miksi ohitat???
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
miksi ohitat???
monet varmaan ohittelevat saappaillaan paljon tai ainakin ite melkeen joka kerta ku on vaan joku edessä.
Muita vaihto ehtoja ei tullu nyt mieleen koska ite ohittelen vaan siksi kun se on hauskaa kun auto kulkee ees vähän kovempaa ku muitten
Muita vaihto ehtoja ei tullu nyt mieleen koska ite ohittelen vaan siksi kun se on hauskaa kun auto kulkee ees vähän kovempaa ku muitten
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Yksinkertaisesti palaa käämit, kun joku tollo veivaa karvahattu vinossa ladallaan 10-20 alle rajoituksen.. puhumattakaan jostain mummosta joka köröttelee uudenkarhealla pärekorin kokoisella pokemonin näköisellä japanilaisella käytännönpilalla tasaista neljääkymppiä olipa rajoitus vaikkapa se sata.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Ääni meni "koska se on hauskaa":lle Syitä ohittamiseen on kyllä useampiakin, duuniin ajellessa lähinnä ärsyttää vt 45:llä 70-80km/h matelevat "sunnuntaiajelijat" (siellä on kameratolpat, joiden paikat tiedän vaikka silmät ummessa...), jotka tulee kuitattua lähinnä v-käyrän nousun estämiseksi Joskus jos liikennettä on enämpi, ohi ei vain pääse. Tällöin aikaa menee ehkä 5-8min/suunta enemmän kuin jos saan ajaa suht. vapaalla tiellä (matka 42km/suunta).
Pitemmillä reissuilla ohittelun syy on lähinnä se, että jos suurempaa ruuhkaa ei ole, tyhjällä tiellä on PALJON miellyttävämpi ajella, kuin jonkun toisen perässä, vaikka tämä toinen ajaisikin suht reippaasti esim. 105@100. Tämä vaan korostuu kruisella ajellessa, kun edellä menijöiden vauhti vaeltelee mäkien yms. kohdalla. Paljon helpompi on "kuitata" muutama auto ja taas saa mennä rauhassa. Toki tulee katsottua, että jos jonoa on näkymättömiin asti edessä, on parempi tyytyä ajelemaan muiden mukana turvavälin kanssa.
Niin, mutta yleensä se vaan on NIIN hauskaa kuunnella sitä Garretin vihellystä ja katsella kaikenmaailman civic miesten reaktioita kun ne roikkuu jonkun rekan puskurissa kun eivät uskalla ohi mennä Saapikkaan kiitäessä takaa ohi
Pitemmillä reissuilla ohittelun syy on lähinnä se, että jos suurempaa ruuhkaa ei ole, tyhjällä tiellä on PALJON miellyttävämpi ajella, kuin jonkun toisen perässä, vaikka tämä toinen ajaisikin suht reippaasti esim. 105@100. Tämä vaan korostuu kruisella ajellessa, kun edellä menijöiden vauhti vaeltelee mäkien yms. kohdalla. Paljon helpompi on "kuitata" muutama auto ja taas saa mennä rauhassa. Toki tulee katsottua, että jos jonoa on näkymättömiin asti edessä, on parempi tyytyä ajelemaan muiden mukana turvavälin kanssa.
Niin, mutta yleensä se vaan on NIIN hauskaa kuunnella sitä Garretin vihellystä ja katsella kaikenmaailman civic miesten reaktioita kun ne roikkuu jonkun rekan puskurissa kun eivät uskalla ohi mennä Saapikkaan kiitäessä takaa ohi
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Viggen"
- Viestit: 654
- Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
- Paikkakunta: Orivesi
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Täytyy sanoa, että 99 turbolla ohittaminen on hauskaa. Vastaukseni oli kuitenkin "joku muu syy" eli se, että haluan säilyttää ajorytmini. Liian alhainen ajonopeus, vaikka vain 3 km/h, rasittaa hermoja.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Riippuu tilanteesta, yleensä sen takia että ei tarvitsisi hidastaa ajonopeutta enkä muutenkaan tykkää ajaa kenenkään perässä. On rentouttavampaa kun edessä on paljon tyhjää tilaa eikä tarvitse vahdata turvaväliä. Joskus jos tie ja näkyvyys on hyvä, niin voi sitä ohittaa ihan vain siksi että se on hauskaa vaikka käytössä ei olekaan vielä edes turboa vaan pelkkä ruiskusatku.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
tässähän toi on osuvasti sanottuMyrkky kirjoitti:Yksinkertaisesti palaa käämit, kun joku tollo veivaa karvahattu vinossa ladallaan 10-20 alle rajoituksen.. puhumattakaan jostain mummosta joka köröttelee uudenkarhealla pärekorin kokoisella pokemonin näköisellä japanilaisella käytännönpilalla tasaista neljääkymppiä olipa rajoitus vaikkapa se sata.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
9-5 2,3T aero -06
Pitääkseni yllä tasaista ajonopeutta, jonka paikallinen päättäjä on laittanut juuri kyseiselle tieosuudelle jota juuri kyseisenä hetkenä ajan = alinopeutta ajavat ärsyttää pois lukien rekat/kuorma-autot, koska ne kulje lujempaa kuin 88km/h ja lisäksi kunnioitan rekkakuskeja, koska ovat ammattitaitoista ja kohteliasta porukkaa.
P.S. Kiitokset kaikille "vapaan väylän" näyttäneille rekkakuskeille.
P.S. Kiitokset kaikille "vapaan väylän" näyttäneille rekkakuskeille.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
joku muu syy:
cruise, ei ole oikein toimiva laite jonossa tai jonkun perässä ajaessa
-> garrett viheltämään jos joku tulee takaperin vastaan..
cruise, ei ole oikein toimiva laite jonossa tai jonkun perässä ajaessa
-> garrett viheltämään jos joku tulee takaperin vastaan..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Minakö tuon sanoin? Ainakin kuuulostaa siltä. Eli samaa mieltä.9-5T kirjoitti:Ajan cruisella yleensä n.12km/h(mittarinopeus+virhe+12km/h) yli rajoituksen ja ohitan heti poliisia lukuunottamatta kaikki jotka eteen tulee. Jos jää roikkumaan jonkun kohtalaisestikin ajavan perään voi seuraavan rekan tai traktorin kohdalla huomata edellä ajavan kyvyttömyyden ohittamiseen. Eniten harmittaa 90km/h tasanopeutta ajavat(50-100 rajoituksilla) sekä tyypit joiden on aina jarrutettava ennen traktorin ohitusta tyhjälläkin tiellä. Saabilla pääsee ohi niissäkin paikoissa kun toiset ei edes kuvittele ohittavansa.
Jos vastaan tulee 10-15 auton letka, pistän ohi muutamalla heitolla ja matka taas jatkuu.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11