Liikenneturvallisuuden lisääminen
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Liikenneturvallisuuden lisääminen
Tapahtumien johdosta on virinnyt keskustelu liikenneturvallisuuden
lisäämisestä.
Joten kanna kortesi kekoon ja anna äänesi omasta mielestäsi parhaalle vaihtoehdolle
jolla nämä liikenne onnettomuudet saadaan laskuun.
*ja ei oteta herneitä nenään*
lisäämisestä.
Joten kanna kortesi kekoon ja anna äänesi omasta mielestäsi parhaalle vaihtoehdolle
jolla nämä liikenne onnettomuudet saadaan laskuun.
*ja ei oteta herneitä nenään*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Liikenneturvallisuuden lisääminen
Ja vaihtoehtoina pelkkiä "isoveli valvoo"-vaihtoehtoja tai sitten ei tehdä mitään . Mitenkäs jos autoilevalle nuorisolle tarjottaisiinkin enemmän mahdollisuuksia ajoharjoitteluun myös suljetuilla alueilla, niin niitä omia rajoja ei tarvitsisi opetella kantapään kautta yleisen liikenteen seassa?
Tältä pohjalta kieltäydyn valitsemasta yhtään vaihtoehtoa ylläolevista.
Tältä pohjalta kieltäydyn valitsemasta yhtään vaihtoehtoa ylläolevista.
#1970
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Liikenneturvallisuuden lisääminen
Siellä liikenteessä on myös muitakin kuin nuoria.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Liikenneturvallisuuden lisääminen
No nuoret noissa kauhujutuissa yleensä ovat pääosassa.9000CD23T kirjoitti:Siellä liikenteessä on myös muitakin kuin nuoria.
Edelleen nuo "isoveli valvoo"-laitteet ovat a) teknisesti valovuoden päässä nykytilanteesta b) kustannuksiltaan älyttömiä ja c) ohitettavissa kuten mitkä tahansa tekniset laitteet.
Enkä minä ainakaan halua omaan autooni mitään matolaatikkoa joka aina löisi liinat kiinni juuri kun alkaa ahtopaineet kiipeämään mukavasti punarajalle .
#1970
Re: Liikenneturvallisuuden lisääminen
Aivan, mutta kyllä viime aikojen pahimmat ongelmat pyörivät nuorten ympärillä.9000CD23T kirjoitti:Siellä liikenteessä on myös muitakin kuin nuoria.
Itsekukin on ollut nuori ja koheltanut, mutta autot eivät olleet tuollaisia "tykkejä".
Nyt kun noilla on tehokkaita bemareita sun muita "Saksan tuliaisia" ja alustat huippuunsa laitettuja, niin ongelmat alkavat näkyä. Ei kokematon kuski ymmärrä kuinka pieni ero pidon, ja sen totaalisen menettämisen välillä on.
Jotenkin pitäisi suitsia tehoja nuorten kuljettajien autoista, miten, on sitten "viisaampien" päätettävissä.
Re: Liikenneturvallisuuden lisääminen
Eipä tuollainen auta mitään. Mahdoton valvoa ja toteuttaa käytännössä eikä vaikuta kuitenkaan niihin jotka itsensä hengiltä ajavat. Vaikeuttaa vaan toisia ja maksaa kaikille.Juhabisti kirjoitti: Jotenkin pitäisi suitsia tehoja nuorten kuljettajien autoista, miten, on sitten "viisaampien" päätettävissä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Liikenneturvallisuuden lisääminen
Näin itsekin epäilen, mutta jossain vaiheessa joku keksii jotain, ja ainut mikä on varmaa on se, että siitä kärsivät taas eniten muut kuin varsinainen kohderyhmäjcarlson kirjoitti:Eipä tuollainen auta mitään. Mahdoton valvoa ja toteuttaa käytännössä eikä vaikuta kuitenkaan niihin jotka itsensä hengiltä ajavat. Vaikeuttaa vaan toisia ja maksaa kaikille.Juhabisti kirjoitti: Jotenkin pitäisi suitsia tehoja nuorten kuljettajien autoista, miten, on sitten "viisaampien" päätettävissä.
Re: Liikenneturvallisuuden lisääminen
Nuo tekniset laitteet on aivan järjettömiä (Alkolukkoakin testattu, tuskin hirveällä menestyksellä) Eikä auto mene metsään tehojen takia, vaan liian suuren tilannenopeuden.
Kohta joku nerokas päättäjämme (ajokortiton tietenkin) keksii, että nostetaan B-kortin ikäraja 25 vuoteen. Tällähän saataisiin pudotettua alle 25vuotiaden kuljettajien onnettomuudet todella alas!
Kohta joku nerokas päättäjämme (ajokortiton tietenkin) keksii, että nostetaan B-kortin ikäraja 25 vuoteen. Tällähän saataisiin pudotettua alle 25vuotiaden kuljettajien onnettomuudet todella alas!
#3834
Re: Liikenneturvallisuuden lisääminen
Pitää kyllä paikkansa, mutta kun autossa on tehoa niin se liian suuri tilannenopeus on helppo saavuttaa.siiseli kirjoitti:Nuo tekniset laitteet on aivan järjettömiä (Alkolukkoakin testattu, tuskin hirveällä menestyksellä) Eikä auto mene metsään tehojen takia, vaan liian suuren tilannenopeuden.
Kohta joku nerokas päättäjämme (ajokortiton tietenkin) keksii, että nostetaan B-kortin ikäraja 25 vuoteen. Tällähän saataisiin pudotettua alle 25vuotiaden kuljettajien onnettomuudet todella alas!
En itse kannata mitään teknisiä vimpaimia vahtimaan ajoa, mutta pahoin pelkään että sellaisia tulee ennemmin tai myöhemmin. Varsinkin viime aikojen onnettomuuksista on jo lehdissä haastateltu poliitikkoja, joten arvata saattaa että nyt alkaa profiilinnosto ja irtopisteiden keruu sillä rintamalla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Liikenneturvallisuuden lisääminen
Veikkaisin, että melko hankala on mitään todella toimivaa teknistä keksintöä autoon sujauttaa, joka oikeasti toimii. Esim. erilaiset rajoittimet. Mitenkäs kun tämä passeli ja fiksu kuski päättää hyvällä näkyvyydellä päräyttää rekasta ohi. Prööm ja sitten käkitäänkin siinä rekan rinnalla kun ko. rajoitin päättää puuttua peliin tjms.
Tosiasia on kyllä, että jos verrataan esim. sitäkin aikaa kun itse sain kortin, mitä joutui pulittamaan "tehokkaasta" autosta vrt nykypäivä. Monella on mahdollisuus ostaa sen autokoulun 1.6 focuksen jälkeen helpostikin yli 300 heppaan viilattu kiesi. Sitten innoissaa baanalle...ymmärtämättä pätkääkään autosta, suorituskyvystä ja sen käyttäytymisestä. Mutta kyllä lähtee, ja lipeää
Vai kehtaako joku myöntää, että viilatulla ja kovaan ajoon tehdyllä autolla ei olisi kiva ajaa kovaa.
Kysymys lienee minusta ennemmin siinä, miksi sillä autolla pitää ajaa kovaa liikenteessä. Vai onkos siinä autossa joku tekninen vika, kun kuski sillä ajaa kovaa...tuskin.
Ja sitten taas puhutaankin liikennekasvatuksesta...
Toinen asia mikä tuli mieleen on se, että viimeakoina on lisääntynyt paljon erilaiset tapahtumat, joissa omaa autoa pääsee kokeilemaan suljetuissa oloissa. Toki itsekin kannatan ko. tapahtumia, vaikken ole ainoaankaan itse vielä päässyt, vaikka tahto on ollut kova. Liekö näistä tapahtumista jäänyt fiilis, että menee radallakin näin, miksei tielläkin. Ei vain ole tullut ajatelleeksi, että moottoriata on himpun erilainen kuin normaali liikennöintiin tarkoitettu tie (esim tiestön kunto, olosuhteet)...
Mutta minä olen ainakin sitä mieltä, että se syypä näihin nuorten turmiin ei piile itse kulkuneuvoissa. Se löytyy jostain ihan muualta...
Tosiasia on kyllä, että jos verrataan esim. sitäkin aikaa kun itse sain kortin, mitä joutui pulittamaan "tehokkaasta" autosta vrt nykypäivä. Monella on mahdollisuus ostaa sen autokoulun 1.6 focuksen jälkeen helpostikin yli 300 heppaan viilattu kiesi. Sitten innoissaa baanalle...ymmärtämättä pätkääkään autosta, suorituskyvystä ja sen käyttäytymisestä. Mutta kyllä lähtee, ja lipeää
Vai kehtaako joku myöntää, että viilatulla ja kovaan ajoon tehdyllä autolla ei olisi kiva ajaa kovaa.
Kysymys lienee minusta ennemmin siinä, miksi sillä autolla pitää ajaa kovaa liikenteessä. Vai onkos siinä autossa joku tekninen vika, kun kuski sillä ajaa kovaa...tuskin.
Ja sitten taas puhutaankin liikennekasvatuksesta...
Toinen asia mikä tuli mieleen on se, että viimeakoina on lisääntynyt paljon erilaiset tapahtumat, joissa omaa autoa pääsee kokeilemaan suljetuissa oloissa. Toki itsekin kannatan ko. tapahtumia, vaikken ole ainoaankaan itse vielä päässyt, vaikka tahto on ollut kova. Liekö näistä tapahtumista jäänyt fiilis, että menee radallakin näin, miksei tielläkin. Ei vain ole tullut ajatelleeksi, että moottoriata on himpun erilainen kuin normaali liikennöintiin tarkoitettu tie (esim tiestön kunto, olosuhteet)...
Mutta minä olen ainakin sitä mieltä, että se syypä näihin nuorten turmiin ei piile itse kulkuneuvoissa. Se löytyy jostain ihan muualta...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Re: Liikenneturvallisuuden lisääminen
Kilparatatapahtumia enemmän, joissa voisi päästellä pahimpia höyryjä pihalle. Liikennevalistusta voisi myös tehostaa. Raa'at onnettomuusvideot pistää miettimään ainakin kaasujalan käyttöä.
Vaikeita asioita. Autoihin asennettavat isovelirajoittimet tuntuisi vieraalta. Ja kalliilta. No eiköhän joku keksi esim. uuden katsastusveron, jolla saadaan rahoitettua alkolukot ja nopeudenrajoittimet.
Vaikeita asioita. Autoihin asennettavat isovelirajoittimet tuntuisi vieraalta. Ja kalliilta. No eiköhän joku keksi esim. uuden katsastusveron, jolla saadaan rahoitettua alkolukot ja nopeudenrajoittimet.
1983 SAAB 900 GL 3-door
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 197
- Liittynyt: To Elo 20, 2009 18:04
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Re: Liikenneturvallisuuden lisääminen
sellanen juttu ois kiva että auton keulassa ois kamera ja se tunnistas aina liikennemerkit jotka on nopeus merkkejä
Re: Liikenneturvallisuuden lisääminen
Niin? Ja rajoittaisi nopeuden sen mukaan? Aina se jostain se kosla löytyy jossa ei ole mitään ylimääräisiä härveleitä...dollarihymy kirjoitti:sellanen juttu ois kiva että auton keulassa ois kamera ja se tunnistas aina liikennemerkit jotka on nopeus merkkejä
Re: Liikenneturvallisuuden lisääminen
Mä ymmärrän oikein hyvin tuon idean. Eihän siinä tarvi mitään nopeudenrajoittimia kytkeä, mutta välttyisi turhilta ylinopeussakoilta, kun ei vahingossa ajaisi ylinopeutta sen takia, että on rajoitusmerkki jääny huomaamatta. ei ole onneksi näin vielä käyny, mutta monesti on joutunu arpomaan, että mikäs rajoitus tässä nyt onkaan...rälläkkä kirjoitti:Niin? Ja rajoittaisi nopeuden sen mukaan? Aina se jostain se kosla löytyy jossa ei ole mitään ylimääräisiä härveleitä...dollarihymy kirjoitti:sellanen juttu ois kiva että auton keulassa ois kamera ja se tunnistas aina liikennemerkit jotka on nopeus merkkejä
Ja kai se vähän liikenneturvalisuuttakin lisäisi...
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Re: Liikenneturvallisuuden lisääminen
Keskity siihen ajamiseen niin ei tarvi arpoa. Lisää paljon enemmän liikenneturvallisuutta kuin taas yksi härpätin lisää.JuHem kirjoitti:mutta monesti on joutunu arpomaan, että mikäs rajoitus tässä nyt onkaan...
Ja kai se vähän liikenneturvalisuuttakin lisäisi...