Saab 90(i) harvinainen nykymaailmassa?
Saab 90(i) harvinainen nykymaailmassa?
Siis kyllähn noita satkuja liikenteessä näkyy meno ja tulu matkoilla mutta kun ite en ole nähnyt kuin yhden harmaan saab90. 900 näkyy kuin muurahaisia keossa mut ei niinku melkein yhtään saab 90 no miksä on asiantuntijoiden mielipide?
Eli äänestys oli liikenteessä ei missään esittelyissä
P.s Itseltä löytynee saab 90 ja saab90i luulen itse että tuo 90 ruisku on jo aika harvinainen.
Eli äänestys oli liikenteessä ei missään esittelyissä
P.s Itseltä löytynee saab 90 ja saab90i luulen itse että tuo 90 ruisku on jo aika harvinainen.
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Re: Saab 90(i) harvinainen nykymaailmassa?
Täällä lähellä entisiä Valmetin tehtaita noita 90 tuntuu näkyvän ihan päivittäin, silti harvinaisemmaksihan nuo käyvät seuraavien vuosien aikana nopeasti.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Re: Saab 90(i) harvinainen nykymaailmassa?
Jeh, tuntuu tosiaan että näin viidenkymmenen kilometrin päässä tehtaasta tuo noppa ei ole kovinkaan harvinainen. Mutta ne mitä nyt yleensä tien päällä vastaan tulee näyttää siltä että tuskin muutaman vuoden päästä enää liikenteessä on
Ja kuten mainittua, ysikymppistähän tehtiin vain yksikaasarisena H-moottorisena
Ja kuten mainittua, ysikymppistähän tehtiin vain yksikaasarisena H-moottorisena
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Re: Saab 90(i) harvinainen nykymaailmassa?
Mimmi kirjoitti:Tehtaalta se ruiskunoppa ei varmasti ole tullut.
Oletko kurkannut pellin alle (ruiskun olemassaolon) vai onko autosi vain tarratuunattu?
Autosa on sprielsbergin tai mikä se ny olikaan ruisku kaasari kuvan linkki tuossa -->
[img=http://img398.imageshack.us/img398/4043 ... mc4.th.jpg]
i-->[img=http://img227.imageshack.us/img227/1333 ... iq4.th.jpg]
Ps. ainakin kaasari on erilainen koska sinisessä vakio saabissani on ICO vakio kaasari sama kaasari löytynee triump heraultist.
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Re: Saab 90(i) harvinainen nykymaailmassa?
Kaasari vaan.Ei siis ruiskua nähnytkään paitsi takaluukussa..
Re: Saab 90(i) harvinainen nykymaailmassa?
Mcfeastillä taisi olla suomen ensimmäinen ruisku noppa ?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Saab 90(i) harvinainen nykymaailmassa?
Tässä sun "ruiskussa" on Pierburg-merkkinen kaasari ja siinä sun toisessa on Strömberg-merkkinen kaasari. Eli molemmat on kaasaripelejä, Pierburg on vaan uudempi.SB90 kirjoitti:Autosa on sprielsbergin tai mikä se ny olikaan ruisku kaasari kuvan linkki tuossa -->
[img=http://img398.imageshack.us/img398/4043 ... mc4.th.jpg]
i-->[img=http://img227.imageshack.us/img227/1333 ... iq4.th.jpg]
Ps. ainakin kaasari on erilainen koska sinisessä vakio saabissani on ICO vakio kaasari sama kaasari löytynee triump heraultist.
#2277
Re: Saab 90(i) harvinainen nykymaailmassa?
'85 ja '86- vuotisissa kuuluu olla Solex-kaasutin,(=Stromberg tai Zenith-Stromberg, rakkaalla lapsella on monta nimeä) '87-mallisessa Pierburg.
Toimintaperiaate molemmissa sama, eli muuttuvakurkkuinen kaasutin.
90:n (ja 99:n) kaasutin on aina sama, kuin saman mallivuoden 900:ssa.
Saab itse ilmoitti '87-mallivuotta esitellessään, että uudessa kaasuttimessa on 'bättre kallstartsegenskaper' = paremmat kylmäkäynnistysominaisuudet kuin vanhassa, mutta - taitaa olla makuasia, kumpaa pitää parempana vai pitääkö molempia yhtä hyvinä (esim. säädöillä on enemmän vaikutusta kulutukseen, suorituskykyyn ja muihin ominaisuuksiin kuin kaasuttimen merkillä).
Toimintaperiaate molemmissa sama, eli muuttuvakurkkuinen kaasutin.
90:n (ja 99:n) kaasutin on aina sama, kuin saman mallivuoden 900:ssa.
Saab itse ilmoitti '87-mallivuotta esitellessään, että uudessa kaasuttimessa on 'bättre kallstartsegenskaper' = paremmat kylmäkäynnistysominaisuudet kuin vanhassa, mutta - taitaa olla makuasia, kumpaa pitää parempana vai pitääkö molempia yhtä hyvinä (esim. säädöillä on enemmän vaikutusta kulutukseen, suorituskykyyn ja muihin ominaisuuksiin kuin kaasuttimen merkillä).
Viimeksi muokannut Juha96, Ti Loka 09, 2007 21:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Saab 90(i) harvinainen nykymaailmassa?
Kiitokset Lucasille ja muille jotka viitsivät nähdä asiaan vaivaa, ja selvensivät harha kuvitelmiani. 90i No kyllä mäkin hieman olin aatellut että ei tuota saab 90 ruiskua oo ikinä liikenteessä näkynyt, mut aattelin optimistisesti "et eipä hiattaa jso ruisku löytynee" No ihmisille jotka eivät sitä tiedä voi yhä lesoilla kyseisellä asialla.
no kiitokset asiaan perehtyneille.
no kiitokset asiaan perehtyneille.
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Re: Saab 90(i) harvinainen nykymaailmassa?
oon yhden nähny ja kyydissäkin ollu
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Re: Saab 90(i) harvinainen nykymaailmassa?
Täälläpäin tuntuu näkyvän melkein joka päivä jossakin 90,autojen kunnot ovat kyllä sitten tosi vaihtelevia
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Saab 90(i) harvinainen nykymaailmassa?
Kyllähän noita on vielä liikenteessä, jopa haitaksi asti.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Re: Saab 90(i) harvinainen nykymaailmassa?
Itsellänikin on tuollainen ollut.
Muistan kun vaihdoin silloisen ysikutosen noppaan. Ekalla koeajolla auto oli hiljainen ja kiihtyi kun unelma (verrattuna siis homopulkkaan). Olin myytyä miestä. Kaverin kanssa vaan hekotettiin onnessamme. Mahtava peli!!!!
Tuli sillä nopalla sitten muutama vuosi ajeltua kunnes futuristinen ng900 alkoi siintää unelmissa... loput näkyykin sitten signaturessa.
Talviautoksi kelpaisi edelleen hienkuosinen noppa. Ei ehkä kaunein, mutta niin idioottivarma peli ja loistava ajotuntuma, mukavat penkit sekä mahtava talvietenijä ... tilava takaloosteri. Hyvissä säädöissä oleva kaasarikone vei kesällä kaupunkiajossa n.11 litraa ,mikä on mielestäni hyvä suoritus.
Muistan kun vaihdoin silloisen ysikutosen noppaan. Ekalla koeajolla auto oli hiljainen ja kiihtyi kun unelma (verrattuna siis homopulkkaan). Olin myytyä miestä. Kaverin kanssa vaan hekotettiin onnessamme. Mahtava peli!!!!
Tuli sillä nopalla sitten muutama vuosi ajeltua kunnes futuristinen ng900 alkoi siintää unelmissa... loput näkyykin sitten signaturessa.
Talviautoksi kelpaisi edelleen hienkuosinen noppa. Ei ehkä kaunein, mutta niin idioottivarma peli ja loistava ajotuntuma, mukavat penkit sekä mahtava talvietenijä ... tilava takaloosteri. Hyvissä säädöissä oleva kaasarikone vei kesällä kaupunkiajossa n.11 litraa ,mikä on mielestäni hyvä suoritus.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Saab 90(i) harvinainen nykymaailmassa?
peinun ylistys inspiroi vielä hehkuttamaan lisää...90 on jotenkin sellainen takuuvarma, yksinkertainen ja käytännöllinen perusauto. se olisi taustansakin vuoksi erinomainen aihio suomen "kansanautoksi".
ysinopan valmistus pitäisi uudelleenaloittaa, ja jatkaa hamaan tulevaisuuteen asti muuttumattomana. hinta pidettäisiin maltillisena, korjaustaitoa ja halpoja varaosia olisi suomenmaassa jo valmiina hurumycket, voisimme haistattaa pitkät ulkomaisille digitaalisille kertakäyttöautoille ja suosia kestävää ja toimivaa kotimaista!
millainen olisi vuosimallin 2008 ysinoppa? olisiko se identtinen kopio 87 vm:stä, vaiko kenties i8Kat?
ysinopan valmistus pitäisi uudelleenaloittaa, ja jatkaa hamaan tulevaisuuteen asti muuttumattomana. hinta pidettäisiin maltillisena, korjaustaitoa ja halpoja varaosia olisi suomenmaassa jo valmiina hurumycket, voisimme haistattaa pitkät ulkomaisille digitaalisille kertakäyttöautoille ja suosia kestävää ja toimivaa kotimaista!
millainen olisi vuosimallin 2008 ysinoppa? olisiko se identtinen kopio 87 vm:stä, vaiko kenties i8Kat?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Saab 90(i) harvinainen nykymaailmassa?
lucaf kirjoitti:peinun ylistys inspiroi vielä hehkuttamaan lisää...90 on jotenkin sellainen takuuvarma, yksinkertainen ja käytännöllinen perusauto. se olisi taustansakin vuoksi erinomainen aihio suomen "kansanautoksi".
ysinopan valmistus pitäisi uudelleenaloittaa, ja jatkaa hamaan tulevaisuuteen asti muuttumattomana. hinta pidettäisiin maltillisena, korjaustaitoa ja halpoja varaosia olisi suomenmaassa jo valmiina hurumycket, voisimme haistattaa pitkät ulkomaisille digitaalisille kertakäyttöautoille ja suosia kestävää ja toimivaa kotimaista!
millainen olisi vuosimallin 2008 ysinoppa? olisiko se identtinen kopio 87 vm:stä, vaiko kenties i8Kat?
Uusi malli. itse toivoisin että ruko olisi sama "ysikympi oikea runko" Mutta varustus voitaisiin viedä uudelle tasolle sisätiloissa ilmastointi cd-soitin kattoluukku sähkölasit aika paljon samat ominaisuudet kuin NG900 mutta runko ja moottorin tekniikka pidettäisiin tekijä miehelle mahdollinen korjaus pidettäisiin mahdolliseena.
Saanyt nähdä mitä sieltä joskus tulee jos tulee. "If you wanna best go to get "
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75