uskaltaisitko virittää 385tkm ajettua og900 turboa?

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

uskaltaisitko virittää 385tkm ajettua og900 turboa?

kyllä
76
75%
ei
14
14%
kyllä jos... (lisätiedot kommenttina)
9
9%
ei jos... (lisätiedot kommenttina)
3
3%
 
Ääniä yhteensä: 102

tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: uskaltaisitko virittää 385tkm ajettua og900 turboa?

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Tottakai kannattaa virittää.Vastahan tuo on sisäänajettu. :wink:
Nosta ahtoja,nauti elämästä!
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Re: uskaltaisitko virittää 385tkm ajettua og900 turboa?

Viesti Kirjoittaja kristian »

Miksipä ei? Halpoja vehkeitä, menetyskään ei ole kovin suuri jos joku menee pieleen... eikä ajomäärä kaikkea kerro, oma turbo-og porsi lopullisesti vaikkei kilsoja ollut kuin päälle 200 tkm :roll:
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
SB90
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 19:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: uskaltaisitko virittää 385tkm ajettua og900 turboa?

Viesti Kirjoittaja SB90 »

Auto on tehty ajamista varten! Viat korjataa ku tulee. Ei niitä ennenaikaissti tarvitse spekuloida.. Kylllähän saabbi kestää. :D
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1713
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: uskaltaisitko virittää 385tkm ajettua og900 turboa?

Viesti Kirjoittaja Rafu »

jos ei olis ykkösautona ja pääsee kulkemaan kun on rempassa niin mikäs siinä. Noin paljon ajetulla ei ihan niin paljoa menetä (jos vertaa että upouusi porsisi). koneenhan voi aina kunnostaa entiostä ehommaksi.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
-saab_85
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 20:05
Paikkakunta: Tyrnävä

Re: uskaltaisitko virittää 385tkm ajettua og900 turboa?

Viesti Kirjoittaja -saab_85 »

Ei jos haluat myyä sen turpon mulle, mielumminku hajottaa sen?
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Re: uskaltaisitko virittää 385tkm ajettua og900 turboa?

Viesti Kirjoittaja a9000 »

never ever not in a million years nor with a million dollars

turboahdin on kyllä myynnissä
-saab_85 kirjoitti:Ei jos haluat myyä sen turpon mulle, mielumminku hajottaa sen?
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Re: uskaltaisitko virittää 385tkm ajettua og900 turboa?

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

No toki. Ja jos "hyvin" käy, niin pian auto on telakalla (ei välttämättä siksi että porsii mutta...) ja käy niinkuin mulla, että jos nyt vaan ihan pikkasen fiksaan... lopulta huomaat, että tuli aika iso pikkufiksi...

Ps. mulla oli laakerit 370 tkm:n kohalla aivan loppu, onneksi tuli avattua...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Re: uskaltaisitko virittää 385tkm ajettua og900 turboa?

Viesti Kirjoittaja a9000 »

niinpä niin, sitä olen itsekin miettinyt että mikäköhän siellä alakerrass mahtaa tilanne olla. äänsikö / ilmoitteliko laakerit mitenkään sinulla lopussa olemisestaan?
900turbo3d kirjoitti:No toki. Ja jos "hyvin" käy, niin pian auto on telakalla (ei välttämättä siksi että porsii mutta...) ja käy niinkuin mulla, että jos nyt vaan ihan pikkasen fiksaan... lopulta huomaat, että tuli aika iso pikkufiksi...

Ps. mulla oli laakerit 370 tkm:n kohalla aivan loppu, onneksi tuli avattua...
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Re: uskaltaisitko virittää 385tkm ajettua og900 turboa?

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Ei tuo kone antanut mitään merkkejä siitä, että laakerit olisivat loppu. En nyt muista tarkkaan muuta kuin että kampiakselin laakerit oli yhdestä kohdasta niin loppu, että oli pilannut itse kampiakselin vaihtokuntoon.

Löytyipä kuvakin laakerista...
Edit: Taisi olla kyseessä keskimmäisen pukin alapuolen laakeri, ihan varma en oo. Ja loppuunkuluneita oli kaikki muutkin laakerit, kampi/kanki, joihin tuo rasitus kaiketi enempi kohdistuu..Eli oliko nyt niin että kampi alapuolen laakerit ja kankien yläpuolen laakerit.

photosoppailtu kivemmaksi, kivahan se on viritellä, jos tuommosia löytyy alakerrasta :wink:

Kuva
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Famnium
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: La Helmi 23, 2008 08:52
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: uskaltaisitko virittää 385tkm ajettua og900 turboa?

Viesti Kirjoittaja Famnium »

ilman muuta, saahan virihilppeet aina myytyä vaikka kone leipoo kiinni..
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: uskaltaisitko virittää 385tkm ajettua og900 turboa?

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

900turbo3d kirjoitti:Ei tuo kone antanut mitään merkkejä siitä, että laakerit olisivat loppu. En nyt muista tarkkaan muuta kuin että kampiakselin laakerit oli yhdestä kohdasta niin loppu, että oli pilannut itse kampiakselin vaihtokuntoon.

Löytyipä kuvakin laakerista...
Edit: Taisi olla kyseessä keskimmäisen pukin alapuolen laakeri, ihan varma en oo. Ja loppuunkuluneita oli kaikki muutkin laakerit, kampi/kanki, joihin tuo rasitus kaiketi enempi kohdistuu..Eli oliko nyt niin että kampi alapuolen laakerit ja kankien yläpuolen laakerit.

photosoppailtu kivemmaksi, kivahan se on viritellä, jos tuommosia löytyy alakerrasta :wink:

Kuva
Täällä oli 336tkm mittarissa, kun avasin ja laakerit lopussa, sekä pari mäntääkin kulunut alle raja-arvon. Rangastus remppa vähän kasvoi :D
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: uskaltaisitko virittää 385tkm ajettua og900 turboa?

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Uskalluksesta ei ole kiinni, mutta en kokisi mielekkääksi eli mitä todennäköisimmin en virittäisi.

Riippuu toki autosta, sen käyttötarkoituksesta ja pitkän aikavälin suunnitelmista ko. auton suhteen. Ehkä enemmän noista kiinni kuin kilometreistä.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Re: uskaltaisitko virittää 385tkm ajettua og900 turboa?

Viesti Kirjoittaja a9000 »

no nyt siin on jo 390tkm mittarissa ja viripäätös tehty... vaihtuu cooleri tai ahdin tai kummatkin. ahtimia on jo rivissä erilaisia mutta tarvittavan kokoinen cooleri uupuu vielä. ahtaat paikat vähän coolerin asennukselle ilman suurempia muutoksia. aero kun on kyseessä... mitään suurempia tehoja ei ole tarkoitus pyrkiä ottamaan, jos sen 200hv sais ne se olis jo aika menoa :)
8)

ps. jos joku tietää mistä sais seuraavilla mitoilla cooleria niin saapi ilmoitella.

paksuus 40 mm
korkeus 400mm
leveys 500 mm

tai

paksuus 50 mm
korkeus 400mm
leveys 300 mm

lähdöt alas tai ehkä mielummin taakse.
rotisko
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ma Syys 29, 2008 00:14

Re: uskaltaisitko virittää 385tkm ajettua og900 turboa?

Viesti Kirjoittaja rotisko »

kyllä jos tykkää virittää, niin kuin näyttää tykkäävän.
ei, jos ei ole hieman ylimääräistä rahaa laitettavana virityksiin ja remppoihin.
SAAB 9000cc turbo M1987 (nyk.ka), 900i 1988 (ex-ka), 99GL 1978 (ex-ka), 96 V4 super 1978(ex-ka), 95 1967(exä). muuten tässä pitäisi lukea jotain fiksua: -jotain fiksua.
Vastaa Viestiin