1980-2000 Saab

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

1980-2000 Saab

Saab 99 kaikki mallit
19
10%
Saab 900 kaikki mallit
94
51%
Saab 9000 kaikki mallit
55
30%
Saab 9-3 kaikki mallit
6
3%
Saab 9-3 kaikki mallit
9
5%
 
Ääniä yhteensä: 183

Hietalahti
"Viggen"
Viestit: 683
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
Paikkakunta: Vaasa

1980-2000 Saab

Viesti Kirjoittaja Hietalahti »

8O Mikä on kaikkien aikojen Saab 1980-2000 ajalla? Otetaan kaikki sarjavalmisteiset huomioon ao. vuosina. Oma mieleipiteeni Saab 900t16 aero, luonnollisesti koska itselläni ollut sellaisia.
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

Tuon viimeisen on varmaankin tarkoitus olla 9-5? Vai meinaatko 9-3SS:ää???

Sinänsähän tässä gallupissa ei ole sikäli järkeä, että legendat syntyvät aina hitaasti, joten oletan ilman muuta, että og900 voittaa gallupin suvereenisti (mikä ei tietysti mikään huono asia olekaan!).
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 575
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

OG900 tietysti :wink:
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4026
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Ysiysimies antaa äänensä tuplaysille, vaikka ne olivatkin voimissaan etenkin 70-luvulla. Ei sillä, että 80-luvun tuplayseissä mitään vikaa on, onhan se auto, joka parani loppuun asti. Mutta 80-luvulla se jäi jo satkun varjoon.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Kait uusin kalusto on parasta jos Saabilla mitään kehitystä on tapahtunut. Oma suosikki on kuitenkin OG900, nimenomaan 3d.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Vaikka itselläni onkin 9000 niin 900og 3d ja vielä turbona on juuri nimenomaan saab! Auto jota joko vihaa tai rakasaa, omasta mielestäni yksi hienoimpia koskaan tehtyjä autoja!
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

jarska kirjoitti:Vaikka itselläni onkin 9000 niin 900og 3d ja vielä turbona on juuri nimenomaan saab! Auto jota joko vihaa tai rakasaa, omasta mielestäni yksi hienoimpia koskaan tehtyjä autoja!
100% samaa mieltä!
Vaikka itse ajelen arjet 9-3:lla, niin sydän sykkii vanhalle satkulle. Ja nimenomaan 3ov mallille.
MarkoL

Viesti Kirjoittaja MarkoL »

Meinasin ensin valita listalta "900", mutta valitsin kuin valitsinkin 99 luftballoonsin :)

Kun nyt noilla molemmilla malleilla, surinpiirtein samanikäisillä (-83 99, -85 900), on tullut ajeltua, niin on tuossa 99:ssä vielä jotain sellaista fiilistä mitä ei muista malleista löydy.

Siis no, onhan minulla ollut näitä Saabeja vielä muitakin: yksi 900C, punainen vm. -88, yksi ysikymppinen vm. -87 ja vielä eräs ysisatku olikos se nyt kanssa -87...Noista jouduin luopumaan seuraavasti: 900C, upea päältä, mätä alta. Ysikymppinen, siisti päältä alta, vaihteiston tasauspyörästö rikki, korjauskustannukset silloin itselle ylivoimaiset. Ja sitten tuo ysisatku luettelon viimeisenä oli jäänyt katsastuksessa yli kymmenestä kohdasta, joista 5 oli kanssa liian suuria korjattavia lompakolle :cry:

Se mitä oikeastaan satkussa eniten heti arvostin oli kunnollinen matkustamon ilmanpuhallusjärjestelmä. Tuplaysin kaksi puhallusreikää ja kaksiasentoinen puhallin harmittivat eniten kovilla pakkasilla. Kesällähän tuolla ei niinkään väliä. Ikkunoiden viereiset puhaltimet antoivat kylmää vetoa koko ajan, kun niitä ei jotenkin saanut suljettua muutakun teipillä.
Tuossa mielessä ysisatkun ohjaamo ja tuuletinhässäkkä vaikuttivat kuin lentokoneesta kopioiduilta ;)

No, toivottavasti näillä olemassaolevilla nyt päästelee vielä pitkään :roll:
99 katsastettiin 2003 joulukuun lopussa, 900 katsastus on voimassa numerolla 9...
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

MarkoL kirjoitti: Tuossa mielessä ysisatkun ohjaamo ja tuuletinhässäkkä vaikuttivat kuin lentokoneesta kopioiduilta ;)
Itseasiassa Saabin lentokonepuolen suunnittelijat suunnittelivat satkun kojelaudan. Ei siis mikään ihme, että siinä on tämänpäivän uusiin autoihinkin verrattuna erittäin hyvä ergonomia. Kuinka monessa autossa voit säätää matkustamon lämpötilaa tai autoradion nuppeja kurottamatta ja siten että selkä pysyy selkänojassa?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
turbojake
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 06:41
Paikkakunta: Klaukkala

OG900 turbo mallit tietysti

Viesti Kirjoittaja turbojake »

Viisto tai pystykeula - who cares , auto jossa on oikeasti munaa. Siitä joko pitää (on ratin takana) tai sitten ei (katselee perävaloja)
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

tonnari jos mikä on autojen auto
BMW 525iA Touring Executive
Fundamental
"Viggen"
Viestit: 654
Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Fundamental »

1980 vuoimallin 96 tietysti ;)

Mutta noista vaihtoehdoista kallistun tonarin puolelle :)
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

og:900 tietysti.Mutta myös 99:sit lämmittää mua kovasti.Ei kait uudemmat enää saabbeja olekaan mitä lie opelin sisaruksia.Ja tonnari nyt on taas tipo projekti,mulle tulee mieleen heti fiat croma... :roll:
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Niinhän se vaan on että on pakko vastata että OG900, vaikka itselläni onkin se ensimmäinen vasta menossa, mutta siltikin se teki vaikutuksen 8)
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
SB90
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 19:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 1980-2000 Saab

Viesti Kirjoittaja SB90 »

Puuttunee noppa jonka olisin äänestäny, mut pitää laittaa tonttu sitte. :D
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Vastaa Viestiin