Sivu 17/109

Re: Tammen NG:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo, SC Tids -06

Lähetetty: Ma Maalis 26, 2018 09:24
Kirjoittaja G-mies
Se pikkukoukku yltänee just takaluukun karmin yläreunaan pitämään levyä ylhäällä, samanlainen on farkkufemmassa.


Matti

Re: Tammen NG:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo, SC Tids -06

Lähetetty: Ti Huhti 10, 2018 19:18
Kirjoittaja tetammi
Eipä oo tullu vielä testattuu et ylettyykö hihna mut kesikset sain alle ja alamaskin peiton pois
Kuva

Pikkasen on nyt turhauttavaa ku kaks diisselifarmarii ajossa ja molemmilla alle kymmene kilsaa työmatkaa. :roll:

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: La Huhti 14, 2018 21:41
Kirjoittaja tetammi
Luovutushuoltona vaihdoin tänään kevätkokouksen jälkimainingeissa ne vaihteistoöljyt.
Castrolin multitransit tuli.
Tässä 6 vaihteisessa täyttöproppu on akun alla
Kuva

Nytten pitäis väkertää avo ajoon.
Cat back pitäis hommata..
ALU36:set vaateis pientä madallusta mutta mitään kivirekeä en haluais.
Vanhoja juttuja lukiessa H&R pitänee unohtaa, Eibachit saattais olla ok.
Jossain sarjoissa takapää on laskenut jopa liikaa kun avo on kovakattoista takapainoisempi. En kyl löytänyt oikein juttua nyt aiheesta.

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Su Huhti 15, 2018 08:27
Kirjoittaja Cona
Joo, kannattaa unohtaa ne H&R:t. Mä hain cabben juuri eilen ajoon. Hienosti toimi, kun jarrut vähän herkistyi. Ärsyttävin piirre tuossa on tuo orggisputki, joka aiheuttaa ahtojen pientä sahausta.

Ostin tuohon foorumin kautta halvalla jonkun 2,5" catbackin. Kuvissa putki ei näyttänyt hääviltä, mutta sitä ihmeteltyäni hitsisaumat näytti ihan tehdastekoisilta ja putki oli kaiken skeidan alta kova ja vaikuttaisi olevan RST:tä tms. Valmistaja on minulle hämärän peitossa, ei näytä BSR/JT/Maptunin tekosilta... :?: :mrgreen:

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Su Huhti 15, 2018 10:49
Kirjoittaja tetammi
Speedpartsilla on myös 2.5" simons
https://shop.speedparts.se/en/prod/900- ... 063-h.html

Kaivoin vanhan kuvan noilla Aeron vanteilla, omaan silmään riittäis et sais keulaa hieman alemmas.

Kuva

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Su Huhti 15, 2018 12:41
Kirjoittaja pamppu
Skruvatilta saa 2.5" ferritan catbackin noin 340e posteineen kun käyttää ensimmäisen ostoksen -15% alekoodin (vaatii uutiskirjeen tilauksen): https://www.skruvat.fi/Ruostumaton-urhe ... 13811.aspx

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Su Huhti 15, 2018 15:19
Kirjoittaja Cona
Tuo mun putki ei ole kyllä tuo Simonsikaan. Kahdella vaimentimella ja kahdessa osassa + pitkä puoliovaali kromattu ulostulo. En tiedä, pitääkö ulostuloa sahata, omaan silmään 20-30cm ulostulo ei oikein sovi.

Tuo Ferrita olis kyllä edullinen.

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: To Touko 24, 2018 07:35
Kirjoittaja tetammi
Kylläpäs siinä kesti et sai avon ajoon.
Työpaikan vaihdos ei ainakaan helpottanut asiaa eikä se et osti yhen V4::sen joka seki vaatii huomioo :roll:

Kuva
Piti vaihtaa taka-akselin puslat, lyhentää etujousii, herkistellä käppärii, as2 vahvistin vaatinee juottamist, mankkari inputin, crossflow ice, 3"DP ja loppuputkisto, timmimpi turbo.
Lopputulemaksi vaihdoin uuden akun, 70ah Saab.
Pöllisin mustasta puuttuvan keskiputken.

Totesin et katto vaatinee taas kalibrointii ja pohjaan pitäis hitsata yksi paikka. :|

Mut oli se taas mukavaa ihan tollasenaki :mrgreen:
Kuva

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: To Touko 24, 2018 14:44
Kirjoittaja Cona
Missäs kohtaa Cabbessa on reikää? Mä en ole vielä löytänyt omastani yhtään läpireikää. Enemmän on jälkiä huonosta korityöstä ja maalauksesta... Olishan tuossakin vaikka mitä, tärkeimpänä katon mikrokytkimen herkistely, mutta nyt on vaan ajettu (työmatkaa). :saab:

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: To Touko 24, 2018 15:55
Kirjoittaja tetammi
Taka jalkatila tai penkin alla. En oo jaksanut vielä tarkemmin kattoo.

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: To Touko 24, 2018 16:51
Kirjoittaja Cona
Kai tämäkin oli tuontipeli? Mulla on Saksan tuliainen. Säilyny yllättävän ruosteettomana pohjasta.

Onkohan vakaajan runkokumit kuinka työläs vaihtaa, onko sulla kokemusta aiheesta?

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Pe Touko 25, 2018 08:00
Kirjoittaja tetammi
Joo. Sveitsistä alunperin, ajettu varmaan ympärivuoden.
Toi kovakattone on ehta suomiauto ja se on paljon paremmassa kunnossa.

Muistaakseni kumien sanka on vaan yhdellä pultilla ja sen mahtuis aukaseen ilman isompaa purkamista.
Vakaaja ei mahtunut tulee ilman apurungon poistamista.

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Su Heinä 01, 2018 18:25
Kirjoittaja tetammi
Olenpas ollut laiska raportoimaan, toki aika vähällä avo on liikkunu.
Katsastus lähenee ja aattelin vihdoinkin vaihtaa taka-akselin puslat. Meinasin vaihtaa ne jo ennen käyttöönottoa mutta eipä onnistunu ajosiltanosturilla kun pitää kopasta saada ylös.
Kuva

Irrotin jarrussatulat niin sai putkiin vähän löysää kun otin etukiinnitykset auki ja laskin akselia alaspäin. Vanhat puslat pois poraamalla kumi sököks ja puukkosahalla loput. Uudet piti vetää paikoilleen :mrgreen:
Kuva

Aattelin kokeilla mitä inssi sanoo ruosteist
Kuva

Hanttarin käppäri ei ruvennut pitään vaikka vaihdoin sinne uudet levittäjät, oispa ollu kengät valmiina... :roll:

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Su Heinä 01, 2018 18:41
Kirjoittaja tetammi
Ai niin. Kilsoja 265748 eli noin puoltoista tonnii tän viiden viikon aikana mitä tuo on ollut ajossa.

Ng kolkin myin velipojalle ja tilalle tuli ihan uusi Corsa, lähinnä JP_Vetten oopelitopiikin suositusten perusteella.
Emännän työmatka lyheni vajaasta neljästä kympistä alle kymppiin mutta joka päivä joutuu tekee useamman lyhyen siirtymän eli auto tarttis olla ajossa joka arkipäivä.

Eipähän tarvii murehtii et pääseekö emäntä töihin ja sopii kyllä tuohon ajoon mainiosti. On helppo ajaa ja kulutuski vaikuttaa olevan jopa pienempi kuin Tidsin, puhumattakaan et vero tippu vajaast 700e 110euroon.

Toki nyt ooppeli on seisonu pihassa kun emäntä vaan avoilee ja onpahan kelien puolesta kelvannut avoilla :mrgreen:
Säästyypän "liisarikilsoi" sit talveen.

Edit. Tuolta se näyttää
Kuva

Re: Tammen NG900:t, Cabriolet -95 Sun Beach edition ja -97 Turbo

Lähetetty: Su Heinä 01, 2018 18:59
Kirjoittaja tetammi
Eilen pihalla kävi tuollainenki, valitettavasti testailut jäi istumiseen.
Kuva