Kaikkien aikojen paras saabbi

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Japso kirjoitti:Kyllä se ois 9-5 Aero volkkarin TDi koneella :roll:
lol :lol:

Aika tiukka! :D
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

JouniCSE kirjoitti:
Japso kirjoitti:Kyllä se ois 9-5 Aero volkkarin TDi koneella :roll:
Oisko viä sillain että takaluukussa ois DI punasella? Semmosillahan ne keijot ajaa :lol:
Kovimmilla sälleillä kaikki kirjaimet on punasella. Sivusilmällä huomannu että samaa väriä on ohjastajallakin välillä :)
BMW 320dA Coupe LCI
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

sakariosku
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 18:48
Paikkakunta: pirkkala

Viesti Kirjoittaja sakariosku »

saab 900
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Mun täytyy nyt sanoa, että 99. Ja toiseksi täytyy sanoa, että sitä mun mielestä parasta Saabia mä omasta mielestä en oo vielä saanut kasaan (lukuunottamatta mun finkkua, se on tärkein kiesi mitä mulla on ollu, sekin alkutekijöissä), tulossa sen on. Edelleen puhutaan 99:stä. Sen voin paljastaa, että siinä on paljon vanhaa, mutta myös valmistusajankohdasta huomattavasti kehittyneempää tekniikkaa. Joten emme puhu sarjavalmistemallista.
Mutta silti päädyn 99:n.

Kaikki ei välttämättä saa kiksejä siitä kun istahtaa liikkumaan kykenemättömän projektin kyytiin, ja siitä ohjaamonäkymästä mitä mä näin, ja jopa suuren riskin alla ajoon kun kiesin omaan hoivaan toin. Mut sitä fiilistä ei ole vielä tähän mennessä yksikään auto kumonnu.
Ps. yllätyin b-ruiskun pirteyteen, lienee mylly oli kohtuu kunnossa.

Toki mun kokemukset rajoittuu uudemmasta päästä ng900/9000Cs, uudempia ei ole tullut ajeltua. Mutta luulen, että ne ei mun mielipidettä muuta, hyviä autoja nekin on, mutta mun mielipide menee sen fiiliksen mukaan, kun astut kuskin penkille...

Ja luulin olevani henkeen ja vereen og900 miehiä 8O
Ehkä siksi oon vältelly 96:n tutustumista...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

kyllä ne kaikki saabit on hienoja, mutta täältä ääni 99:sille.
juuri tulee turbo-pilot mainos maikkarilla.
Meazza
"Aero"
Viestit: 344
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 08:50
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Meazza »

99 Turbo tai 900 Cabrio?
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Ehdottomasti valmistetuista og900 cabrio ahtimella ja levikkeillä, kirkkaan punaisena tai mustana. "Valmistamattomista haaveista" og900:n keula ja 99:n "ankanpyrstö" perä.. ja edelleen cabriona.

Henk. koht. en pidä ng900 ja vanhempia 9-3:ia edes autoina.. ne on vectran romuja, mut 9-3ss ja 9-5 farkkuna on menevän näköisiä pelejä.. toivottavasti jo "opelismit" karsittuna.

Edit: Ja mielipiteeni jyrkkyydestä huolimatta en halua haastaa riitaa enkä kyseenalaistaa kenenkään auton hyvyyttä.. mielipiteet on mielipiteitä. :)
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Itselläni on kummitellut "mielikuvitus Saabbina" og "aero" mustana, ehkä vaaleilla nahkapenkeillä, sedanina!. 8)
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Mhirvi
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ma Marras 13, 2006 19:33
Paikkakunta: Lahti

Kumpi parempi

Viesti Kirjoittaja Mhirvi »

Onhan se fiilis antaa automaatin vaihtaa ajatuksenomaisesti ja ilmastoinin optimoida ajomukavuus halutulle tasolle, kun lipuu rantapulevardia kuunnellen hyvää musiikkia kaikessa hiljaisuudessa, lehmusten peilautuessa kiiltävän mustasta tonnarin maalipinnasta....

Mut kyllä se on oikeata elämää kun lähdetään perheen kesken mummolaan kajakkikaksikolla. Se muotokieli ja ääni, se perisuomalainen sisukkuus, kun näillä on tuupattu pitkin suomenneidon leveää perää ja kapeaa uumaa.
On siinä jotain niin alkukantaisen voimallista että.

Siis valitsen Saab 96
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Anthuan kirjoitti:Itselläni on kummitellut "mielikuvitus Saabbina" og "aero" mustana, ehkä vaaleilla nahkapenkeillä, sedanina!. 8)
Englantiin on tehty viistokeulaisia 2-ovisia sedan-Aeroja.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9387
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Myrkky kirjoitti: Henk. koht. en pidä ng900 ja vanhempia 9-3:ia edes autoina.. ne on vectran romuja, mut 9-3ss ja 9-5 farkkuna on menevän näköisiä pelejä.. toivottavasti jo "opelismit" karsittuna.
Vekkulin alusta se 9-5:ssäkin lymyää ;) En keksi mitään opelismia mikä olisi ng900/OG9-3:ssa mutta joka olisi poistettu 9-5:stä.
Romuuteen en ota kantaa, tuntuu noita vanhemmankin polven Saabeja saavan rassata ihan tarpeeksi, silti mukavin ruuvailtava on -73 99 jossa ei muovit jää käteen ja jossa ei kovin monimutkaisia sähköjäkään ole :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Tri-Lo kirjoitti:
Anthuan kirjoitti:Itselläni on kummitellut "mielikuvitus Saabbina" og "aero" mustana, ehkä vaaleilla nahkapenkeillä, sedanina!. 8)
Englantiin on tehty viistokeulaisia 2-ovisia sedan-Aeroja.
8O milloin,monta??? ....Tahtoo tuommosen!!! :(
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9387
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Luulen että sellainen olisi 9-2X, olisi just passeli aito Saab, sopivan kokoinen, neliveto, taloudellinen turbomoottori, järkevä virtalukon sijoituspaikka jne.

Onko tietoa onko noita euroopassa käytettyinä myynissä, ei löytynyt äsken mobilesta tai autoscoutista?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Anthuan kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:
Anthuan kirjoitti:Itselläni on kummitellut "mielikuvitus Saabbina" og "aero" mustana, ehkä vaaleilla nahkapenkeillä, sedanina!. 8)
Englantiin on tehty viistokeulaisia 2-ovisia sedan-Aeroja.
8O milloin,monta??? ....Tahtoo tuommosen!!! :(
No 80-luvun lopussa, ainakin. :wink: Ei ole tarkkoja faktoja nyt, mutta ne 2 mitkä olen nähnyt myynnissä(ei toimi linkit enää) oli ainakin -87-89 välistä. Yksi valkoinen ja toinen graf.harmaa. Olivat eBay:llä joskus nuo 2.

Mutta niitä on ainakin olemassa, siellä. Ohjaus tietysti oikealla, varustus "täydellinen". Aeron korimuovit mukaanlukien + se harvinainen korkea sedanin takaspoikka.

edit: Tuosta pääset ihailemaan yhtä harrastajan yksilöä-> :wink: http://www.saabphotos.com/gallery/album487
Kuva

editedit.. Muutama noistahan on myös sellaisia (t16s)->http://www.saabcentral.com/gallery/gall ... ?gallery=6
(Katso toiselta sivulta, Sanjiv Patel:in alkuperäistä harmaata..! Kaunein Saab ikinä! 8O :) )

Ja vielä, tuo musta näyttää olevan myynnissäkin: http://cgi.ebay.co.uk/1988-SAAB-900-TUR ... dZViewItem
Nyt tarjoamaan.. :D

Myynnissä toinenkin, mutta valkoinen..http://www.uksaabs.co.uk/viewtopic.php? ... ec5b2822dc

Löytyi varsin mielenkiintoinen sivustokin 900-erikoismalleista, T16S 2door->http://www.pjgh.pwp.blueyonder.co.uk/sa ... 6s_2d.html

Koko sivusto->http://www.pjgh.pwp.blueyonder.co.uk/sa ... index.html
Viimeksi muokannut Tri-Lo, Ke Tammi 17, 2007 20:59. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Vastaa Viestiin