
96 Porkkana
Re: 96 Porkkana
Kiitokset näistä tiedoista! Joku kuminen kiinnike oli mukana, joten pitää katsoa saisko jotain sellaista viritettyä nätisti siihen. 

#1833
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)
Re: 96 Porkkana
Eiks vaan ole niin, että tämän hauskempaa autoa ei taida olla?
Ja hauskoja ovat auttajatkin, eikä neuvoista ole pulaa ja kaikki neuvot OVAT TOTTA!




Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: 96 Porkkana
Jos lähtee käyhtiin niin sitten yhdyn hauskuuteen pysyvästi.
Hauskaa on ollut kyllä rakentelu verrattuna 99/900/9000 rojekteihin
Tietenkin kun tässä ei ainakaan vielä ole tarvinnut tarttua hitsipilliin niin sekin kyllä tekee hommasta hauskempaa!
Kannattaako muuten etujalkotilaan laittaa mitään eristystä vanhojen bitumien tilalle vai tuleeko kaikki meteli kuitenkin sisään muita reittejä? Jotenkin tuntuu turhalta kun joka paikasta pelti kuitenkin loistaa


Kannattaako muuten etujalkotilaan laittaa mitään eristystä vanhojen bitumien tilalle vai tuleeko kaikki meteli kuitenkin sisään muita reittejä? Jotenkin tuntuu turhalta kun joka paikasta pelti kuitenkin loistaa

#1833
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)
Re: 96 Porkkana
siihen laatikon ääneen vaikuttaa noi eristykset kyllä.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: 96 Porkkana
Toivottavasti tää toinen laatikko on hiljainen
Tänään tuli Lehtosen lähettämät tarrat postissa. Polttelee laittamaan paikoilleen, mutta pakko saada ensin toimintasavut koneesta! ...tai tarkemmin pakoputkesta

Tänään tuli Lehtosen lähettämät tarrat postissa. Polttelee laittamaan paikoilleen, mutta pakko saada ensin toimintasavut koneesta! ...tai tarkemmin pakoputkesta

#1833
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)
Re: 96 Porkkana
Tänään pääsi jatkamaan projektia. Vesiletkut, sähköjohdot yms. löysi paikkansa. Muutama klemmari pitää uusia, syylärin yläosa kiinnittää...siitä se sitten alkaa pian olemaankin ensimmäistä sahausta vailla! Tekemistä toki projektissa on niin paljon kuin vaan jaksaa tehdä!
On se vaan silti kivaa
On se vaan silti kivaa

#1833
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)
Re: 96 Porkkana
Ah sitä ilon tunnetta kun kone pörähti käyntiin ensimmäisellä yrityksellä! Iloa seurasi voimakas bensan tuoksu. Ilmeisesti kaasarin kohokammion tuuletusletkusta puskee bensaa ihan solkenaan! Onko yleinen vika vai pitääkö purkaa koko kaasari?
Tuon kun saa kuosiin ja mestarilta pisteosia niin pääsee pikkuhiljaa keskittymään ulkoiseen habitukseen 


#1833
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)
Re: 96 Porkkana
heti kärkeen epäilisin roskaa neulaventtiilissä taikka holtittomasti säädettyä kohon pintaa
klubityyliin ääni jälkimäiselle
klubityyliin ääni jälkimäiselle

saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 96 Porkkana
Kaasari avattu, tiiviste vaihdettu ja muuta vikaa sitten en huomannutkaan. Koho liikkui hyvin ja on oikeissa "säädöissä". Ilmeisesti oli vaan vähän jumissa. Siihen loppui tulviminenkin joten sai tänään ajaa autolla pihassa ja käyttää lämpimäksi.
Jos lähipäivinä pääsisi tutkailemaan muita ilmenneitä vikoja, kuten vuotavia vesiletkuja jne... 


#1833
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)
Re: 96 Porkkana
On tullut lintsattua projektin päivitysten suhteen! Projekti on kuitenkin edennyt viikosta toiseen muutaman illan per viikko tahtiin. Tässä tilanneraporttia:
- Alkuun kone kävi hyvin ja tasaisesti. Alkoi kuitenkin ilmetä "mystisiä" käyntiongelmia. Niitä tuli ihmeteltyä muutamia kertoja. Välillä auto ei lähtenyt edes käyntiin. Nyt kun kaikki on lopulta vaihdettu sytkäpuolelta (paitsi katkojankäret) niin homma toimii ja käy kaikilla ilman pätkimistä. Sytkän voisi kyllä vielä säädättää jossain pajalla, mutta näillä mennään alkuun.
- Mukamas vesivuodot oli jo kurissa, kunnes "jäähdytinhän vuotaa kuin seula" tilanne tuli eteen ja "uutta" piti asentaa paikalleen. Jostain syystä edellisen pultit eivät olleet suotuisia korvaavan osan kierteiden kanssa joten niitä metsästellessä hommaan menikin yksi iltapäivä.
- Vanteet olivat ennen korin väriset ja ne ei oikein iskenyt silmään. Päädyin musta/hopea yhdistelmään ja mielestäni sopii teemaan oikein hyvin.
- Kylkien listat olivat irronneet teippauksistaan. Kun niihin sitten koski, irtosi kyljestä 1994 vuoden tuore maalipinta. Päätinkin sitten laittaa kyljet muotoon, jossa listat poistuvat ja teipit valtaavat kyljet. Lehtosen tarrat oli ja on laadukkaat ja mielestäni istuvat kuin nenä päähän. Vähän jäi harmittamaan maalin erivärisyys, jonka kyllä huomaa jos haluaa. Täytyy jättää aurinkoon seisomaan muutamaksi kuukaudeksi niin kyllä se siitä tasoittuu
Tähän hommaan meni kyllä ehdottomasti eniten aikaa kun joutui hiomis hommiin jne... Näin jälkeen päin miettien niin olisihan tuonkin voinut taas tehdä kunnolla kun kerran hommaan alkoi. Mutta näillä mennään!
- Sisältä tuli maalailtua koriväri kohtia, joissa oli vuoden 94 remontin jäljiltä näkyvissä massaa yms. Tuli hieman siistimmäksi.
- Apparin ovea ei saanut auki ulkopuolelta, joten sen joutui avaamaan ja korjaamaan. Onneksi oli vain pieni vika, joka korjaantui muutaman minuutin ihmettelyllä.
- Vaihdelaatikko piti jotenkin kovaa ääntä kun otin ensimmäiset höyryt pihassa. Ihmekös tuo, kun laatikko oli kuiva! Tai siis ilmeisesti oli, koska en saanut proppua pohjasta auki "kirveelläkään"! Nyt on halvat öljyt sisällä, jotka ensimmäisten kunnon ajojen jälkeen täytyy saada sisältä pois. ELI propun olisi syytä aueta kohta oikeasti!
- Pakki ja ykkönen eivät tahtoneet mennä päälle kunnolla. Ei ajossa eikä paikallaan. Rattitolppaa säätämällä muutaman millin alkoi pykälät löytymään. Nyt kuitenkin on edelleen ongelmana se, että moottorin käydessä ei sitten 1-2 pykälät löydy eikä kytkin irrota kunnolla. Tämä ilmeisemmin on yleinen juttu? Ilmaaminen pumppaamalla jarrusäiliöön ilmasi järjestelmän johonkin, mutta tiedä sitten jäikö ilmaa työsylttyyn tai johonkin. Polkimessa on kyllä mielestäni liikaa väljää alussa, joten voipi mennä vielä remonttihommiksi kytkimen kanssa. Ehkä selviää säätämällä tai työntämällä pyörän pumpulla ilmausruuvista nestettä "vastapalloon". Muutenkin kyllä laatikko ujeltaa, joten jos tämän kesän sillä ajelee ja saisi ensi vuodelle toisen remontoitua rahaa vastaan jossain.
Näillä näkymin näyttää siltä, että oma tavoite tulee täyteen ja pääsee ajamalla WST2014 tapahtumaan. Mikään museohelmihän tämä ei missään nimessä ole, mutta eipä noita samanlaisia liikenteessä tule useita vastaan!
Tekemättä on vielä puluportaiden asennus takaikkunaan(kiinnikkeitä on rikki), kytkimen korjaus(isoin työ..huoh), oikean etujarrun jarruletku näyttää epäilyttävältä, siniset merkit takaikkunoiden takana korvakkeissa, ai niin ja leimakin olis ihan jees!
http://i244.photobucket.com/albums/gg19 ... esized.jpg
http://i244.photobucket.com/albums/gg19 ... esized.jpg
http://i244.photobucket.com/albums/gg19 ... esized.jpg
- Alkuun kone kävi hyvin ja tasaisesti. Alkoi kuitenkin ilmetä "mystisiä" käyntiongelmia. Niitä tuli ihmeteltyä muutamia kertoja. Välillä auto ei lähtenyt edes käyntiin. Nyt kun kaikki on lopulta vaihdettu sytkäpuolelta (paitsi katkojankäret) niin homma toimii ja käy kaikilla ilman pätkimistä. Sytkän voisi kyllä vielä säädättää jossain pajalla, mutta näillä mennään alkuun.
- Mukamas vesivuodot oli jo kurissa, kunnes "jäähdytinhän vuotaa kuin seula" tilanne tuli eteen ja "uutta" piti asentaa paikalleen. Jostain syystä edellisen pultit eivät olleet suotuisia korvaavan osan kierteiden kanssa joten niitä metsästellessä hommaan menikin yksi iltapäivä.
- Vanteet olivat ennen korin väriset ja ne ei oikein iskenyt silmään. Päädyin musta/hopea yhdistelmään ja mielestäni sopii teemaan oikein hyvin.
- Kylkien listat olivat irronneet teippauksistaan. Kun niihin sitten koski, irtosi kyljestä 1994 vuoden tuore maalipinta. Päätinkin sitten laittaa kyljet muotoon, jossa listat poistuvat ja teipit valtaavat kyljet. Lehtosen tarrat oli ja on laadukkaat ja mielestäni istuvat kuin nenä päähän. Vähän jäi harmittamaan maalin erivärisyys, jonka kyllä huomaa jos haluaa. Täytyy jättää aurinkoon seisomaan muutamaksi kuukaudeksi niin kyllä se siitä tasoittuu

- Sisältä tuli maalailtua koriväri kohtia, joissa oli vuoden 94 remontin jäljiltä näkyvissä massaa yms. Tuli hieman siistimmäksi.
- Apparin ovea ei saanut auki ulkopuolelta, joten sen joutui avaamaan ja korjaamaan. Onneksi oli vain pieni vika, joka korjaantui muutaman minuutin ihmettelyllä.
- Vaihdelaatikko piti jotenkin kovaa ääntä kun otin ensimmäiset höyryt pihassa. Ihmekös tuo, kun laatikko oli kuiva! Tai siis ilmeisesti oli, koska en saanut proppua pohjasta auki "kirveelläkään"! Nyt on halvat öljyt sisällä, jotka ensimmäisten kunnon ajojen jälkeen täytyy saada sisältä pois. ELI propun olisi syytä aueta kohta oikeasti!
- Pakki ja ykkönen eivät tahtoneet mennä päälle kunnolla. Ei ajossa eikä paikallaan. Rattitolppaa säätämällä muutaman millin alkoi pykälät löytymään. Nyt kuitenkin on edelleen ongelmana se, että moottorin käydessä ei sitten 1-2 pykälät löydy eikä kytkin irrota kunnolla. Tämä ilmeisemmin on yleinen juttu? Ilmaaminen pumppaamalla jarrusäiliöön ilmasi järjestelmän johonkin, mutta tiedä sitten jäikö ilmaa työsylttyyn tai johonkin. Polkimessa on kyllä mielestäni liikaa väljää alussa, joten voipi mennä vielä remonttihommiksi kytkimen kanssa. Ehkä selviää säätämällä tai työntämällä pyörän pumpulla ilmausruuvista nestettä "vastapalloon". Muutenkin kyllä laatikko ujeltaa, joten jos tämän kesän sillä ajelee ja saisi ensi vuodelle toisen remontoitua rahaa vastaan jossain.
Näillä näkymin näyttää siltä, että oma tavoite tulee täyteen ja pääsee ajamalla WST2014 tapahtumaan. Mikään museohelmihän tämä ei missään nimessä ole, mutta eipä noita samanlaisia liikenteessä tule useita vastaan!
Tekemättä on vielä puluportaiden asennus takaikkunaan(kiinnikkeitä on rikki), kytkimen korjaus(isoin työ..huoh), oikean etujarrun jarruletku näyttää epäilyttävältä, siniset merkit takaikkunoiden takana korvakkeissa, ai niin ja leimakin olis ihan jees!
http://i244.photobucket.com/albums/gg19 ... esized.jpg
http://i244.photobucket.com/albums/gg19 ... esized.jpg
http://i244.photobucket.com/albums/gg19 ... esized.jpg
#1833
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)
- sabatti 96
- "Hölösuu"
- Viestit: 1107
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
- Paikkakunta: Knummi
Re: 96 Porkkana
nätti, tarrat antaa pientä sporttisuutta.
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Re: 96 Porkkana
Tarrat kyllä sopii tuohon.
Ootko säätäny sytkän strobol vai kynäl?
Ite sain mielestäni kynäl paremman tuloksen.
Joko kärjetön paikal?
Siinä kytkimen työsylinterissähän on säätö ja kiinnityksen alle voi laittaa lisäks prikkojaki.
Pitää poiketa wst:hen ihmettelee
Ootko säätäny sytkän strobol vai kynäl?
Ite sain mielestäni kynäl paremman tuloksen.
Joko kärjetön paikal?
Siinä kytkimen työsylinterissähän on säätö ja kiinnityksen alle voi laittaa lisäks prikkojaki.
Pitää poiketa wst:hen ihmettelee

Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: 96 Porkkana
Sytkä on säädetty korvatuntumalla
Sais nyt kunnolla pelaamaan ni sitten säädöt kuosiin ja menoksi! Tänään säädin kytkytintä ja nyt irrottaa. Säädin pikkasen liikaa eli pitää vielä ottaa inan takaisinpäin, mutta suunta on hyvä. Liikennevaloissa kivempi kun ei yritä väkisin eteenpäin! Mutta ongelma, jossa 1-2 vaihteet ei mene päälle vauhdissa on vieläkin. Taitaa olla uusvanha laatikko sökö... mutta toisaalta paikallaan kyllä menee ok pykälät kohdalleen. Pitää vielä säädellä rattitankoa, jos siitä olis kiinni...en kyllä usko. Jos sais noi "huuhdontaöljyt" sisältä pois ja laittais paremmat tilalle ni jos se auttais. En vaan jaksa uskoa, että öljyt vaikuttais niin, ettei ees koita mennä vaihde silmään! Luulis tööttäävän varattua tjs.
Kärjetön ei oo vielä paikallaan, kerran meinasin asennella, mut en uskaltanut kun oli muutakin käymisongelmaa. Olis ollut sitten vaikea tajuta missä vika on... Tarrat laitoin normaalia korkeammalle, koska kyljissä oli "pientä" maalausprokkista vaalien tullessa listojen irroituksessa mukana. Sävyt ei täysin osunut, joten tarralla ehkä vähän sävyero häviää. Professional work! Tuo kyllä sellasta pientä sporttisuutta pirssiin. Tulee ehkä sellanen 20 heppaa lisää tehoa!
Leimallahan ei ole vielä käynyt, joten vikalistahan voi olla vielä melkoinen. Heti kun vaihteet löytyy ni sit arpomaan leimaa.


Kärjetön ei oo vielä paikallaan, kerran meinasin asennella, mut en uskaltanut kun oli muutakin käymisongelmaa. Olis ollut sitten vaikea tajuta missä vika on... Tarrat laitoin normaalia korkeammalle, koska kyljissä oli "pientä" maalausprokkista vaalien tullessa listojen irroituksessa mukana. Sävyt ei täysin osunut, joten tarralla ehkä vähän sävyero häviää. Professional work! Tuo kyllä sellasta pientä sporttisuutta pirssiin. Tulee ehkä sellanen 20 heppaa lisää tehoa!
Leimallahan ei ole vielä käynyt, joten vikalistahan voi olla vielä melkoinen. Heti kun vaihteet löytyy ni sit arpomaan leimaa.
#1833
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)