Sivu 19/20

Re: Millä ajat Saabin jälkeen?

Lähetetty: Ma Helmi 25, 2019 19:23
Kirjoittaja repa
Noissa muoviosissa on se piirre että ne haurastuvat ajan myötä ja sitä kehystä ei saa yleensä ehjänä irti. Tämmöinen penkinkippaussysteemihän on vain näissä viimeisissä ogsatkuissa joissa on ns. uudemman malliset penkit.

Re: Millä ajat Saabin jälkeen?

Lähetetty: La Maalis 02, 2019 09:44
Kirjoittaja J.V.A
- :wink: Pyöräkelkalla.

Re: Millä ajat Saabin jälkeen?

Lähetetty: La Maalis 02, 2019 21:31
Kirjoittaja Marakatti
No Escortilla tottakai!!

Re: Millä ajat Saabin jälkeen?

Lähetetty: Pe Maalis 22, 2019 20:15
Kirjoittaja Juzze
9-3 neliveto farkkuna korkeammalla maavaralla kiinnostaisi seuraavaksi tulevaisuudessa. Siinä olis aikalailla kaikki ominaisuudet mitä käyttöautolta kaipaa, ohjelmalla sopivasti tehoa, neliveto talveksi, maavaraa mettäteille.

Re: Millä ajat Saabin jälkeen?

Lähetetty: Pe Maalis 22, 2019 21:48
Kirjoittaja Svc
Citroen C5:n jälkeen Volvo V60 hybridi voisi olla yksi vaihtoehto.

Re: Millä ajat Saabin jälkeen?

Lähetetty: La Maalis 23, 2019 09:27
Kirjoittaja Turbo Sensonic
Volvo on hyvä. Ollut pari Volvoa työsuhdeautona, nyt on Bemari.

Bemarin automaattilaatikko näyttäisi toimivan paremmin kuin uudemman Volvon automaattilaatikko 8O

Re: Millä ajat Saabin jälkeen?

Lähetetty: La Maalis 23, 2019 15:47
Kirjoittaja Rattivaihde
Niin ikään C5:lla ajavana Volvot ovat vaihtoehtona jossain pohjalla Audinkin perässä. :D

Tuleeko V60:n koeajamisesta jokin ahaa-elämys? Itte olen vain istunut kyydissä, ja ajanut muita Volvoja (850-V70 XC-V70-S40-V40).

Re: Millä ajat Saabin jälkeen?

Lähetetty: Su Maalis 24, 2019 09:52
Kirjoittaja Turbo Sensonic
Uusi Volvo V60 on hyvä ajaa, mutta tavaratila on pieni ja automaattilaatikko saattaa aika ajoin miettiä joissain risteyskohdissa.
Ohjaus on ehkä aavistuksen verran liian tehostettu.

Minä en taas Audia harkitsisi mistään hinnasta. Pienemmällä rahalla saa Škodan, joka on kasattu samoista osista kuin Audi :wink:
Mutta en kyllä harkitsisi Volvon S90:täkään, koska se on tehty Kiinassa :roll:

Re: Millä ajat Saabin jälkeen?

Lähetetty: Su Maalis 24, 2019 11:21
Kirjoittaja Julle
Mikäs uudessa V90 oli vikana, kun et ottanut työsuhdekärryksi?

Re: Millä ajat Saabin jälkeen?

Lähetetty: Su Maalis 24, 2019 13:08
Kirjoittaja Turbo Sensonic
Julle kirjoitti:
Su Maalis 24, 2019 11:21
Mikäs uudessa V90 oli vikana, kun et ottanut työsuhdekärryksi?
Piti ottaa, mutta nykyisellä työnantajalla oli "jäänyt nurkkiin" tuo Bemari, jolla oli ajettu vain 70 000 km. Joten otin sen ajoon, koska verotusarvo on auton iän huomioon ottaen sangen maltillinen ja auto on hyvin varusteltu. Ajattelin ajaa sillä vielä toiset 70 000 km, jos sen jälkeen Volvolla olisi mallistossaan laajempi valikoima hybridi- ja sähköautoja.

Edit: niin, tai jos NEVS saisi jotain aikaiseksi ennen sitä :roll:

Re: Millä ajat Saabin jälkeen?

Lähetetty: Su Maalis 24, 2019 13:30
Kirjoittaja AZP
Turbo Sensonic kirjoitti:
Su Maalis 24, 2019 09:52
Mutta en kyllä harkitsisi Volvon S90:täkään, koska se on tehty Kiinassa :roll:
Tulisivatkohan kuitenkin Suomen markkinoille Ruotsista?

Re: Millä ajat Saabin jälkeen?

Lähetetty: Su Maalis 24, 2019 13:47
Kirjoittaja Turbo Sensonic
AZP kirjoitti:
Su Maalis 24, 2019 13:30
Turbo Sensonic kirjoitti:
Su Maalis 24, 2019 09:52
Mutta en kyllä harkitsisi Volvon S90:täkään, koska se on tehty Kiinassa :roll:
Tulisivatkohan kuitenkin Suomen markkinoille Ruotsista?
Mitä itse olen kuullut Volvo-myyjältä, niin kontissa tulevat Kiinasta.
Väitti, että siellä on Volvo modernein tehdas, joten laadun pitäisi olla erittäin hyvää.

Minulla on edellisen työnantajan Kiinan tehtaasta vähän toisenlainen kokemus, ja kyseessä on kuitenkin maailmanlaajuinen, yksi oman alansa suurimmista yrityksistä.

Ongelmia:
-laatukäsite on Kiinassa erilainen kuin Euroopassa.
-työntekijöiden vaihtuvuus on suurta, koska kiinalaiset vaihtavat työpaikkaa heti, jos saavat jostain paremman työtarjouksen. Yritykset satsaavat työntekijän kouluttamiseen, joka sitten "menee hukkaan" työntekijän vaihtaessa työpaikkaa. Uusien työntekijöiden kouluttaminen vaatii aikaa, ja koulutuksen ollessa kesken tämä näkyy työn laadussa.
-kiinalaisilla on tarve "halventaa" valmistuskustannuksia, joka näkyy tuotteiden laadussa pidemmällä tähtäimellä.
-jokaista erillistä työvaihetta ei ole mahdollista valvoa länsimaisen henkilön toimesta, joten sinne tänne voi tulla "maanantaikappaleita".
-kommunikaatio tehtaan kanssa on vaikeaa johtuen aikaerosta Euroopan ja Kiinan välillä.

Re: Millä ajat Saabin jälkeen?

Lähetetty: Su Maalis 24, 2019 14:14
Kirjoittaja Julle
Turbo Sensonic kirjoitti:
Ma Tammi 28, 2019 07:39

Toinen vaihtoehto olisi Jaguar XF Sportbrake, mutta Audiin tai Bemariin en kyllä koske :wink:
Niin se mieli muuttuu.

Re: Millä ajat Saabin jälkeen?

Lähetetty: Su Maalis 24, 2019 14:30
Kirjoittaja Turbo Sensonic
Julle kirjoitti:
Su Maalis 24, 2019 14:14
Turbo Sensonic kirjoitti:
Ma Tammi 28, 2019 07:39

Toinen vaihtoehto olisi Jaguar XF Sportbrake, mutta Audiin tai Bemariin en kyllä koske :wink:
Niin se mieli muuttuu.
Kyllä. Uutta Bemaria en ottaisi, koska esim. Webasto maksoi muistaakseni jossain vaiheessa 1700 €, kun se Volvossa oli 170 €.
Samalla rahalla saa uuteen Volvoon (esim. juuri se V90) huomattavasti enemmän varusteita kuin vastaavaan Audi A6:een tai 500 -sarjan Bemariin.

Tällä hetkellä allekirjoituksessa mainitun Bemarin verotusarvo on vähän alle 900 € / kk. En uskalla edes ajatella, kuinka paljon se olisi uutena noilla varusteilla. Itse olen lähtenyt aina siitä, että yli 1000 € / kk verotusarvolla olevaa autoa ei perheellisen kannata ottaa.

Re: Millä ajat Saabin jälkeen?

Lähetetty: Su Maalis 24, 2019 18:19
Kirjoittaja Julle
Ok, olin siinä uskossa, että Audi ja BMW on mielestäsi huonoja ja siksi et kelpuuta niitä.