Mikä vaha ?

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

Mikä vaha ?

KORREK
24
18%
Turtle Wax
11
8%
Eagle One
1
1%
Lahega
2
2%
Carlake
3
2%
Teollisuustuote, kerro mikä ?
0
Ei ääniä
Simoniz
3
2%
Autoglym
71
54%
Joku muu, kerro mikä ?
17
13%
 
Ääniä yhteensä: 132

saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Mikä vaha ?

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Kerro ihmeessä mikä, miksi ja miten :?:

Ja onko kyseessä värivaha vai joku muu :?:

Ja oletko tyytyväinen hintaan ja lopputulokseen :?: vai pelkästään toiseen :wink:

Kauanko pysyy kiilto :roll: :?:

Levitätkö käsin vai koneella :?:
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Autoglym on "Se Ainoa Oikea". Käsin tulee vielä leviteltyä, mutta jos jo ensi kesäksi ostaisi sitten sen myllyn... :wink:

Ensiksi Paint Renovatoria pintaan ja sitten Extra Gloss Protectionia vielä päälle, ja johan on punaistakin punaisempi auto!
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Autoglymillä oon saanu tällä hetkellä parhaimman kiillon saappaan kylkeen.Aina koppa viileää persuksen alle ja käsin levittään.Aamulla parsitaan sitte.
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Turtle Waxin värivahan ostin viime kesänä ja vahasin sillä.Ei ollu mikää häävi vahattava eikä levitettävä mut menihän tuo. Autoglymiä kokeilen tänä kesänä.
MarkoL

Tällä tulee kiiltoa

Viesti Kirjoittaja MarkoL »

Itse käytän seuraavaa ainetta. Se on itse asiassa veneisiin tarkoitettu, mutta takaan että tulos yllättää - ainakin yllätti minut. Eräs kaveri kysäisi että mitä olen käyttänyt kun tollanen hohto, sanoin että samaa kun veneeseen... Ja kiilto muuten kestää! Suosittelen 8)

http://www.ostokset.fi/o/V/8235b1e6/1/3118f006/
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Ensin hellä käsipesu rakkaimmalle ja sit autoglymin super resin polish ja kaupan päälle vielä extra gloss protection niin kyllä kiiltaa ja kiilto säilyy 8)
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Autoglym on ihan must. 8)
Monia on kokeiltu, mutta punaisella glymillä saa mielestäni parhaan kiillon. Helppo levitellä ja kevyt kiillottaa.
Mielestäni kestääkin hyvin myös pesua.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Nyt on Autoglymiä pinnassa, ja hyvä on. Ja punasta laitoin...

Saabin punanen värikin sai asteen jos toisenkin syvyyttä lisää 8)

Miten se kultainen glymi pitää laittaa 8O oikein 8O että se kiiltää paremmin... :?:

Vai onko se vaan suojakerros sille vahalle ? (ohjeita en oo lukenu :lol: )

Ku kaveri laittoi ja normaalivahan jälken kiillto ei hirveästi kasvanu :roll: :?:

Levittämiseen ja kiillottamiseen koneella ei menny kuin reilu puolituntinen...

Katotaan kauan kiilto kestää... :arrow:



Onkos suomessa vastaavia autopesuloita ?

http://65.120.170.164/carwash.html
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Ite käytän paljon Meguiarsin tuotteita..Jos ootte tyytyväisiä Autoglymin antamaan kiiltoon niin kokeilkaapas Meguiarsin uutta NXT Tech Waxii, sitä ku levitin Viggenin päälle niin vois melkeen sanoo et väri muuttu, niin paljon syvempi ja "märempi" kiilto et huh...
Toinen todella hyvä vaha mitä oon käyttäny on Zaino sitä tosin ei saa muuten ku tilaamalla ulkomailta...Ja kolmas erinomainen vaha jota on tullu käytettyy on P21S joka myös antaa aivan uskomattoman kiillon !!
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Pistetään nyt tännekin:

Vahavinkki! Eli monet nysvääjävahaajat (voin sanoa, että tarkempia laatutohtoreita on vaikea löytää) käyttivät aina ennen Glymia kans, mutta sitten löysivät einszett (1z) merkkisen vahan ja se on siitä asti ollut käytössä.

Kokeilkaa edes kerran...
STCF #3
saab900rs
"Aero"
Viestit: 389
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 09:04
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja saab900rs »

Speedou kirjoitti:Pistetään nyt tännekin:

Vahavinkki! Eli monet nysvääjävahaajat (voin sanoa, että tarkempia laatutohtoreita on vaikea löytää) käyttivät aina ennen Glymia kans, mutta sitten löysivät einszett (1z) merkkisen vahan ja se on siitä asti ollut käytössä.

Kokeilkaa edes kerran...
Joo mä käytän samoin myös tota einszet:aa...on hyviä aineita, tulee Saksasta. Toinen on Smart, ruotsi...myös aika hyviä kamoja! Tosin noita ei kyllä oo joka kaupan hyllyillä :lol:

Yleensä jostain autonfixauspuljuista saa?!?

Joo ei tarvii jynssää, levitetään koneella tai käsin koko autoon ja vahan pois pyyhkiminenkään ei ole työlästä, kuten esim. glymi! 8O
-¤Ahdin määrää tahdin¤-


Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Hempelin venevaha mitä tuossa aiemminkin joku mainosti on aika loistavaa tavaraa. Saatavuus on vaan vähän heikko, ei löydy marketeista ja autotarvikeliikkeistä vaan täytyy mennä veneliikkeeseen (ja maksaa venehinta).

Veneessä vaha kestää mukavasti kesän. Aikoinaan, ennen kuin maalailin pohjan myrkkymaalilla, vaha kesti vesirajan allakin kesän niin hyvin että levät sai irti painepesurilla ilman jynssäämistä harjan kanssa. Autoa tulee tietysti puunattua enemmän kuin venettä, mutta ainakin minusta tuntuu että vaha on aika ylivoimainen kohtuuhintaisiin autovahoihin verrattuna.

-J-
hillotassu
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 19:57
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hillotassu »

Hempelin venevahaa näkyi olevan Espoon Motonetin hyllyssä ainakin viime viikolla,hinta oli jotain vähän yli kympin.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

hillotassu kirjoitti:Hempelin venevahaa näkyi olevan Espoon Motonetin hyllyssä ainakin viime viikolla,hinta oli jotain vähän yli kympin.
Kait sitä sitten Treenkin Motonetissä on... minä ääliö olen viimeksi ostanut sitä tuplahintaan veneliikkeestä.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

itse ajattelin kokeilla seuraavaksi tuota Meguiarsin vahaa. siitä olen paljon hyvää kuullut. On vaan tuntemattomampi vaha, kuin on lähinnä ammattilais käytössä.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Vastaa Viestiin