Sivu 1/1

og900 Saabin TO3:n turboahtimen vesijäähdytyksen tukkiminen

Lähetetty: La Joulu 08, 2007 20:48
Kirjoittaja a9000
mitä mieltä olet, onko ahtimen toiminnan tai keston kannalta haitallista/faarallista jos tukkii vesijäähytyksen garretin TO3 ahtimesta - ja jättää siten ahtimen jäähdytyksen ainoastaan öljynkierron varaan. Onko kokemuksia? onko leikannut kiinni jos vesijäähy suljettu? tai pakopesän halkeilleet?

Entä onko tietoa, onko TO3-öljyjäähymallissa muuta eroa uudempiin TO3-ahtimiiin, joissa siis on se vesijäähytys. näitä vastauksia toivon gallup-vastauksen täyennyksinä

Re: og900 Saabin TO3:n turboahtimen vesijäähdytyksen tukkiminen

Lähetetty: La Joulu 08, 2007 21:01
Kirjoittaja jcarlson
Jätä pois vaan jos et jaksa kytkeä. Ei sitä tartte edes mitenkään tulpata, jälkikäytön kanssa pätee sama kuin jäähdyttämättömän kanssa tietysti. Mutta ei se nyt ihan oikeasti ole niin justiinsa normaaliajon jälkeen. Ei se hirveästi kuumu vrt. uudemmat pilleriahtimet muuten kuin kunnon polkemisella jonka jälkeen toki kannattaa jälkikäyttää.

Re: og900 Saabin TO3:n turboahtimen vesijäähdytyksen tukkiminen

Lähetetty: La Joulu 08, 2007 21:20
Kirjoittaja a9000
kiitos näkemyksestä, näinpä taidan tehdä että jätän vesijäähyn kytkemättä.

hmm... tuli mieleen että voiskohan sinne turbolle laittaa jonkun lämpöanturin, vaikka vesijäähyn reikään...

mikäköhän voisi olla joku ohjeellinen lämpötila johon ahtimen pitäis jäähtyä jälkikäytössä?
jcarlson kirjoitti:Jätä pois vaan jos et jaksa kytkeä. Ei sitä tartte edes mitenkään tulpata, jälkikäytön kanssa pätee sama kuin jäähdyttämättömän kanssa tietysti. Mutta ei se nyt ihan oikeasti ole niin justiinsa normaaliajon jälkeen. Ei se hirveästi kuumu vrt. uudemmat pilleriahtimet muuten kuin kunnon polkemisella jonka jälkeen toki kannattaa jälkikäyttää.