Bensa versus diesel

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

Bensa versus diesel

Bensa
99
83%
Diesel
21
18%
 
Ääniä yhteensä: 120

Freddie
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Ti Touko 31, 2005 21:19
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Freddie »

Kohta poijjat väittelöö kumman isi voittaa tappelun :lol:

Äänestin diesel.
Mielestäni mukavampi maantiellä ajellessa. Vähemmän kierroksia, enemmän voimaa käytettävissä. Lyhkäiset välityksetkään eivät vaivaa. Tehollinen kierrosalue kuitenkin on suurinpiirtein sama, 1000 kierrosta alempana.
Ja nyt joku väittää, ettei diesel kierrä. Tervetuloa kuuntelemaan kuinka reilu 3 litrainen 6-sylinterinen diesel ottaa ~6500rpm

Harrastusvehkeessä sitten bensa.

Huomatkaa paino sanoilla _mielestäni_ ja _suurinpiirtein_.
--
Ville Harju
#2611
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Keme »

Kaupparatsu kirjoitti: Tuollaisella avatarisi malmilla jäät kyllä alaväännöissä armotta kakkoseksi. Lyön vetoa, että ei sinulla ole edes automaattiakaan :roll:
Painaa sitä kaasupedaalia, niin ei tarvitse jännittää sen alaväännön puutteesta? Mutta hei, mitenkäs tässä topicissa ei ole vielä verrattu 1.4 bensakonetta 2.0 tdi pataan ja näin osoitettu dieselin ylivoimaisuutta?
jhietala
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Tammi 28, 2004 12:03
Paikkakunta: YLIVIESKA

Viesti Kirjoittaja jhietala »

Pensselit pestään bensalla. Eli bensa
-Janne
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Asiallisemmin:

Perus-dieselkonetta on kehitettävä paljon pidemmälle että pystyisi edes vertailemaan bensakoneeseen. Eikö se sitten kerro jo kumpi on koneena parempi..? :roll:
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Perse pyyhitään paperilla. 2-T rulaa! Miks sitä ei voi äänestää?No bensaaha siinäki o ja jotain muutaki jännää...
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Herrat ei hehkuta.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Viesti Kirjoittaja saab87 »

bensaa
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Nyt bensiini, mutta jatkossa valitettavasti diesel (mitenkäköhän sitä tärinää ja kalkatusta kestää :D ).
ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

diisselistä voi tinkiä, mutta turbosta EI
siis Bensaa tankissain 8)
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
Ystonnari
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 21:09
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Ystonnari »

Alavääntö-Ari kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:Asiallisemmin:

Perus-dieselkonetta on kehitettävä paljon pidemmälle että pystyisi edes vertailemaan bensakoneeseen. Eikö se sitten kerro jo kumpi on koneena parempi..? :roll:
no tietysti diesel, sitä sentään voi kehittää toisinku noit pieniä bensakoneita (tämä ihan oman kirjoituksesi pohjalta perustettua tietoa).
Kyllä noissa näyttäisi "nykydieseleissä" todellakin olevan jotain kehittämisen tarvetta, meinaa aina tukehtua kun joku klonksvagon tms. td-nokivasara edessä yrittää polettaa...ja tämä siis ihan ihan oman kirjoitukseni pohjalta perustettua mutu-tuntumaa.
9000CSE, 9000CS, 9000CC, 99GL *kaek on myyty*
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1349
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

periaatteestakin näin.. ei tommosella dieseli kiesillä nykiminen niin kauheen lepposta ole verrattuna bensakoneen laajaan vääntöön.

Ja kuka noille TDI miehille on opettanut, että dieselissä on sitä "oikeeta" voimaa.. roikkuvat aina puskurissa..

työajossa tdi... ristus että saa hämmentää sitä keppiä.
nautiskeluun 2.3 TA tosimies ei hehkuta eikä hämmennä..

ja mitenniin dieselissä sama tehollinen kierrosalue.. ei nyt sentään.. voimaa tuossa dieselissä on just 1500 justiin jaksaa kiihtyä, - 2500, ja sitten loppuu kuin seinään.. Bensakoneella automaattikin vaihtaa yli 1000 väleillä, ja sehän ei edes käytä alavääntöä..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Siriam
"Viggen"
Viestit: 511
Liittynyt: La Kesä 05, 2004 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Siriam »

Eikö tuo nyt ole ihan selvää matikkaa. Bensa palaa tehokkaammin kuin diesel joten myös enemmän tehoa. :mrgreen:
taassaapi
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 11:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja taassaapi »

Siriam kirjoitti:Eikö tuo nyt ole ihan selvää matikkaa. Bensa palaa tehokkaammin kuin diesel joten myös enemmän tehoa. :mrgreen:
Ja paremmin - ei tule tuota tehottomuuden tunnusmerkkiä, nokisavua :lol: .
# 3109
9-5 2.3t wagon, 1999 (KA)
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Kannatan kumpaakin :lol: pihassa kolme diesel autoa ja neljä bensa autoa joista kolme saabbeja :wink: kyllähän tuo V8 dieselin ääni on ihan mahtava näissä kylmäkäynnistyksissä mutta kyllä silläkin pääsee kulutuksen puolesta 9.8l/100km j konehan on sentään 6.2 diesel mutta itse ajan bensa-autolla nyt ja tulevaisuudessa 8)
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Vastaa Viestiin