Gm Saab vs. Orgu Saab

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

Gm Saab vs Orginal Saab

Gm Saab
86
29%
Orginal Saab
215
71%
 
Ääniä yhteensä: 301

tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Gm Saab vs. Orgu Saab

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Pistetääs kissa pöydälle.. :wink:

Siis gm-ajan "saabit" ovat OOPPELEITA,hyh hemmetti.
Mitä taas tulee 9000 (tonnareihin) ovat tipo 4 sarjaa.
Hyi helvet.. noita molempia. :x

Eivät käy mulle niinkuin eivät jenkkiautotkaan.

M-oon periaatteen mies.
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Gm Saab vs. Orgu Saab

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

tomaatti kirjoitti:Pistetääs kissa pöydälle.. :wink:

Siis gm-ajan "saabit" ovat OOPPELEITA,hyh hemmetti.
Olipas omaperäistä, ihanko itse keksit :lol:
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Gm Saab vs. Orgu Saab

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

rälläkkä kirjoitti:
tomaatti kirjoitti:Pistetääs kissa pöydälle.. :wink:

Siis gm-ajan "saabit" ovat OOPPELEITA,hyh hemmetti.
Olipas omaperäistä, ihanko itse keksit :lol:
Itse asiassa keksin tuon jossain 90-luvulla , :wink:

Ja hei,ei ole mun ongelma jos ooppelilla ajelet..
Viimeksi muokannut tomaatti, Ma Maalis 24, 2008 19:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Re: Gm Saab vs. Orgu Saab

Viesti Kirjoittaja kristian »

Mieluummin oikea Opel tai oikea Saab kuin niiden sekoitus (lue: GM-Saab) :wink:

... noh, leikki leikkinä :)
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
saabistinet
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:55
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Gm Saab vs. Orgu Saab

Viesti Kirjoittaja saabistinet »

aito vanha Saab voittaa.

Nykyinen kulkineeni, tuo 9-5 -98 on varmaan viimeinen Saab minulla, eli siitä selvinnee mielipiteeni näistä ooppeleista. Kuukausi sitten sen ostin ja nyt täytyy yrittää tässä saada se parissa vuodessa maksettua ja vielä ehjänä saada myytyä eteenpäin. Sitten minun 21 vuotta kestänyt Saabisti-taival päättyy. Kun ei kerran enää laatua osata tehdä niin vaihdetaan merkkiä.
Ei ole entisen 96:ni tai 900i 16:ni voittanutta. Iivarilla ajoin välin 180tkm-300tkm 7 vuotta miltei perushuolloilla.

TERO
Viimeksi muokannut saabistinet, Ma Kesä 02, 2008 15:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tero Wiheriäkoski / Kotka (SCF #1135)
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, myynnissä)
Fiat Ducato Matkaaja -1991 (ei ajossa, myynnissä) (SFC #52815)
http://saab.jthima.com
Jimo
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 20:17
Paikkakunta: Varkaus

Re: Gm Saab vs. Orgu Saab

Viesti Kirjoittaja Jimo »

SB90 kirjoitti:Pitää ihan tämmönen mielipide kysyä mihin lahkoo tonttu? Eihän sitä olla sillai luokiteltu OG - tai Gm:ää? Puhutaa vaa tontust? Vai onkos sille annette joku välimuoto = "OMG"? :mrgreen: Siis tonttu miesten ei ny kannata hernettä vetää nenää.. pientä huumoria on tässäkin viestissä.. ja on ne tontut komeita. :wink:
Oma ääni meni OG:lle. Tappeluksihan tämä menee, mutta lasketaanko Tonnari OG-Saabiks? Onhan se melkoisen nykyaikainen laite, ja ilmestyikin markkinoille "vastikään" :) Saakeli, haluaisin nähdä, mitä 9000 olisi ollut ilman Makaronien panosta asiassa. Mutta eipä siinä, kyllä olisi hienoa saada Tonttu alle. Varsinkin Sedan korimalli (ne vanhemmat) saa sydämen sykkimään.

99/90/900 osasto tuntuu itselle kaikkein mieluisimmalta ja "oikealta Saabilta". Tosin mamman yritin kovasti saada siirtymään GM-Saabin omistajaksi, mutta eihän se pirulauta onnistunut! Nuo "Opelit" ei itseäni samalla lailla sykähdytä kuin OG:t, mutta Saabejahan nekin on, ja mieluiten sitä Saabilla ajaa.
1983 SAAB 900 GL 3-door
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Gm Saab vs. Orgu Saab

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

saabistinet kirjoitti: Kun ei kerran enää laatua osata tehdä niin vaihdetaan merkkiä.
Nuohan on aika eri asioita nykyajan autoissa että mitä osataan ja mitä saadaan (kannattaa) tehdä. Eikä hirveitä erojakaan merkkien välissä ole. Paitsi että mitä simppelimpi sitä luotettavampi ja halvempi pitää, ehkä. :roll:
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Gm Saab vs. Orgu Saab

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

tomaatti kirjoitti:Pistetääs kissa pöydälle.. :wink:

Siis gm-ajan "saabit" ovat OOPPELEITA,hyh hemmetti.
Mitä taas tulee 9000 (tonnareihin) ovat tipo 4 sarjaa.
Hyi helvet.. noita molempia. :x

Eivät käy mulle niinkuin eivät jenkkiautotkaan.

M-oon periaatteen mies.
Koskas tollanen "aito" saapi saatas kulkemaan? Aika harvassa taitaa olla ne, vai löytyykös omasta tallistasi? Ääni meni GM:lle...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
rotisko
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ma Syys 29, 2008 00:14

Re: Gm Saab vs. Orgu Saab

Viesti Kirjoittaja rotisko »

triumphin moottoritekniikan perujakos se onkin näissä saabeissa tämä öljynhikoilu tai herkkä taipumus merkkailla reviiriään? siis tuplaysistä alkaen ja jatkuu, kuinka pitkään, ainakin ogtonnarissa hikoilee, liekö samaa moottorikonstruktiota b202 edelleen triumphin kanssa?

ääni meni og suunnalle. niissä wanhemmissa on persoonallisuutta ja omaleimaisuutta enemmän kuin gm-aikakauden saabeissa. tosin jo tonnareissa persoonallisuus on vähentynyt ogsatkuun verrattuna.

itsellä on saabeista omistajana ja kuskina kokemusta lähes vain og sarjoista. 95, 96, 99, 900 ja nyt 9000cc. no sensotronic turboa olen koeajanut ja olihan se pirteä peli ja hetken erikoisuus saabilta sekin.
SAAB 9000cc turbo M1987 (nyk.ka), 900i 1988 (ex-ka), 99GL 1978 (ex-ka), 96 V4 super 1978(ex-ka), 95 1967(exä). muuten tässä pitäisi lukea jotain fiksua: -jotain fiksua.
Vastaa Viestiin