Millä ajat Saabin jälkeen?

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

Millä ajat Saabin jälkeen?

VAG
89
11%
Mercedes
65
8%
BMW
82
10%
Volvo
96
12%
Alfa Romeo
24
3%
Jaguar
23
3%
Saab
302
38%
Joku ranskalainen - mikä?
26
3%
Joku japanilainen - mikä?
39
5%
Joku muu - mikä?
57
7%
 
Ääniä yhteensä: 803

repa
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: La Loka 11, 2003 19:29
Paikkakunta: Salo

Re: Millä ajat Saabin jälkeen?

Viesti Kirjoittaja repa »

Noissa muoviosissa on se piirre että ne haurastuvat ajan myötä ja sitä kehystä ei saa yleensä ehjänä irti. Tämmöinen penkinkippaussysteemihän on vain näissä viimeisissä ogsatkuissa joissa on ns. uudemman malliset penkit.
#2260
96V4 MR
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Re: Millä ajat Saabin jälkeen?

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

- :wink: Pyöräkelkalla.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Marakatti
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Loka 09, 2018 15:14
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Millä ajat Saabin jälkeen?

Viesti Kirjoittaja Marakatti »

No Escortilla tottakai!!
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv
Juzze
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: To Marras 01, 2018 21:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Millä ajat Saabin jälkeen?

Viesti Kirjoittaja Juzze »

9-3 neliveto farkkuna korkeammalla maavaralla kiinnostaisi seuraavaksi tulevaisuudessa. Siinä olis aikalailla kaikki ominaisuudet mitä käyttöautolta kaipaa, ohjelmalla sopivasti tehoa, neliveto talveksi, maavaraa mettäteille.
*RIP-9-5 2.3t biopower 2007*
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3099
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: Millä ajat Saabin jälkeen?

Viesti Kirjoittaja Svc »

Citroen C5:n jälkeen Volvo V60 hybridi voisi olla yksi vaihtoehto.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Millä ajat Saabin jälkeen?

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Volvo on hyvä. Ollut pari Volvoa työsuhdeautona, nyt on Bemari.

Bemarin automaattilaatikko näyttäisi toimivan paremmin kuin uudemman Volvon automaattilaatikko 8O
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Millä ajat Saabin jälkeen?

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Niin ikään C5:lla ajavana Volvot ovat vaihtoehtona jossain pohjalla Audinkin perässä. :D

Tuleeko V60:n koeajamisesta jokin ahaa-elämys? Itte olen vain istunut kyydissä, ja ajanut muita Volvoja (850-V70 XC-V70-S40-V40).
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Millä ajat Saabin jälkeen?

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Uusi Volvo V60 on hyvä ajaa, mutta tavaratila on pieni ja automaattilaatikko saattaa aika ajoin miettiä joissain risteyskohdissa.
Ohjaus on ehkä aavistuksen verran liian tehostettu.

Minä en taas Audia harkitsisi mistään hinnasta. Pienemmällä rahalla saa Škodan, joka on kasattu samoista osista kuin Audi :wink:
Mutta en kyllä harkitsisi Volvon S90:täkään, koska se on tehty Kiinassa :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2035
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: Millä ajat Saabin jälkeen?

Viesti Kirjoittaja Julle »

Mikäs uudessa V90 oli vikana, kun et ottanut työsuhdekärryksi?
9-5 Aero - 00
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Millä ajat Saabin jälkeen?

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Julle kirjoitti:
Su Maalis 24, 2019 11:21
Mikäs uudessa V90 oli vikana, kun et ottanut työsuhdekärryksi?
Piti ottaa, mutta nykyisellä työnantajalla oli "jäänyt nurkkiin" tuo Bemari, jolla oli ajettu vain 70 000 km. Joten otin sen ajoon, koska verotusarvo on auton iän huomioon ottaen sangen maltillinen ja auto on hyvin varusteltu. Ajattelin ajaa sillä vielä toiset 70 000 km, jos sen jälkeen Volvolla olisi mallistossaan laajempi valikoima hybridi- ja sähköautoja.

Edit: niin, tai jos NEVS saisi jotain aikaiseksi ennen sitä :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Millä ajat Saabin jälkeen?

Viesti Kirjoittaja AZP »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Su Maalis 24, 2019 09:52
Mutta en kyllä harkitsisi Volvon S90:täkään, koska se on tehty Kiinassa :roll:
Tulisivatkohan kuitenkin Suomen markkinoille Ruotsista?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Millä ajat Saabin jälkeen?

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

AZP kirjoitti:
Su Maalis 24, 2019 13:30
Turbo Sensonic kirjoitti:
Su Maalis 24, 2019 09:52
Mutta en kyllä harkitsisi Volvon S90:täkään, koska se on tehty Kiinassa :roll:
Tulisivatkohan kuitenkin Suomen markkinoille Ruotsista?
Mitä itse olen kuullut Volvo-myyjältä, niin kontissa tulevat Kiinasta.
Väitti, että siellä on Volvo modernein tehdas, joten laadun pitäisi olla erittäin hyvää.

Minulla on edellisen työnantajan Kiinan tehtaasta vähän toisenlainen kokemus, ja kyseessä on kuitenkin maailmanlaajuinen, yksi oman alansa suurimmista yrityksistä.

Ongelmia:
-laatukäsite on Kiinassa erilainen kuin Euroopassa.
-työntekijöiden vaihtuvuus on suurta, koska kiinalaiset vaihtavat työpaikkaa heti, jos saavat jostain paremman työtarjouksen. Yritykset satsaavat työntekijän kouluttamiseen, joka sitten "menee hukkaan" työntekijän vaihtaessa työpaikkaa. Uusien työntekijöiden kouluttaminen vaatii aikaa, ja koulutuksen ollessa kesken tämä näkyy työn laadussa.
-kiinalaisilla on tarve "halventaa" valmistuskustannuksia, joka näkyy tuotteiden laadussa pidemmällä tähtäimellä.
-jokaista erillistä työvaihetta ei ole mahdollista valvoa länsimaisen henkilön toimesta, joten sinne tänne voi tulla "maanantaikappaleita".
-kommunikaatio tehtaan kanssa on vaikeaa johtuen aikaerosta Euroopan ja Kiinan välillä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2035
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: Millä ajat Saabin jälkeen?

Viesti Kirjoittaja Julle »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Ma Tammi 28, 2019 07:39

Toinen vaihtoehto olisi Jaguar XF Sportbrake, mutta Audiin tai Bemariin en kyllä koske :wink:
Niin se mieli muuttuu.
9-5 Aero - 00
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Millä ajat Saabin jälkeen?

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Julle kirjoitti:
Su Maalis 24, 2019 14:14
Turbo Sensonic kirjoitti:
Ma Tammi 28, 2019 07:39

Toinen vaihtoehto olisi Jaguar XF Sportbrake, mutta Audiin tai Bemariin en kyllä koske :wink:
Niin se mieli muuttuu.
Kyllä. Uutta Bemaria en ottaisi, koska esim. Webasto maksoi muistaakseni jossain vaiheessa 1700 €, kun se Volvossa oli 170 €.
Samalla rahalla saa uuteen Volvoon (esim. juuri se V90) huomattavasti enemmän varusteita kuin vastaavaan Audi A6:een tai 500 -sarjan Bemariin.

Tällä hetkellä allekirjoituksessa mainitun Bemarin verotusarvo on vähän alle 900 € / kk. En uskalla edes ajatella, kuinka paljon se olisi uutena noilla varusteilla. Itse olen lähtenyt aina siitä, että yli 1000 € / kk verotusarvolla olevaa autoa ei perheellisen kannata ottaa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2035
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: Millä ajat Saabin jälkeen?

Viesti Kirjoittaja Julle »

Ok, olin siinä uskossa, että Audi ja BMW on mielestäsi huonoja ja siksi et kelpuuta niitä.
9-5 Aero - 00
Vastaa Viestiin