Pitääkö rekisterit sutata nettikuvissa

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

Pitääkö rekisterit sutata nettikuvissa

Pitää
44
35%
Ei tarvitse
82
65%
 
Ääniä yhteensä: 126

lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Pitääkö rekisterit sutata nettikuvissa

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Hei, kun käytte saab-tapaamisissa/-tapahtumissa ja teidän autonne pääsevät kuviin jotka julkistetaan netissä, kuka teistä haluaa että autonne rekisterikilvet sutataan nettikuvassa?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Kyllä mielestäni olisi jees, jos kuvan julkaisija viitsisi sutata rekkarit.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Aero97
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:26
Paikkakunta: Enonkoski

Viesti Kirjoittaja Aero97 »

Suttaaminen on ihan mukava tapa, mutta jos kuvia sattuu olemaan enemmälti (tai autoja kuvissa), niin onhan suttaamisessa oma vaivansa. Ja Suomessahan saa yleisellä paikalla kuvata ja kuvat saa tekijänoikeuksien omistaja (kuvaaja) myös julkaista. Sanoisin siis, että asia on kuvaajan päätettävissä haluaako sutata vaiko ei.
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mua ei haittaa vaikka rekkari olisi hesarin etusivulla. Miks haittaisi? sadat ihmiset näkee sen joka päivä. Mulla on vakuutus kunnossa jos joku päättää tulla sen keikkaamaan jos se jotain miellyttää. Vai mitä syitä mahtaisi olla peittää rekkari? Ei jummarra.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Hienoa Luca, otit hienon asian puheeksi. Toivottavasti saadaan selkeä vastaus, ettei tarvitse enää arpoa.

Minulla on hyvä kamera, joka on mukana tapahtumissa. Minulta löytyy myös jonkin verran sivutilaa näille kuville. En kuitenkaan jaksa vaivautua niitä rekistereitä suttamaan. Eli äänestyksen ja nyt käytävän keskustelun tuloksena saamme tietää, nähdäänkö ottamia kuviani jatkossa.

Ymmärrän toisaalta, jos joku ei halua rekisteriään näkyviin. Kyllä hänen silti täytyy uskaltaa tapahtumiin tulla.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Joo ei tarvitse suttailla, mutta jostain syystä ite aina suttaan 8O
Pitäs lopettaa mokoma tapa :)
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

jariha kirjoitti: Ymmärrän toisaalta, jos joku ei halua rekisteriään näkyviin. Kyllä hänen silti täytyy uskaltaa tapahtumiin tulla.
Virallisissa tapahtumissa voisi jakaa rekkarinpeitteitä niille jotka sen haluaa piilottaa. Muissa potkiaisissa olis varmaan asiallista kailottaa aina ennen kuvaamista "rekkarit piiloon nää tulee nettiin..."

Toki ymmärrän jos joku pahastuu siitä että laitan hänen auton kuvansa nettiin rekistereineen päivineen KYSYMÄTTÄ onko se soveliasta. Toisaalta voisi kai ajatella että tapahtumiin/tapaamisiin saapuvat tietävät että heidän autostaan saattaa tulla kuuluisia ja käyttäytyvän sen mukaan (=peittävän rekkarin itse jos ei sitä halua paljastaa)

Lisäkysymys varmaan kuuluisi, kummalle pitäisi jättää rekkarinpeittovastuu, valokuvaajalle vai tilaisuuteen saapujalle? Jos jälkimmäiselle, silloin tilaisuuden järjestäjän vastuulla olisi saattaa kaikkien tietoon tämä asia.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
MindW
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 18:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MindW »

Itse ainakin suttaan, koska muutkin näyttävät tekevän samoin.
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Kyllä se kuitenkin on niin, että julkisella paikalla saa kuvata, mutta julkaisu onkin sitten erijuttu. Mielestäni nettisivut on aika "laaja levitys", joten olisi asiallista ainakin kysyä lupaa.

Onko siitä sitten haittaa että rekkarinumero on esillä, en tiedä. Ehkä siksi haluaisinkin numerot peittoon.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Jos laittelen tuttujen tai oman perheen autoista kuvia nettiin suttaan usein, mutta jos on tapahtumakuvia ja joku noista autoista siellä seassa en suttaa. Jos jotakuta oikeasti kiinnostaa niin paljon saa sen aina selville. Eli aivan sama.

Nytkin taitaa olla mun sivulla faijan 93:sta kuva sutatun rekkarin kera ja vähän penkoo lisää, ni kilven näkee...
STCF #3
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

kyllä ne olisi hyvä sutata

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

kyllä ne olisi hyvä sutata, kun noi autojen ja omistajien tiedot on niin helppo noukkia esiin. Tietysti ne on mahdollista estää AKelta, jos välttämättä haluaa pitää ne salassa.

Yleisesti ottaen olisi mukavaa jos julkaisija tai kuvien lähettäjä ne viitsisi sutata :wink: .
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Toivottavasti kukaan ei ole ottanut kyttyrää minun julkaisemista kuvista, koska jätän kilvet näkyville lähes poikkeuksetta. Itse noudatan varsin pitkällä sitä linjaa, että ne jotka eivät halua rekkariansa näkyville huolehtikoot itse että kilpi on jemmassa tapahtumien ajan. Tämä ei tarkoita ettäkö kilvet pitäisi ruuvata pois, vaan ne voi myös peittää esim saabclub plakaatilla tai vastaavalla.

Jos kysytään mun mielipidettä, niin minua ei ainakaan napaa pennin edestä näkyy kilpeni tai ei. Sitäpaitsi laatat löytyy kuitenkin kilvet.com tai vastaavista paikoista.

Ymmärän myös niitä ihmisiä, joilla on auto täynnä viihde-elektroniikkaa ja haluavat edes jollain tasolla säilyttää tunnisteet salassa. Usein kannattaa myös miettiä on viisasta pistää nettiin kuvat monen tuhannan sterkoista tai vastaavista.
#1730
500whp.net member
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: kyllä ne olisi hyvä sutata

Viesti Kirjoittaja Vigge »

9000LPT kirjoitti:kyllä ne olisi hyvä sutata, kun noi autojen ja omistajien tiedot on niin helppo noukkia esiin. Tietysti ne on mahdollista estää AKelta, jos välttämättä haluaa pitää ne salassa.

Yleisesti ottaen olisi mukavaa jos julkaisija tai kuvien lähettäjä ne viitsisi sutata :wink: .
ei auta tuo AKE kikka kovin pitkälle, sillä nimen saa aina ja sen avulla selviääkin sitten loput vaikka olisi kaikki mahdolliset numerot sun muut salaisia.
#1730
500whp.net member
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Kyl mä tykkään et ne voi sutata ne kilvet jos vaan siihen on aikaa...Mut ei se nyt maailmaa kaada vaik ne näkyykin...
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Järkevintä sutata kaikista kuvista.
Eipähän tuu sanomista jälkeenpäin, eikä pitkäkyntistenkään vaaraa ole ( 8O 8) ).
Aikaakaan ei varmaan kulu tuhottomasti.
Oman satkun rekkarikin näkyy oikein makeasti joissain nettikuvissa, että ei se maailmaa kaada vaikka näkyykin.
Kiva mieli tulee kumminkin jos joku on viitsinyt käyttää aikaa ja "turvata" toisten omaisuus.
Vastaa Viestiin