Laab 2105 -82 T7

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
aleksiyr
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Helmi 28, 2014 22:55

Laab 2105 -82 T7

Viesti Kirjoittaja aleksiyr »

Tervehdys!

Tarkoituksenani siis turinoida ja jakaa omaa rojektia kuin myös kuunnella viksumpien vinkkejä. Auton kori josta lähdin tekemään on varmasti kaikille tuttu Lada 2105 vuosimallia 1982. Tätä asiaa on tuskin tälle foorumikunnalle turha selitellä sen enempiä toisin kuin tekniikkaa. Tekniikaksi valikoitui siispä kolaroidusta OG9-3 Saabista 2.0t voimapesä. Voimansiirtoon on jo olemassa opelilta GM r25 vaihteisto, OG9-3 aeron vauhtipyörä jota tullaan keventämään, samaisesta vehkeestä kytkin ja Ladanperä 3.9 välityksellä. Kuvia lisäilen myöhemmin sekä turinoin tuosta korista ja jo tehdyistä muutostöistä siihen.

Ennenkuin alan tuota Saabin rusinaa purkamaa herää muutamia kysymyksiä. Onko T7 sähköissä joitain laitteita/komponentteja jotka tulisi säilyttää tai ainakin näihin liittyviä trionicille tulevia tietoja jymäyttää niin ettei moottorin toiminta häiriinny? Mitä muuta tulee ottaa huomioon tekniikkaa siirtäessä lähinnä sähköjen osalta? Onko muita good-to-know vinkkejä mielessä?

-Aleksi
Teemu_P
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Su Kesä 22, 2008 19:52
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Laab 2105 -82 T7

Viesti Kirjoittaja Teemu_P »

Wow. Tosi mielenkiintoinen projekti siulla tekeillä. Oliko aikomus leimata ihan tieliikenteeseen vai pelkkä rataleikkikalu mielessä?

Eikun vaan paljon kuvia ja tarinaa tänne niin mielenkiinnolla seurataan.
Saab 9-5 -99 & 05 2.0T
Seat Ibiza TDI Sport130 -02
Toyota Celica ST -74 (ikuisuusprojekti)
Valoa kardaanitunnelin päässä
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10295
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Laab 2105 -82 T7

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tuo luovuttaja-auto on väyläsysteemeillä oleva vekotin. Trionic 5-moottoreita on laitettu muihin vehkeisiin, kuten esim. tuplana sisäperämoottoriveneeseen jopa. Trionic 7:n osalta voi olla huomattavasti haastavampi (tai sitten ei). Nopeussignaalia ainakin varmasti kaivataan ja ajonestot jne. pitää kanssa keksiä sinne.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin