Autoliiton "Katu-uskottavuus", onko sitä?

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Autoliiton "Katu-uskottavuus", onko sitä?

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Mitäs ihmiset ovat mieltä tästä järjestöstä, onko sillä vaikutusvaltaa, vai onko kyse vain "Tiim-Ahma"- meiningistä?

Omasta mielestäni Autoliiton Tiepalvelu on sinällään arvokasta toimintaa, mutta äskettäin soitti joku nuori pimu Autoliiton asialla ja selitti kyseessä olevan 100 000 päinen vaikuttajajärjestö, jolloin tuli avauduttua niin että ensimmäistä kertaa puhelinmarkkinoija löi luurinsa minun korvaani, eikä toisinpäin 8O

Jos todella on niin, että Autoliitolla on se 100 000 jäsentä, niin missä tämän jäsenistön vaikutusvalta näkyy tässä alati kiihtyvässä YksityisAutoilijan rankaisemisessa ja syyllistämisessä lähes kaikista olemassa olevista ja keksityistä maapallon ongelmista?

Tämä asia, ja se, että tässä maassa jo muutaman hippipiipertäjän, ja jonkun hullun tuhannen vihreän toiminta saa kohtuuttomasti palstatilaa ja otetaan huomioon päätöksienteossa, saa ihmettelemään että mihinkä tämäkin autoilijajärjestö kykenisi jos se todella alkaisi munakkaasti toimia oikeana Autoilijoiden etujärjestönä, joka linjanvetona puolestaan poikisi varmasti lisää jäseniä liittoon?
Kipsu
Matalapaineturbo
Viestit: 180
Liittynyt: Ke Syys 07, 2005 19:51

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Ainakin viimeisimmän lehden perusteella vaikuttaa nykyään olevan "Pekka-peruskäyttäjän" ja "Anssi-aloittelijan" järjestö.

Ei siellä mitään korjausvinkkejä tai virittelyvinkkejä ole mutta vertailut ja raportit on ihan hyvin tehty. Voi sanoa että pärjää ihan hyvin ilman sitä lehteä.
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Eipä juurikaan ole esillä

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

En muista milloin olisin nähnyt tai kuullut mitää autoliitosta.

Jos autoliitto puhuisi sen puolesta, että verotuksella ohjattaisiin autokantaa uusiutumaan sen verran kuin vanhoja menee kannattamattomiksi korjata, liittyisin jäseneksi. Olenkin tyytyväinen että autoliitto ei ainakaan pidä melua uusien KÄYTÖSSÄ vähän saastuttavien autojen veroedun puolesta. Kukaan ei puhu saasteista, joita syntyy ennen kuin uusi auto on liikenteessä.

Taisi mennä vähän aiheen sivuun, mutta vanhojen autojen harrastajan etu tuskin on autoliiton intresseistä päällimmäinen.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Eipä juurikaan ole esillä

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

JiiVee kirjoitti:Olenkin tyytyväinen että autoliitto ei ainakaan pidä melua uusien KÄYTÖSSÄ vähän saastuttavien autojen veroedun puolesta. Kukaan ei puhu saasteista, joita syntyy ennen kuin uusi auto on liikenteessä.

Taisi mennä vähän aiheen sivuun, mutta vanhojen autojen harrastajan etu tuskin on autoliiton intresseistä päällimmäinen.
No vaikka vähän ohi menisikin, niin tuo oli hyvä pointti, ei meinaan paljoa höyrytä yleensäkään siitä, että kokonaan uuden auton valmistusprosessi vaikkakin kuinka kierrätetyistä materiaaleista kuluttaa kuitenkin enemmän energiaa ja tuottaa päästöjä kuin se, että "vanhaa", mutta kuitenkin vähäpäästöistä kaaraa kulutettaisiin käytössä pidempään kuin mihin nytkin suunnitellaan laitettavaksi raja.
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

kuljetukset tuottavat päästöjä

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Alihankkijat ostavat ympäri maailman osia, joista kokoavat osakokonaisuuksia, jotka toimitetaan autojen kokoonpanolinjalle. Mikä tahansa ketjun lenkki voi olla missä tahansa päin maailmaa. Eli paljon kuljetuksia ristiin rastiin maapalloa jo ennen kuin auton kasaaminen voidaan aloittaa. Jokainen komponentti on tietysti ajan tyyliin loppuun asti kilpailutettu. Näkyy varmasti laadussa.

Moottori-lehden kääpiöautojutun yhteydessä muistaakseni jossain vuoden 1998 numerossa mainittiin brittien tekemästä tutkimuksesta siitä, että paljonko vanhalla autolla saa ajaa ennen kuin kuin saadaan sama saastemäärä aikaan kuin uuden auton valmistuksessa syntyy. Itselläni ei ole tuota lehteä, mutta muistan vain että kilometrimäärä oli enemmän kuin auto normaalisti edes kestää. Vanha juttu, mutta ehkä antaa suuntaa.

Olisi mukava jos joku löytäisi sen artikkelin.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Vastaa Viestiin