Re: VAIHDELAATIKOT
Lähetetty: Ma Maalis 29, 2010 21:10
Itse sanoisin: manuaali ONNEKSI.
höpöhöpö...turhaa hommaa mokoma kepin veivaaminenjuhokare kirjoitti:Itse sanoisin: manuaali ONNEKSI.
Vaihteiston kepistä puhuttaessa se luontuu minulta paremmin. Toisaalta en tiedä mitä tarkoitat tuolla.rälläkkä kirjoitti:höpöhöpö...turhaa hommaa mokoma kepin veivaaminenjuhokare kirjoitti:Itse sanoisin: manuaali ONNEKSI.
No tulihan se sieltä. Eli se mitä ei ole itse kokeillut ei voi olla hyväjuhokare kirjoitti:Minulla manuaali kummassakin, onneksi. Tietysti olisihan sitä joskus kiinnostava kokeilla automaattiakin, että onko se sitten niin hyvä.
No, olen minä ajanut siskon mielestäni hyvin tyylikkäällä 2.4T V70:llä, jota täällä on jo mainostettu Valmetiksi. Siinä on automaatti ja aika paljon varusteita, kun se on juhlamalli - näin muistelisin. Siinä on myös esp (oliko se, joka pitää huolen liukkaalla kelillä?). Ajokokemus oli hyvä, ja automaatti hyvin sujuva toiminen. Hän on ajanut jo sillä yli 2 vuotta ja on ilmeisesti pitänyt siitä autosta. Itse olen tottunut aikalailla kuitenkin manuaaliin - no, sillä voi kait tehdä dynomittauksen vähän helpommin kuin automaattilla. Mitä muistelen OG9-3:sen manuaalista, niin olihan se todella hyvä toimimaan. Tämä minun manuaalikannatus johtuu myös siitäkin, että olen ollut aina hyvä ellei varsin hyvä käyttämään sitä vaihteistotyyppiä. Miten sitten on automaatin kestävyys? Sehän ei taida olla keppivaihteen tasoa, se on ollut minulla yksi kriteeri. Tarkoitan siis sitä, että jos vääntö ylittää virittämisen jälkeen selvästi 400Nm:n.rälläkkä kirjoitti:No tulihan se sieltä. Eli se mitä ei ole itse kokeillut ei voi olla hyväjuhokare kirjoitti:Minulla manuaali kummassakin, onneksi. Tietysti olisihan sitä joskus kiinnostava kokeilla automaattiakin, että onko se sitten niin hyvä.
Minä en ole ikinä ymmärtänyt mikä siinä on muka niin kauhean hienoa tuossa vatkaamisessa?
Hämmennyskeppi toimii ~aina samaan tapaan, automaateissa on eroja. Oman mielen mukaan toimiva (=mulla käskystä (=kaasunkäyttö) samantien, turhia viivyttelemättä oikean vaihteen löytävä) automaatti on ihan mukava laitos. Automaatti, jonka aivojen kanssa oma järki on ristissä (koeajojen perusteella mulle esim. nykyisten 9-3:n AW:t ja Audin Multitronic), ei ole kiva ajaa.rälläkkä kirjoitti:No tulihan se sieltä. Eli se mitä ei ole itse kokeillut ei voi olla hyvä
Minä en ole ikinä ymmärtänyt mikä siinä on muka niin kauhean hienoa tuossa vatkaamisessa?
Ei, vaan että automaatti, joka on kuljettajan kanssa samalla aaltopituudella, toimii ajossa. Kuskin mieli merkkaa hyvin paljon, miten auton tulee käyttäytyä - se koskee myös (automaatti)vaihteistoa.juhokare kirjoitti:Eli voisiko tästä päätellä, että vain hyvin suunniteltu ja toteutettu automaatti voi toimia ajossa.