Nollatoleranssi

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

Nollatoleranssi

Äänestys päättyi Ma Elo 27, 2007 22:55

Kyllä kannatan
27
36%
En kannata, nykyinen on ihan hyvä
48
64%
 
Ääniä yhteensä: 75

ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

nykyinen on hyvä. jos raja nollassa, voi epähuomiossa syyllistyä rattijuopumukseen. vai moniko erottaa 0,1 promilen olotilan täysin selvänä olemisesta? tai sit ne alkolukot puoli ilmasiks, niin on edes mahdollisuus tietää onko nollat vai ei. myynnissä olevista alkometreistä murto osa erottaa edes 0,2 promilen pitoisuuden.
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Nykyinen on ok. Kuitenkin ruoan kanssa tulee siloin tällöin otettua kalja tai viinilasi.
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Itse olen sitä mieltä että 0.2 olisi hyvä raja liikenteeseen. 0-toleranssi olisi liian tiukka eikä sallisi edes sitä yhden ruokaoluen nauttimista. Kaupan alkometreihin taas ei voi luottaa yhtään! Itse olen testannu oikealla, kalibroidulla seulontametrillä että kahdessa tunnissa nautittuani 4 pulloa keskiolutta(Lapin Kulta) tulos oli aika tarkalleen tasan 0.5 mutta havainnointikyky ei siinä vaiheessa olisi enää parhaimmillaan liikenteeseen!
Vesiliikenteen 1 promille on mielestäni ehdottomasti liian korkea!
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Nollaraja on ainoa jonka kuski itse voi 100% varmasti tietää ilman mitään tingeltangeleita. Jos ei ota niin ei myöskään ole promilleja, helppoa.
Mutta kuten jo totesin se ei varmastikaan käytännössä toimisi.
espell
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: Su Kesä 18, 2006 17:33
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja espell »

pade kirjoitti:
Money For Nothing kirjoitti:Mutta, alkoholi pois tieliikenteestä!
Tämähän on se kaikista tärkein pointti :!:
No, jos totaalisen holhoamisen linjalle lähdetään niin liikenteestä voisi yhtä hyvin poistaa myös väsyneenä ajavat, huonosti syöneet, voimakkaiden tunnetilojen vallassa olevat, ajaessa tupakoimista, syömistä, juomista tai muuta vähänkään keskittymistä haittaavaa toimintaa harjoittavat, asennevammaiset E30- ja V70-kuskit, ja niin edelleen...

Alkoholissa vain on tiukkojen rajoitusten vaatijoiden kannalta se hyvä puoli, että sen pienetkin (ja suht' vaarattomat) pitoisuudet on helppo yksiselitteisesti mitata kuljettajalta. :P
#2913

900 i -88 (VA)
900 S -96 (KA)
9-5 SE -99 (KA)
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Raimo Miettinen kirjoitti: ravintolakulttuuriin kuuluu...
Tiukempi laki muuttaisi tuota kulttuuria - ei hetkessä, mutta pikkuhiljaa.

Ihan 0,0:aa en kannata, koska silloin liian moni kirnupiimää juonut tai toissapäivänä poimittuja mansikoita syönyt saisi ihmetyksekseen viisarin värähtämään ja joutuisi oikeusmurhan kohteeksi.

Vaikka 0,5 promillea alkoholia veressä ei vielä normaali-ihmisen ajokykyyn vaikuta, rajan laskeminen 0,2:een tai 0,3:een ehkä kirkastaisi ihmisten käsitystä siitä, että autoilu ja alkoholi pieninäkään annoksina eivät kuulu yhteen.

Liikenneturvallisuuden kannalta monin verroin tärkeämpää kuin se, onko alaraja 0,0, 0,2, 0,3 vai 0,5 on kuitenkin se, miten kovassa kännissä ajavat ja toistuvasti rattijuoppouteen syyllistyvät saataisiin kuriin. Mutta se olisi jo ihan oman topikkinsa aihe.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
RacerX
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: To Kesä 30, 2005 11:21
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja RacerX »

Nykyinen on hyvä...
Saab Aero SS 2005 BioPower , BMW 520d X-drive 2016

Past: FIAT Ducato 2011 Multijet 160 retkeilyauto, Saab 9-3 TiD 1999 nahkamäntä, Saab 9-3 Aero 2001, Saab NG 900 1998
#2613#
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

0
Saippualaatikko
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 11:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Saippualaatikko »

Nykyinen on ihan hyvä. 0,2 tai 0,3 olisi kanssa ihan hyväksyttävä.
pade kirjoitti:Nollaraja on ainoa jonka kuski itse voi 100% varmasti tietää ilman mitään tingeltangeleita. Jos ei ota niin ei myöskään ole promilleja, helppoa.
Paitsi krapulassa. (tai siis koko juomista seuraavan päivänä) Tämän takia vähintään 0,2.
Juha96 kirjoitti:
Raimo Miettinen kirjoitti: ravintolakulttuuriin kuuluu...
Tiukempi laki muuttaisi tuota kulttuuria - ei hetkessä, mutta pikkuhiljaa.
Olut tai viini ravintolassa voi myös olla monille aika iso juttu.

Suoraan sanottuna en kyllä oikein pysty käsittämään mitä nollatoleranssilla voitettaisiin. (sanotaan nyt vaikka siihen 0,2 verrattuna)

Mutta, hyvää viikonloppua kaikille toleransseihin katsomatta. Toivottavasti keskutelu pysyy siistinä vielä tänään ja huomenna.
Se mikä taidoissa hävitään, se jääräpäisyydessä voitetaan.
ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

Parin kaljan, parin rommipaukun ja viinilasillisen jälkeen saappi pysyy parkissa. Kevyt offtopic tähän väliin.....
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Ykköskaljan jälkeen saatan vielä ajaa, muuten auto jää parkkiin.

Nollaraja ei tietenkään toimi, koska mittaustulos ei ole näin alhaisilla tasoilla yksiselitteinen. Piimäkin voi aiheuttaa mittarin liikehdintää, kuten jo mainittua, ainakin legendan mukaan :P

Karpossa muuten jo aikoinaan testattiin käytännössä, miten yhden oluen ottaneet selviävät esteradalla. Tulos ei ollut erityisen hyvä, havaittiin selkeä ero vesiselviin :evil:
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nugge »

yks kalja (0.5l) eli tuoppi.
mikä ainakin mulla ku juonut ja puhaltanut noin 30min sen jälkeen niin tullut korkeintaan 0.2romillea mittariin.

eli voishan sitä laskea mutta ihan nollatoleranssi ois kyl aika perseest
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Vastaa Viestiin