Sivu 1/1

musta vai punainen (di-sytkä)

Lähetetty: Pe Tammi 11, 2008 17:45
Kirjoittaja Turbonaattori
kumpi ompi parempi, onko mustalla punaista pitempi, käyttöikä? :)

tuliko punaisen di:n myötä muuta muutosta kun herkempi hajoaminen?

asiaan liittyvää juttua vaan jauhamaan!

mikä esim. on mustan di-boksin havaittu keskimääräinen vaihtoväli? puneisessa boksissahan se on oman kokemuksen mukaan mitä sattuu, enempi lyhempi kuin pitempi...

Re: musta vai punainen (di-sytkä)

Lähetetty: Pe Tammi 11, 2008 18:02
Kirjoittaja jcarlson
Ööh? Musta on noista kahdesta uudempi ja modernimpi, punainen on vanhempi. Ja turha noita on pohtia, se kasetti autoon mikä siihen kuuluu ja vanhoihin joissa ei ole merkitystä niin se jonka halvemmalla saa..

Re: musta vai punainen (di-sytkä)

Lähetetty: Pe Tammi 11, 2008 18:38
Kirjoittaja Turbonaattori
jcarlson kirjoitti:Ööh? Musta on noista kahdesta uudempi ja modernimpi, punainen on vanhempi. Ja turha noita on pohtia, se kasetti autoon mikä siihen kuuluu ja vanhoihin joissa ei ole merkitystä niin se jonka halvemmalla saa..
jaa mikäs se musta kasetti sitten oli joka vanhemmissa tonnareissa on? sitä tarkoitin... onhan asiaa syytä pohtia, jos vaikka harkitsee vanhan tonnarin ostamista :)

Re: musta vai punainen (di-sytkä)

Lähetetty: Pe Tammi 11, 2008 23:46
Kirjoittaja Meazza
Ööö...mihin tuon tarvii?

Re: musta vai punainen (di-sytkä)

Lähetetty: Pe Tammi 11, 2008 23:48
Kirjoittaja Turbonaattori
9-5T kirjoitti:
Turbonaattori kirjoitti:
jaa mikäs se musta kasetti sitten oli joka vanhemmissa tonnareissa on? sitä tarkoitin... onhan asiaa syytä pohtia, jos vaikka harkitsee vanhan tonnarin ostamista :)
Olisko ollut peltikansi jonka alla on tulpanjohdot
jaa, ajattelin että niissä oli joku di. kun puhutaan di+apc yhdistelmästä

Re: musta vai punainen (di-sytkä)

Lähetetty: Pe Tammi 11, 2008 23:52
Kirjoittaja jcarlson
Musta kasetti tuli vasta T7 autoihin (eli alkaen 9-5 M98->), mitään vanhempaa mustaa kasettia ei olemassa. Jos sellainen jossain vanhemmassa on niin joku on laittanut uudemman kasetin tai maalannut punaisen mustaksi.

DI+APC on DI-kasetilla varustettu mutta sen verran varhainen versio (esim. ei nakutustunnistusta kasetin avulla) ettei ole väliä käyttääkö siinä mustaa vai punaista.

Re: musta vai punainen (di-sytkä)

Lähetetty: La Tammi 12, 2008 00:03
Kirjoittaja tomaatti
En käytä. :wink:

Re: musta vai punainen (di-sytkä)

Lähetetty: La Tammi 12, 2008 00:55
Kirjoittaja Turbonaattori
jcarlson kirjoitti:Musta kasetti tuli vasta T7 autoihin (eli alkaen 9-5 M98->), mitään vanhempaa mustaa kasettia ei olemassa. Jos sellainen jossain vanhemmassa on niin joku on laittanut uudemman kasetin tai maalannut punaisen mustaksi.

DI+APC on DI-kasetilla varustettu mutta sen verran varhainen versio (esim. ei nakutustunnistusta kasetin avulla) ettei ole väliä käyttääkö siinä mustaa vai punaista.
kiitoksia selvennyksestä, meni sitten hiukan tuo galluppi kiville :lol:
pari kysymystä olis jos soppii:

missäs vuosimalleissa noita di+apc systeemejä sitten oli, ja minkälainen "kasetti siinä oli tehtaalta tullessa? nimim. kuva olis kiva :)

jaa että nää uudemmat mustat kasetit käy siihen varhaiseen di+apc vehkeeseen?

Re: musta vai punainen (di-sytkä)

Lähetetty: La Tammi 12, 2008 02:17
Kirjoittaja jcarlson
DI+APC systeemiä on löytynyt vain joistain M88 CD-tonnareista, kyseessä on tavallaan esisarja ja DI-järjestelmän kokeilu Saabilta. DI/APC (DI ja APC integroitu, vähän kehittyneempi) löytyy sitten jo yleisesti M89-93. Punainen kasetti ollut molemmissa, vanhoissa (en muista vuosimallia milloin vaihtui) oli johtosarja kiinteä osa kasettia, mutta Saab myy konversiosarjaa jolla uuden pelkällä liittimellä olevan kasetin saa myös vanhempaan sopimaan. Lähes samalta se näyttää kuin uudemmatkin punaiset kasetit siis.

DI+APC todennäköisesti toimii ihan yhtä hyvin mustallakin kasetilla, DI/APC luultavasti myöskin mutta voi olla mahdollisesti vähän ronkelimpi (ei käyttökokemuksia). Varman päälle pelaa jos käyttää punaista.