Uudet kuljettajat..........
Re: Uudet kuljettajat..........
en ole ollut vielä ajotaitoinen ?... kasikymppi lätkien aikoihin mutta hyvin on pärjätty ilmankin, joten ei..
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Re: Uudet kuljettajat..........
Yhden Suzuki Alton ajoin katolleen kun oli kortti ollut kaksi kuukautta. Siinäkin vauhtia oli n. 40km/h hiekkatiellä, joten ei siinä olisi paljoa lätkät auttanut. Saabin osto sitten auttoi. Sabat ovat aina pysyneet tiellä. Eli mieluummin kaikille pitäisi määrätä Saappi kahdeksi vuodeksi.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Re: Uudet kuljettajat..........
Eikös näin mieluummin?puu kirjoitti:Yhden Suzuki Alton ajoin katolleen kun oli kortti ollut kaksi kuukautta. Siinäkin vauhtia oli n. 40km/h hiekkatiellä, joten ei siinä olisi paljoa lätkät auttanut. Saabin osto sitten auttoi. Sabat ovat aina pysyneet tiellä. Eli mieluummin kaikille pitäisi määrätä Saappi kahdeksikymmeneksi vuodeksi.
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Re: Uudet kuljettajat..........
EI!
Itse en ole moisesta kärsinyt.
Veikkaan, että 80-lätkä perseessä lisää vain muiden autoilijoiden näyttöhaluja uutta kuljettajaa kohtaan.
En kannata...
Itse en ole moisesta kärsinyt.
Veikkaan, että 80-lätkä perseessä lisää vain muiden autoilijoiden näyttöhaluja uutta kuljettajaa kohtaan.
En kannata...
Re: Uudet kuljettajat..........
Olen sen verran nuori että juuri ja juuri muista että noita lätkiä oli aikoinaan Talbottien takalaseissa. Kauankos sitä joutu silloin pitämään? Itse ajoin kortin uuden systeemin puitteissa v. 2001.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 58
- Liittynyt: Pe Elo 01, 2008 20:20
- Paikkakunta: Missä milloinkin ja enimmäkseen hukassa....
Re: Uudet kuljettajat..........
Ei!
Koska ei se lätkä siel takalasissa mikään nopeuden rajoitin ole et jos ajaa lujaa niin silloi ajaa. Ja oikeesti kuka muka pystyy "käsi raamatulla" vannomaan ettei tulisi koskaan ja missään tilanteessa halua "opettaa" hitaammin etenevää lätkäläistä?
Koska ei se lätkä siel takalasissa mikään nopeuden rajoitin ole et jos ajaa lujaa niin silloi ajaa. Ja oikeesti kuka muka pystyy "käsi raamatulla" vannomaan ettei tulisi koskaan ja missään tilanteessa halua "opettaa" hitaammin etenevää lätkäläistä?
-IHAN SEKOPÄÄ-
Re: Uudet kuljettajat..........
vanha sanonta, ei sitä kortilla ajella vaan autolla ja veikkaan myös sitä, ett melkein jokainen kokeillu/ajanu autolla ennen autokoulua eli siis ei tarvi lätkää
juuri kortin saaneet voivat körötellä ihan itsekseen sitä 80:iä, se satasen kylttihän on vaan merkkaas siel tien laidassa kuinka lujaa saa ajaa, ei se sitä katso, ett sitä tarvii ajaa ja kuukauden kahden päästä alkaa talvinopeudet tiellä, ett sit meitin kaikkien vauhti hiljenee tai ainaskin pitäis
juuri kortin saaneet voivat körötellä ihan itsekseen sitä 80:iä, se satasen kylttihän on vaan merkkaas siel tien laidassa kuinka lujaa saa ajaa, ei se sitä katso, ett sitä tarvii ajaa ja kuukauden kahden päästä alkaa talvinopeudet tiellä, ett sit meitin kaikkien vauhti hiljenee tai ainaskin pitäis
Saab 9-3 1.8 Turbo mk1
Kirsi Jokela
0451255333
Kirsi Jokela
0451255333
-
- "Aero"
- Viestit: 359
- Liittynyt: Ke Tammi 16, 2008 22:56
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Uudet kuljettajat..........
Vastasin kyllä.
Mutta 80-lätkän voisi korvata jollain muulla merkillä, joka varoittaa kokemattomasta tai iäkkäästä / mahdolliseen riskiryhmään kuuluvasta kuljettajasta. (esimerkkinä venäläisissä autoissa oleva varoitusmerkki, jos alla on talvella nastarenkaat, kolmio jossa E kirjain selällään.)
Nopeusrajoitukset normaalisti liikennemerkkien mukaan. Henkilökohtaisesti olisi ainakin helpompi sulattaa kahdeksankympin nopeus satasen alueella, jos merkki olis näkyvissä.
Kuljettajakohtaisesta nopeusrajoituksesta, jonka lätkä aikanaan asetti aiheutui vain turhia vaaratilanteita liikenteessä. Joista suurin osa oli kuitenkin juuri kyykyttäjien ja "opettajien" aikaansaannoksia.
Mutta 80-lätkän voisi korvata jollain muulla merkillä, joka varoittaa kokemattomasta tai iäkkäästä / mahdolliseen riskiryhmään kuuluvasta kuljettajasta. (esimerkkinä venäläisissä autoissa oleva varoitusmerkki, jos alla on talvella nastarenkaat, kolmio jossa E kirjain selällään.)
Nopeusrajoitukset normaalisti liikennemerkkien mukaan. Henkilökohtaisesti olisi ainakin helpompi sulattaa kahdeksankympin nopeus satasen alueella, jos merkki olis näkyvissä.
Kuljettajakohtaisesta nopeusrajoituksesta, jonka lätkä aikanaan asetti aiheutui vain turhia vaaratilanteita liikenteessä. Joista suurin osa oli kuitenkin juuri kyykyttäjien ja "opettajien" aikaansaannoksia.
#3621
3 tonttua, 3 satkua ja femma
3 tonttua, 3 satkua ja femma
Re: Uudet kuljettajat..........
Aivan turhaa liimailla lappuja perseisiin. Onhan Teiden varsilla nytkin nopeusrajoitukset. Eihän niitäkään ole pakko noudattaa, niin miksi noudattaa lappua mitä ei edes näe?
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Re: Uudet kuljettajat..........
Enpä moista tarpeelliseksi koe, kyllä jokainen itse päättää noudattaako rajoituksia ja millaisia riskejä liikenteessä ottaa. Hitaan kulkuneuvon merkkejä voisi kyllä jakaa noille "normaalia aremmille" autoilijoille. Tosin en ymmärrä miksi sillä autolla pitää lähteä muun liikenteen sekaan ajamaan jos ei uskalla muiden seassa ajaa.
#3834
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Uudet kuljettajat..........
Mä sanoisin, että tuolla 80-lätkällä olisi liki sama vaikutus kuin autokoulun kolmiolla...Kukaan ei halua ajaa perässä kun se kuitenkin sählää liikenteessä, esim ruuhkassa.
Vai miten on? kaksikaistainen tie kaupungissa, saavut aluelle jossa enempi liikennettä, Ajatko autokulun auton perässä, vai vaihdatko rinnakkaiselle kaistalle?
Luulen että reaktio sama jos olisi 80 lätkä=aloittelija...
On siinä sitten mukava harjoitella ja rutinoitua liikenteeseen, kun sinua ei pidetä normaalina tienkäyttäjänä, vaan onnettomana rookiena joka kuitenkin tötöilee...
Tällainen ajatus vain juolahti mieleen...kun nyt vain ollut puhetta nopeudesta..
Vai miten on? kaksikaistainen tie kaupungissa, saavut aluelle jossa enempi liikennettä, Ajatko autokulun auton perässä, vai vaihdatko rinnakkaiselle kaistalle?
Luulen että reaktio sama jos olisi 80 lätkä=aloittelija...
On siinä sitten mukava harjoitella ja rutinoitua liikenteeseen, kun sinua ei pidetä normaalina tienkäyttäjänä, vaan onnettomana rookiena joka kuitenkin tötöilee...
Tällainen ajatus vain juolahti mieleen...kun nyt vain ollut puhetta nopeudesta..
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Re: Uudet kuljettajat..........
Jos autoon jotakin aloittelijasta varoittavaa ihan jostakin kumman pakosta täytyisi liimata, niin tuulilasiin näkyvästi varoittamaan nimenomaan vastaantulijoita.
Tosin tuunatut teinirassit ovat jo itsessään liikkuvia varoituskolmioita joiden aikeisiin ainakin itse suhtaudun aina varauksella, mutta mamman ja pappan autoilla liikkuvat "rookiet" ovat salakavalan arvaamattomia.
Toki uusissa kuljettajissakin on myös valmiiksi jos ei nyt voi sanoa taitavia, niin ainakin harkitsevia ja huolellisia.
Tosin tuunatut teinirassit ovat jo itsessään liikkuvia varoituskolmioita joiden aikeisiin ainakin itse suhtaudun aina varauksella, mutta mamman ja pappan autoilla liikkuvat "rookiet" ovat salakavalan arvaamattomia.
Toki uusissa kuljettajissakin on myös valmiiksi jos ei nyt voi sanoa taitavia, niin ainakin harkitsevia ja huolellisia.
Re: Uudet kuljettajat..........
ei.
SAAB 900i
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
Re: Uudet kuljettajat..........
Jösses, tota en tienny! No, on aika paljo asioita joita en tiedä mutta mitä vanhemmaks elää ni helpottaa, toivottavastiGetawayCar kirjoitti:(esimerkkinä venäläisissä autoissa oleva varoitusmerkki, jos alla on talvella nastarenkaat, kolmio jossa E kirjain selällään.)
Muistaaks joku, millon toi lätkäily loppu? Itellä on muistikuva, että ois voinu olla ehkä -95...
Tää on niin totta! Itellä kans korolla kynti kyl ojan pohjia talvisin, usein. Saapin myötä helpotti, painavampi ja vakaampi auto. (Vai kevenikö kaasujalka )puu kirjoitti:Saabin osto sitten auttoi. Sabat ovat aina pysyneet tiellä.
Niin, vastaus kysymykseeni oli ei. Ajotapoja on niin paljo ku ajajia, lätkä sinänsä ei hillitte menoo. Ja varmasti "unohtuu" usein laittaa näkyville.
alla 9-5 2,3t SE´98
#3764
#3764