Gm Saab vs. Orgu Saab

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

Gm Saab vs Orginal Saab

Gm Saab
86
29%
Orginal Saab
215
71%
 
Ääniä yhteensä: 301

jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Gm Saab vs. Orgu Saab

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

Mitä mieltä kansa on onks Gm:än aikaset vai alkuperäset sabit parempii. Raja taitaa mennä uudes 900:ses.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Annoin ääneni gm-saabille...Siitä syystä että itellä on ollu kaks saabii ja molemmat tätä uudempaa geeämmää..Ja jotenki noi vanhemmat ei sillai sytytä.. :roll:
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Saabeja ne on kumpiki sukupolvi.
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

ääni meni "alkuperäisille", koska alla on tällä hetkellä sellainen, mutta uudempi kiinnostaa yhtä paljon... :wink:
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Tuplaysissä on sellaista tyyliä, jota moni nykyajan valmistaja ei uskaltaudu toteuttamaan. Silti se on äärimmäisen järkevä auto. Tästä syystä Original sai pisteet. Mielestäni myös GM-Saabit ovat aidosti Saabimaisia, eli persoonallisia ja Saabiksi tunnistettavia.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Vesseli
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 18:04
Paikkakunta: Joensuu

Ääni meni..

Viesti Kirjoittaja Vesseli »

vanhemmalle eli og-saabbaalle. Itelläni og900 ja oon tosi tyytyväinen. On tullu ajeltua gm-saabeillakin mut ei oo vielä himo iskeny niihin.´
Ex 900i -89
jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

Mää tykkään orgu saabeista, mut uuden vois ottaa käyttöautoks.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

*ittu mitään ooppeleita tueta, sitten vaihtuu automerkki kun alkaa olla originaalit liika vanhaa kalustoa käyttöautoksi.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

Äänestin kyllä originaalia, vaikka olenkin nykyisin ysifemman omistaja. Jotain silti menetin, kun tonnaristani luovuin...

Toisaalta voi tietysti kysyä, mikä ihmeen originaali-Saab? Ysikuupan nelitahtikone V4 oli Fordin, ysiysin ja siitä eteenpäin kaikki Saabin ns. omat koneet perustuvat juuriltaan vankasti Triumphin pohjalle, jota sellaisenaankin 1,85-litraisena Saabeissa on käytetty. NykySaabin turbohistoria taas on vahvasti sidoksissa entiseen emoon eli Scaniaan, jonka suunnalta perusta koko turbo-osaamiselle on kotoisin. Ysitonnaria voi haukkua Fiatiksi (tai kehua Alfaksi tai Lanciaksi) ihan yhtä hyvällä syyllä kuin GM-ajan Saabeja Opeleiksi...

Joten eiköhän se ole niin, että pienenä tehtaana Saab ei oikein koskaan ole ollut täysin itsenäinen vaan aina on tarvinnut yhteistyötä tehdä johonkin suuntaan. Eikä se siis välttämättä ole edes huono asia!

Sekin on muuten jokseenkin pysyvää historiaa, että Saabin tulevaisuudesta ollaan huolissaan! Aikanaan fuusio Volvon kanssa oli jo varma asia ja koko merkkiä oltiin jo kuoppaamassa ennen kuin GM tuli kuvaan... Joten ei voi muuta kuin toivoa, että GM:n suojissa sittenkin syntyy jatkossakin oikeita "originaali-Saabeja"!
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Toby kirjoitti:Joten eiköhän se ole niin, että pienenä tehtaana Saab ei oikein koskaan ole ollut täysin itsenäinen vaan aina on tarvinnut yhteistyötä tehdä johonkin suuntaan. Eikä se siis välttämättä ole edes huono asia!... Joten ei voi muuta kuin toivoa, että GM:n suojissa sittenkin syntyy jatkossakin oikeita "originaali-Saabeja"!
Just noin. Itsellä ollut kaksi vanhan polven Saapia ja kaksi uudemman polven. Kaikki Saappeja, uudet on vaan uudempia. Vaikka kuinka olisi tunnearvoa vanhoilla niin ainahan uudet on parempia. Ei liene missään automallissa oikeasti otettu takapakkia. (No varmaan jossain). OMan äänen annoin siis uudelle. Mitä uudempi sen parempi...tai no, uutta Sport Sedania vierastan kyllä vieläkin koneen mopouden ja pienen porrasperän takia.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

annoin ääneni originaalille koska ajan tonnarilla.Enkä ala uudempaan vaihtaan.Saa -96 vuoden tonnari kelvata.Joku aika sitten unelmani olisi omistaa 9-5 farkku aero.. :roll:
jari
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:30
Paikkakunta: 81720

Viesti Kirjoittaja jari »

mielestäni og900 on yksinkertaisesti kaunis.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Mua oksettaa jo ajatuskin opelista.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

En voi pistää ääntä tuonne, koska omasta mielestäni molemmat (ennen ja jälkeen GM) ovat yhtä hyviä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2519
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Ehdottomasti OG jos on kysymys käyttöautosta, joka toimii myös harrasteautona. On se OG satku vaan niin komee.. :D

GM-satkullakin tulee ajeltua, se on parempi monessa suhteessa, mutta OG-satku sytyttää silti..

En ymmärrä miksei useita foorumilaisia vanhat sytytä. Ilman vanhoja ei olis näitä uusiakaan. Onhan uudessakin satkussa vielä vanhan muotoja havaittavissa, ainakin minä tunnistan. 9-3SS on sitten erikseen..

Ei kai sillä pitäisi olla väliä jos joku ajaa vanhalla ja toinen uudenkiiltävällä, kukin tyylillään ja se kaikille suotakoon.
Saabilla jo vuodesta 1995. Suomen Saab-klubi ry:n jäsen.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Vastaa Viestiin