Millä ajat Saabin jälkeen?
Re: Millä ajat Saabin jälkeen?
Saa ja saa. Markkinoilla on mm. aika paljon autoja, joihin ei saa kelvollista äänentoistoa saa tehtaalta rahallakaan. Ja sellaisia, joihin saa, mutta hinta on täysin järjetön etenkin laatuun nähden. Lisäksi voi olla, että mieli muuttuu ajan saatossa ja tekisikin mieli vaikkapa äänieristää autoa tai asentaa pa-lämppäri. Kylmässä pohjolassa pa-lämppäri olisi kiva modata lämmittämään myös moottoria, mutta ei olekaan liisuriin ihan yhtä yksioikoinen asia kuin omaan. Toki asioita voi jättää kertomatta, mutta silloin kannattaa olla huolellinen ja etenkin mahdollistaa palautus alkuperäiseksi.
Ei, kaikkia muuten ihan ok-kivoja autoja ei vaan saa viimeisteltyä varustelistalla. Jotkut saisi, mutta tosiaan hinnoittelu on usein ihan oma lajinsa.
Ei, kaikkia muuten ihan ok-kivoja autoja ei vaan saa viimeisteltyä varustelistalla. Jotkut saisi, mutta tosiaan hinnoittelu on usein ihan oma lajinsa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: To Syys 06, 2018 07:10
Re: Millä ajat Saabin jälkeen?
Ennen Saabia neuvostoprätkällä eli IC:llä. Saabin aikaan ja mahdollisesti jälkeenkin samalla masiinalla.
Mutta kait sitä sen verran laiskaksi on ruvennut, että jos 96:sta luopuu niin jokin toinen auto on hankittava. Niin kauan kun en tarvitse autoa päivittäisessä arjessani aion ajella vanhemmilla laitteilla, koska pidän niistä huomattavasti enemmän kuin tuoreemmista. Luonteikkaat ja tyylikkäät tai tavallaan tyylikkäät kiinnostavat. Jokin Moskvitsh tai Mercedes voisi olla käypäinen. Tai sopiva Volga tai Volvo.
Puolitoista viikkoa vasta olen Saabilla nyt ajanut ja kovin tykästynyt. 96:sta olen lapsesta asti kovasti pitänyt, niin mitäpä tästä eroonkaan kiirehtimään kun sellaisen vihdoin sain!
Mutta kait sitä sen verran laiskaksi on ruvennut, että jos 96:sta luopuu niin jokin toinen auto on hankittava. Niin kauan kun en tarvitse autoa päivittäisessä arjessani aion ajella vanhemmilla laitteilla, koska pidän niistä huomattavasti enemmän kuin tuoreemmista. Luonteikkaat ja tyylikkäät tai tavallaan tyylikkäät kiinnostavat. Jokin Moskvitsh tai Mercedes voisi olla käypäinen. Tai sopiva Volga tai Volvo.
Puolitoista viikkoa vasta olen Saabilla nyt ajanut ja kovin tykästynyt. 96:sta olen lapsesta asti kovasti pitänyt, niin mitäpä tästä eroonkaan kiirehtimään kun sellaisen vihdoin sain!
Re: Millä ajat Saabin jälkeen?
Bemarilla jatketaan ajoa
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Millä ajat Saabin jälkeen?
Siis täh? Eihän Saabin jälkeen ole mitään.
#3278
Mazda 6 -15
Suzuki GSX-R750 -09
Mazda 6 -15
Suzuki GSX-R750 -09
Re: Millä ajat Saabin jälkeen?
Farkun vaihdoin Suzukiin. Olen ollut tyytyväinen. Neliveto maasturi on kiva.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: Millä ajat Saabin jälkeen?
Jatketaan ajoa Alfalla niinkuin 22 edellistäkin vuotta, Saabi rinnalla harrasteena.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Millä ajat Saabin jälkeen?
BMW 320 Xdrive
BMW 320 Xdrive F30 2013
Suzuki GSX1300R HAYABUSA K7
Seat Ibiza 1.2TSI (MY15)
Ex ng 9-5 biobower -10
Suzuki GSX1300R HAYABUSA K7
Seat Ibiza 1.2TSI (MY15)
Ex ng 9-5 biobower -10
Re: Millä ajat Saabin jälkeen?
Rollaattorilla.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 186
- Liittynyt: To Syys 02, 2010 20:28
- Paikkakunta: Loviisa/Gammelby
Re: Millä ajat Saabin jälkeen?
Koneen lauettua tuosta -02 9-5:ta niin Peugeot 508 sw gt -12 on nyt kestotestissä.
Peugeot 508 sw GT -12
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
Re: Millä ajat Saabin jälkeen?
Voi olla että noilla jotka ajavat Saabilla edelleen, tulee yllätys siihen ajamiseen sellaisessa asiassa ettei sitä osaa olekaan saatavana, mitä oli tarjolla viime vuonna tai aikaisemmin. Toisin sanoen osien saatavuus heikentynyt huomattavasti, koskee lähinnä og900 mallia, mutta muut mallit tulevat kyllä perässä. Olkaa hereillä, kyllä klubinkin pitäisi toimia tässä asiassa. Nyt en tarkoita parkkikiekkoja...
#2260
96V4 projekti
96V4 projekti
Re: Millä ajat Saabin jälkeen?
Suzukilla (maasturi) olen nyt myös ajellut. Tuntuu olevan luotettavampi kuin ysifemma.
Toki on ihan erilaine auto muutenkin, mutta aika hyvin se on nyt kuljettanut.
Eihä sitä tiiä, jos se perheen toinenkin käyttöauto olisi joskus muu kuin Saab
Toki haaveilen ysikolmosesta tai sitten viirusilmä femmasta seuraavaksi saabiksi, jos joskus on vara päivittää autokantaa. Ei ihan heti ainakaan.
Toki on ihan erilaine auto muutenkin, mutta aika hyvin se on nyt kuljettanut.
Eihä sitä tiiä, jos se perheen toinenkin käyttöauto olisi joskus muu kuin Saab
Toki haaveilen ysikolmosesta tai sitten viirusilmä femmasta seuraavaksi saabiksi, jos joskus on vara päivittää autokantaa. Ei ihan heti ainakaan.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: Millä ajat Saabin jälkeen?
Tämä on muuten ihan mielenkiintoinen juttu. Taloudessa on ollut uusista / uudehkoista mm. Ford , Skoda, BMW ja MB . Täytyy tunnustaa että mersu on se joka mun saabismin näyttää parantavan arkiautojen osalta.
Re: Millä ajat Saabin jälkeen?
Saisiko hieman konkretiaa, kiitos.
Mitkä ovat ne OG900:n ylläpito-osat, joita ei enää saa?
Mitkä OG9-5:n osat tulevat loppumaan seuraavan 5-10 vuoden aikana?
Miten ongelma voitaisiin yhdessä ratkaista?
Klubin parkkikiekollakin uskon olevan oman pienen vaikutuksensa siihen kauanko Saabeja viitsitään ylläpitää, mutta kaikki saavat mielellään osallistua muiden toimenpiteiden ideointiin.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Millä ajat Saabin jälkeen?
Vähän soppa kiehui ylitse tuon cabben koneremontin vastoinkäymisten takia, jotka eivät edes ole itsestäni johtuvia, mutta ei siitä sen enempää.
9-5 osista en tiedä mitään enkä koskaan tule tietämäänkään, toivottavasti.
Mutta tuolla Ruotsin Saabklubin sivuilla on kaikenlaista tavaraa myynnissä moniin malleihin, jotakin sen tapaista kaipaisin tännekin, parkkikiekkojakaan unohtamatta.
Ja sitten og900, ainakin nämä osat on vähissä tai sitten hintaa on reilusti euron osalle, 9874801 ja 9874819
9-5 osista en tiedä mitään enkä koskaan tule tietämäänkään, toivottavasti.
Mutta tuolla Ruotsin Saabklubin sivuilla on kaikenlaista tavaraa myynnissä moniin malleihin, jotakin sen tapaista kaipaisin tännekin, parkkikiekkojakaan unohtamatta.
Ja sitten og900, ainakin nämä osat on vähissä tai sitten hintaa on reilusti euron osalle, 9874801 ja 9874819
#2260
96V4 projekti
96V4 projekti
Re: Millä ajat Saabin jälkeen?
Harmi että projekti laittaa vastaan
Ruotsin klubin puhiksen kanssa olen aina silloin tällöin ollut yhteyksissä ja viritellyt yhteistyötä, mutta asiat etenevät hitaasti.
Eikös noita 3d:n penkin muoviosia pitäisi kuitenkin löytyä vielä vähän joka ladon takaa, jos ei välttämättä tarvitse uusi olla?
Yleisesti ottaen noissa uustuotantohommissa olen vähän sillä kannalla, että kaupalliset toimijat hoitavat homman parhaiten. Jos joku osa tulevaisuudessa loppuu, mutta sille olisi riittävästi kysyntää, valmistaja löytyy kyllä. Kerhojen tehtäväksi jäisi lähinnä kannattamattoman valmistuksen harrastaminen.
Jos nyt haluttaisiin vaikka kerhon varastoihin alkaa haalia valikoituja osia, joista todennäköisesti 10 vuoden kuluttua on pula, tarvittaisiin kyllä melkoisia ennustajan kykyjä. Toki sitä voi pienessä mittakaavassa yrittää.
Ruotsin klubin puhiksen kanssa olen aina silloin tällöin ollut yhteyksissä ja viritellyt yhteistyötä, mutta asiat etenevät hitaasti.
Eikös noita 3d:n penkin muoviosia pitäisi kuitenkin löytyä vielä vähän joka ladon takaa, jos ei välttämättä tarvitse uusi olla?
Yleisesti ottaen noissa uustuotantohommissa olen vähän sillä kannalla, että kaupalliset toimijat hoitavat homman parhaiten. Jos joku osa tulevaisuudessa loppuu, mutta sille olisi riittävästi kysyntää, valmistaja löytyy kyllä. Kerhojen tehtäväksi jäisi lähinnä kannattamattoman valmistuksen harrastaminen.
Jos nyt haluttaisiin vaikka kerhon varastoihin alkaa haalia valikoituja osia, joista todennäköisesti 10 vuoden kuluttua on pula, tarvittaisiin kyllä melkoisia ennustajan kykyjä. Toki sitä voi pienessä mittakaavassa yrittää.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73