Iso hatunnosto siitä, että olet alkanut noin perusteelliseen läpikäyntiin. Itse ei varmaan uskalla Kimalaista laittaan atomeiksi, ennen kuin on oma talli. Kimppatallissa pitää tyytyä sellaisiin remppoihin, missä paketti on enemmän tai vähemmän kasassa. No, keulaa varmaan tulee käytettyä irti kuitenkin.
Tattista vaan. Kyllä se vois itseäkin vähän erilain jännittää nuo purkuhommat, jos kyseessä olisi ihan täysin alkuperäinen, räpeltämätön ja hyväkuntoinen sonett. Ja onhan tuo toisaalta myös kaikessa yksinkertaisuudessaan myös hyvin projektiystävällinen auto.
Lämpenis nuo ilmat, niin voisi jatkaa tuon pohjalevyn ropaamista, niin sen saisi joskus valmiiksikin. Sehän se koko projektissa mielestäni ärsyttävin homma kuitenkin on.
Viimeksi muokannut veijostin, Ti Syys 22, 2015 17:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt on etupään alustan osat ja mm. "turvakaari" ja käsijarrukahva hiekkapuhallettu ja jauhemaalattu. Lisäksi tänään tuli rapattua kuumailmapuhaltimen ja lastan kans massat pois noista sonetin etupään "pöyräkoteloista". Result: kaksi reikää paikattavaksi. Etupäähän on myös tilauksessa uudet jarrulevyt ja satulat.
Vieläkö olet sitä flippikeulaa pohdiskellut? Ei näyttänyt enää ne linkit siitä Ashcraftin viritelmästä tuolla taaempana toimivan. Varmaan kannattaa tuo pienikin huoltoluukku pitää toimivana. Ja ehdottomasti sellaiset Spitfire-tyyppiset avauskahvat kuten esituotanto-Sonett II:issa eikä sellaisia kumirenksuja.
Itsellä on ollut harkinnassa hommata jostain kuupan rullavyöt noiden alkuperäisten tilalle. Pitäisi vain tietää, menevätkö kohtuu nätisti. -74:ssä on jo nuo kuuppamalliset rullavyöt mutta en ole varma, ovatko aivan samanlaiset.
tsaarela kirjoitti:Vieläkö olet sitä flippikeulaa pohdiskellut? Ei näyttänyt enää ne linkit siitä Ashcraftin viritelmästä tuolla taaempana toimivan. Varmaan kannattaa tuo pienikin huoltoluukku pitää toimivana. Ja ehdottomasti sellaiset Spitfire-tyyppiset avauskahvat kuten esituotanto-Sonett II:issa eikä sellaisia kumirenksuja.
Itsellä on ollut harkinnassa hommata jostain kuupan rullavyöt noiden alkuperäisten tilalle. Pitäisi vain tietää, menevätkö kohtuu nätisti. -74:ssä on jo nuo kuuppamalliset rullavyöt mutta en ole varma, ovatko aivan samanlaiset.
Kyllä kai se flippikeula pitää rakentaa aikanaa, mutta tosiaan niin, että huoltoluukku pysyy toimivana. Minkänäkönen tää spitfire -kahva on? Tuon flippi -toiminnon toteuttamista en ole vielä sen kummemmin suunnitellut.
Nuo mulla sonettissa olevat vyöt on aika heikosa kunnosa, lisäksi eivät oikeen rullaudu, niin suunnittelin ostavani siihen tilalle sellaset katukäyttöön soveltuvat "rallivyöt". Jotku tuollaset: http://www.autoracing.fi/index.php?main ... ath=81_110
veijostin kirjoitti:
Kyllä kai se flippikeula pitää rakentaa aikanaa, mutta tosiaan niin, että huoltoluukku pysyy toimivana. Minkänäkönen tää spitfire -kahva on? Tuon flippi -toiminnon toteuttamista en ole vielä sen kummemmin suunnitellut.
Spitfire -kahva on sellainen metallinen vipu molemmissa kyljissä. Näitä on nimensä mukaisesti käytetty Triumph Spitfireissä. Esituotantosarjan Saab Sonett II:ssa tuommoiset on myös. Googlettamalla löytyy kuvia.
Eilen sain puhalleltua loppuun tuo terveemmän puolen ja vielä kietastua happomaalin päälle. http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 850509.jpg
Jarruletkujen paikat pitäs hitsata molemmille puolille uudet, kun oli vanhat nii ruostuneet.
Noiden tilalle pitäisi kehitellä jokin korvaava systeemi. Onko heittää ehdotuksia? Jos jotain sopivaa muovia/kumia löytyisi vaikkapa metritavarana, niin voisi leikata sopivat.
Oulun Automaaleilta oon tuota ostanu. Spray -tavaraa, mut saa myös ruiskutettavana. Haftgrund lukee purkin kyljessä. Siellä tietävät tuotteesta paremmin, kysy sieltä.