jne.

Ihmetyttää kuinka saavat totaalisesti tukittua tuusulanväylänkin vaikkei liikkeellä ole kuin vähäinen määrä autoja. Jurpot saavat liikenteen pysähtymään mm. Kehä 3:n, Ylästön ja Kehä1:n kohdilla kun porukka ei osaa painaa kaasua pohjaan rampista tullessa, ja motarilla jo olevat rupeavat väistämään tulevia ja sekoilemaan siinä, vaikka kaikkien pitäisi painaa kaasu pohjassa seuraavien alta pois ;)
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

ng900aero kirjoitti:...
Enkä nyt tarkoittanut pelkästään sitä, että siellä ajetaan ehkä kovempaakin.. vaan yleistä joustavuutta/sujuvuutta jonka voi huomata pohjoisessakin ruotsissa ajaessaan.. eli jos asia pitäisi yksinkertaistaa, niin sieltä tuntuu puuttuvan liki täysin se "v**tu mun vuoro, mää meen ny" ajatusmaailma.

Niin joo.. ja en sano tätä mielipidettäni ihan sadan taikka parin ajetun kilometrin perusteella ruotsissa.. :wink:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Tutun TURBON vihellyksen kuulen, äänellään se mielen kohentaa 8)
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Toisen tokaisema liikennevinkki?

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

dimebak kirjoitti:....Ajoin rinnalle ja sanoin, että "mitäs sä oikein yrität, eti parkkipaikkas muualta ku risteysalueelta!!!" Ja mitä sain vastaukseksi? "Pidä turvaväli." 8O :? :lol:
Sairaan loistava kommentti..! :lol: :wink:
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Toisen tokaisema liikennevinkki?

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Tri-Lo kirjoitti:
dimebak kirjoitti:....Ajoin rinnalle ja sanoin, että "mitäs sä oikein yrität, eti parkkipaikkas muualta ku risteysalueelta!!!" Ja mitä sain vastaukseksi? "Pidä turvaväli." 8O :? :lol:
Sairaan loistava kommentti..! :lol: :wink:
Mulla nousi lämmöt tuosta kommentista niin punaselle etten osannut sanoa enää mitään. Varsinkin jos sitä vertaa ei liikennettä seuraa, että olinko se jolla oli etuajo-oikeus vai ajoinko sen takana :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin