Uskotko autoalan testeihin ??
Uskotko autoalan testeihin ??
Täältäkin foorumista saa lukea jos jonkunmoista kertomusta siitä kuinka joku rengas voitti jonkun lehden testin..... tai joku lamppu voitti jonkun lehden testin....
Siispä uskotko sinä lehtien testeihin.. vai onko niin että joku ne aina maksaa mm. runsaammalla ilmoittelulla ym... tavalla vai perätikö raakalla rahalla. Myös usein näkee kyselyn/kilpailun jossa on palkintona vaikka testissä menestynyt rengassarja.
Itseltä on mennyt usko testeihin sillä esim.talvirengastestit menevät niin usein ristiin.
Asiasta saa aikaan aina hyvän eipäs/juupas väittelyn sillä monet vannovat TM / Tuulilasin nimeen henkeen ja vereen.
Siispä uskotko sinä lehtien testeihin.. vai onko niin että joku ne aina maksaa mm. runsaammalla ilmoittelulla ym... tavalla vai perätikö raakalla rahalla. Myös usein näkee kyselyn/kilpailun jossa on palkintona vaikka testissä menestynyt rengassarja.
Itseltä on mennyt usko testeihin sillä esim.talvirengastestit menevät niin usein ristiin.
Asiasta saa aikaan aina hyvän eipäs/juupas väittelyn sillä monet vannovat TM / Tuulilasin nimeen henkeen ja vereen.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Onhan asia tietysti aina niinkin että "kenen leipää syöt sen lauluja laulat"... autolehtien toimittajat kuitenkin saavat leipänsä lukijoilta, joten jotain toivoa on.
Jos testataan siten että testaustavat ja arvosteluperusteet ovat lukijan nähtävissä ja ymmärrettävissä niin kukin voi itse päätellä onko testi omasta mielestä uskottava vai ei ja vastaavatko arvosteluperusteet omaa arvomaailmaa... uskottavuusongelmaa ei silloin pitäisi kenelläkään lukutaitoisella olla, kyse on vain siitä että osaa tulkita tuloksia omalla painotuksellaan. Ikävä kyllä kaikki eivät testaa näin.
Jos testataan siten että testaustavat ja arvosteluperusteet ovat lukijan nähtävissä ja ymmärrettävissä niin kukin voi itse päätellä onko testi omasta mielestä uskottava vai ei ja vastaavatko arvosteluperusteet omaa arvomaailmaa... uskottavuusongelmaa ei silloin pitäisi kenelläkään lukutaitoisella olla, kyse on vain siitä että osaa tulkita tuloksia omalla painotuksellaan. Ikävä kyllä kaikki eivät testaa näin.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Samaa mieltä. Testeissähän on aina (tai yleensä, riippuen testaavasta tahosta) olemassa myös taulukot jossa on eri testien tulokset esim. rengasvertailut: jarrutusmatka ilman ABS:ia. Taulukoiden tietoa vertailemalla saa ehkä kattavimman käsityksen jos jaksaa vähänkään paneutua.Jussi kirjoitti:Onhan asia tietysti aina niinkin että "kenen leipää syöt sen lauluja laulat"... autolehtien toimittajat kuitenkin saavat leipänsä lukijoilta, joten jotain toivoa on.
Jos testataan siten että testaustavat ja arvosteluperusteet ovat lukijan nähtävissä ja ymmärrettävissä niin kukin voi itse päätellä onko testi omasta mielestä uskottava vai ei ja vastaavatko arvosteluperusteet omaa arvomaailmaa... uskottavuusongelmaa ei silloin pitäisi kenelläkään lukutaitoisella olla, kyse on vain siitä että osaa tulkita tuloksia omalla painotuksellaan. Ikävä kyllä kaikki eivät testaa näin.
Painotettuun keskiarvoon perustuva loppupisteytys tai tähdet eivät sitten ainakaan minulle merkitse paljoa. Itselleni iso valintaperuste on esim. nyt vaikka renkaissa hiljaisuus.
#1430
Eli jos testaisivat vaikkapa...ruostuvin auto, tai kalleimmat varaosat, tai surkein merkkihuolto, tai vaikkapa huonoin jälleenmyyntiarvo. Niin olisi täällä ainakin kaksi jotka huuutaisi hipheitä
Ei silti etteikö saappi nuo hoitaisi kotiin.
Kyllä minä suhtaudun melko luottavaisesti noihin testeihin, ainakin noiden suurempien julkaisuiden tekemiin. Toki oman järjen käyttö NOITAKIN lukiessa on sallittua.
Eikös tässä jokuaika sitten eräskin rengastehdas "kusahtanu" tuotantorenkaista poikkeavan kumiseoksen toimittamisesta testiin(Conti??) Joten ainakin jonkinlainen kontrolli toimii...jos ei julkaisijan, niin sitten kilpailijan toimesta. Joten empä usko että noilla lehdillä olisi paljoakaan vara sooloilla.
Tietysti vaikkapa joku Opel fanaatikko ei voi uskoa rehelliseen peliin jos Saappi voittaa testin, ja kaivelee syitä tappioonsa vaikka mistä
Luojankiitos! Saapistit eivät ole yhtä pikkusieluisia
Ei silti etteikö saappi nuo hoitaisi kotiin.
Kyllä minä suhtaudun melko luottavaisesti noihin testeihin, ainakin noiden suurempien julkaisuiden tekemiin. Toki oman järjen käyttö NOITAKIN lukiessa on sallittua.
Eikös tässä jokuaika sitten eräskin rengastehdas "kusahtanu" tuotantorenkaista poikkeavan kumiseoksen toimittamisesta testiin(Conti??) Joten ainakin jonkinlainen kontrolli toimii...jos ei julkaisijan, niin sitten kilpailijan toimesta. Joten empä usko että noilla lehdillä olisi paljoakaan vara sooloilla.
Tietysti vaikkapa joku Opel fanaatikko ei voi uskoa rehelliseen peliin jos Saappi voittaa testin, ja kaivelee syitä tappioonsa vaikka mistä
Luojankiitos! Saapistit eivät ole yhtä pikkusieluisia
Riippuu vähän tietolähteestä, Autobildin juttuihin en ole luottanut pätkääkään sen jälkeen kun mainostivat että "Opel on paras saksalainen"
Toisaalta jos minulta kysytään niin ainoa oikea saksalainen AUTO on Mersun W123
Toisaalta jos minulta kysytään niin ainoa oikea saksalainen AUTO on Mersun W123
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)