Moorjens.
Saballe paljoa muuta tullut tehtyä kuin ajettua. Vettähän toi on pikkuhiljaa tiputellut koko sen ajan mitä mulla ollut, mutta ollut niin vähäistä että olen ajellut kannun kanssa ja sillon tällön lisäillyt. Pari päivää sitten vuoto vesipumpun takana äityi turhan suureksi. Oli vuotanut paisuntasäiliön tyhjäksi kotimatkalla ja pihaan kurvatessani ajattelin että taasko tämä lävähti kun piti vähän nakutuksen kaltaista ääntä ja lämmöt melko korkiat.
Menin porukoiden kyydillä kouluun ja kaveri puheli että oli öljyä tiputtanut niiden pihaan oikein huolella.
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Noh, kotia kun kerkesin olin jo henkisesti valmistautunut lievään konerikkoon. Ihmetyksekseni öljyn taso ei ollut laskenut ollenkaan. Täytin vesisäiliön ja pistin käyntiin, eikä mitään ylimääräistä ääntä kuulunut.
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Kaasuttaessa konepelti auki jäähynesteet tulivat paineella ulos vesipumpun takaa, sumupilvi vain pölähti kun polkaisi.
Ei muuta kuin vesipumppu irti meiningillä "tiivistepaperista uusi tiivari ja v*tusti tiivisteliimaa". Vesipumppua kun pyörittelin kädessä huomasin sen pitävän jännää ääntä, aivan kuin joku ankka olisi rääkynyt.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Taisi edellispäiväinen äänenaiheuttaja löytyä joten ei muuta kuin porukoiden autolla motonettiin josta uusi vesipumppu.
Osat läjään ja vielä "pikainen" öljynvaihto. Että tuli tyhmä olo suodatinta irroittaessa, piti pulttia ja mutteria hetki pyöritellä kädessä ennen kuin hoksin kumpaan suuntaa suodatinta kuuluu pyörittää.
Siinä vielä kuvallista todistetta että jotain on tehty.
Tekniikan suhteen alkaa suunnitelmat olla melkolailla valmiit ja osiakin on jonkin verran keritty hankkimaan. Laitetaan tähän nyt pientä speksilistaa, joku sen on saattanut jotain toista kautta jo bongatakkin. Jotain saattaa vielä vaihtua/jäädä pois/tulla lisää.
-B202 Lohko
-B202 turbon männät
-B212 Sylinterikansi
-B202 Turbon nokat
-B212 Imusarja
-B202 Turbon pakosarja(?)
-Uutta ahdinta (ei mitään hajua mitä tuonne änkisi, päätöksiä, päätöksiä...)
-Turbotonnarin (eli B234???) kytkin ja vauhtis
-3" downpipe + loppurööri, parit änkät väliin
-Trionic 5.5 m-ohjaus
-Henko 275lph b-pumppu
-EV14 670cc @ 3bar pallokärkisuuttimet
-Joku kiinancooleri
-Vaparisuodatin(?) (riippuu saanko järkevästi sijoitettua, turha tökätä vaan paikalleen kun imee pian lämmintä ilmaa konetilasta ja nollaa coolerin tuoman hyödyn melko tehokkaasti)
Alusta:
-Bilstein tolpat
-Lesjöfors jouset (-20mm)
-Turbotonnarin etusatulat
-Jäähdytetyt levyt joka nurkalle
Koitetaan tästä joku 250-300hp saada irti noilla osilla, Re85:lla pistetään käymään. Koneen kun saan nostettua tekniikanluovuttaja ässästä, niin ensimmäisenä puran motin osiin ja kasailen uusin laakerein ja tiivistein, josko sen silloin saisi kestämään.
Täytyy parit lisämittarit viritellä samalla kun tekniikanvaihdon tekee, jotta pysyy kärryillä mitä konehuoneen puolella tapahtuu.
Tekniikkaa aletaan samantien tekemään kunhan saa kevarin myytyä, rahat aikalailla siinä kiinni. Laitellaan vklp se kaverin kanssa fiiniin kuntoon ja vaihdetaan kesäset alle ni kirjoittelen myynti-ilmon siitä.
Ensimmäistä moottoriani alan rakentamaan, (jos mankin motteja ei lasketa) joten hölmöjä kysymyksiä saattaa tulla (tulee) ja edistyminen saattaa välillä olla melko hidasta. Koittakaa kestää.
Jos jotain pistää silmään suunnitelmissa niin sano ihmeessä, mä näistä mitään tiiä. kantapään kautta on hyvä opetella.
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy