tetammi kirjoitti:Muistelisin että oon joskus vastaillu vastaavaan kyselyyn mutta kalusto on taas vaihtunu niin ahkeraan että vois taas laskeskella.
L-merkityt ovat olleet pitkäaikasessa lainassa yleensä kuukausia.
Ennen ajokorttia peltoautoina oli
Tipparellu -77
Pikku Corolla -77, keulakolaroitu. Köysi alatukivarren ja puun väliin niin sai kulmat lähes kohilleen.
Iso Corolla -7x
Ysikuuppa -78( ruosteeton pohja, tuli meinaan ajettuu tää katolleen niin näki hyvin, ainoo vika oli trukkipiikkien jäljet kyljes)
varmaan jotain muitakin...
Eka auto oli mutsin nimissä sen muutaman kuukauden ennen kuin romuttui(civic ajoi perään)
Mazda 818 -77
![Kuva](https://www.dropbox.com/s/etjiyd9cef8yctz/FB_IMG_1548269042521.jpg?raw=1)
Toyota Hiace -82
Tämä oli isällä parisen vuotta ja kilsoi oli tullut sinä aikana alle kymppitonni, mä taisin ajaa ekassa kuukaudessa saman.. Töihin päästyäni ostin sitten itselleni.
Kilsoja mittarissa vuonna 1995 noin 130tuhatta, 2000-luvun alussa myydessäni joku 300tuhat.
Isä hitsaili tuon kuntoon ennen kuin otti ajoon ja naapurin maalarilta löytyi sopivasti maaleja...
Puskurit tehtiin viiden millin U-raudast.
Mutta eihä se ruostuminen loppunu..
Koskahan Vito esiteltiin, muistan et ekaa kertaa nähdessäni väri teki niin kovan vaikutuksen et kävin kysyy värikoodin veholt
Tähän rakensin monennäköisii poppisysteemejä. Ovissa mm. 8" midit ja väliseinäs 2x12" subbareita..
(L)Datsun 100A, oli edullisempaa seisottaa intin parkkipaikalla.
Saab 900 GLS -80
![Kuva](https://www.dropbox.com/s/xi1dgfcqvzotbhr/FB_IMG_1548269003668.jpg?raw=1)
Mä oisin halunnut 740:sen volvon mutta silloisen puolison ajellessa korttia niin takaveto ei kelvannu.
En voi käsittää mistä saanut päähänsä ettei niillä voi ajaa suoraan..
Oli kyl melkone pommi.
Saab 900 Finlandia -79
(L) Toyota Crown Custom 2.3/6 -69
7hlö versio, näitä ilmeisesti rekisteröity silloin 7kpl.
Tämä on isäl edelleen, ollu 80-luvult saakka. Jonkun tarttis kuulemma herättää ja herkistää ajoon.
(L) Skoda 105 super -88
Melko laiska mutta talvella eteni hienosti, ohjaukseenki sai jotain tuntumaa kun madalsi keulaa siten ettei keulinut enää.
Lähti hyvin käymään ja lämpenikin.
Ford Escort LX -86
Brassiesco, saastejärjestelmien kanssa meni hermo. Ainakin vuoden tappelin, välillä tuos oli skodanki kaasari jolla toimi huomattavasti paremmin mut kulutus nousi parilla litralla. Kaasarin vaihdettuani Ex-appivanhemmat ajeli tällä useamman vuoden kunnes hommasin heille og satkun. Ja kyllä, iha itte suunnitellu maalauksen. Toi oli muistaakseni optimi et sai ruosteet piiloon ja väri tais olla jostain naapurin työkoneen maalauksen jämiä.
Kupla -72
![Kuva](https://www.dropbox.com/s/wa1gfduzix8aetm/FB_IMG_1548268958796.jpg?raw=1)
Työkaveri myi niin pitihän se kokeilla tälläistäkin. Kytkinrempan tähän jouduin tekee ja hitsaamaan...
Tämä ois vaatinut oikein harrastamista niin parin kesä jälkeen sai lähtee.
Saab 900c -89
![Kuva](https://www.dropbox.com/s/lapn8uz9192bf0g/FB_IMG_1548268963734.jpg?raw=1)
Tämän myötä musta tuli saabisti, tuohon tuli tehtyy vaikka mitä ja ekat saab tapahtumat kierrettyy.
Saab 900i -87
Opel Astra 1.6i GL -96
![Kuva](https://www.dropbox.com/s/yv9vml4cc04vc88/FB_IMG_1548268992297.jpg?raw=1)
Esikoista varten "piti" hommata farmari, ostin oikein autoliikkeestä
Tietty piti madaltaa, tummentaa laseja yms Vilkkupeilitki asensin kun vastaantulija vei kuskin peilin.
Nämä loput olenkin suurinpiirtein selittänyt jo...
Saab 900 T8A -83
Saab 900 Finlandia -83
Saab 90 -86
Saab 99 avo -80
Saab 900i -88
Saab 900S -92
Saab 99 -82
Saab 9000 T -86
(L) Subaru Justy 4wd -88
Saab 9000 TA -87
(L) Toyota Corolla -87
Saab 9000 CDE -96
Saab 96 V6 -75
Saab 900SE V6 -94
Saab 900 T8A -86
Lisäksi lukematon määrä varaosa-autoja joista nimissä on ollu:
90 -85
900 T8 -83
900 GLE -83
96 -74
96 -77
Ja lähes kaikki saabit edelleen pihalla lukuunottamatta ekaa GLS:ää, ässää ja CDE:tä