Onkos kellään tietoa miten monta kappaleita näitä tuplaysejä on tehty airflow korisarjalla?
Noh, pari viikkoa työajeluita taas takana ja nyt on aika ruveta sähköhommiin.
Vilkut toimii välillä ja välillä katoaa kokonaan, soittimelle pitää vetästä uudet piuhat ja vihdoin asentaa ahtomittari ja (valitettavasti) volttimittari.
Tässä on hyvinkin mahollista että väri vaihtuu synkempään kesän aikana ja korisarja pitää korjailla.
Saab 99 T16, projekti jatkuu uudessa kodissa
Re: Saab 99 T16 *I'm done with this*
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Re: Saab 99 T16 *I'm done with this*
Mitäköhän meinaa leimamies sanoa, kun tuli hommattua isompaa ahdinta saabbiin.
Oma hommansa kyllä asentaa, mutta potentiaalia enemmälti. Vanha ahdin alkaa olla jo senverta paljon rullattu että hyvä syy vaihtaa.
Uusi ahdin on 500km rullattu WR380, eli kiinalaista mutta eiköhän nuo ole ihan hyviä.
Alunperin pakosarjassa oleva T3 laippa on korvattava T25 laipalla, tämä ei ole ongelma.
Ongelma taitaa olla suurin tässä tuo downpipen laipan teko kokonaisuudessaan(kun ei uusiakaan mistään oikein saa?)
Taitaisi olla parasta ostaa toinen T16 koneen pakosarja vielä varalle.
Oma hommansa kyllä asentaa, mutta potentiaalia enemmälti. Vanha ahdin alkaa olla jo senverta paljon rullattu että hyvä syy vaihtaa.
Uusi ahdin on 500km rullattu WR380, eli kiinalaista mutta eiköhän nuo ole ihan hyviä.
Alunperin pakosarjassa oleva T3 laippa on korvattava T25 laipalla, tämä ei ole ongelma.
Ongelma taitaa olla suurin tässä tuo downpipen laipan teko kokonaisuudessaan(kun ei uusiakaan mistään oikein saa?)
Taitaisi olla parasta ostaa toinen T16 koneen pakosarja vielä varalle.
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Saab 99 T16 *I'm done with this*
Kyllähän noita turbon lähdön laippoja on esim ebay pullollaan. Tsekkaa myös kkdmotorsport, vois jopa löytyä sieltä. Ja jossei, niin duunaa kyllä mitoilla/mallilla laipan.
Olikos toi wr pakopuoli laipalla vai v-band-liitoksella?
Minusta auton tiedoissa ahtimen kohdalla ei ole ahdinta eritelty ollenkaan. Asennettu turboahdettu moottori tjms jos oikein muistan. Kilowatit lapussa vain. Kandee toki esim. paikalliselta konttuurilta kysästä mielipidettä tuosta. Tai sitten pokkana vaan uusitun ahtimen kanssa konttuurille.
Meinasitko muokata orggispakosarjan laippaa että saa uuden ahtimen kiinni, vai välilaippaa. Muistelisin et aika ahdasta siellä on, jos vielä ismopaa turboa tökkii, jotta fiksumpi ois tuubisatsi tehdä sitten uudelle ahtimelle.
Olikos toi wr pakopuoli laipalla vai v-band-liitoksella?
Minusta auton tiedoissa ahtimen kohdalla ei ole ahdinta eritelty ollenkaan. Asennettu turboahdettu moottori tjms jos oikein muistan. Kilowatit lapussa vain. Kandee toki esim. paikalliselta konttuurilta kysästä mielipidettä tuosta. Tai sitten pokkana vaan uusitun ahtimen kanssa konttuurille.
Meinasitko muokata orggispakosarjan laippaa että saa uuden ahtimen kiinni, vai välilaippaa. Muistelisin et aika ahdasta siellä on, jos vielä ismopaa turboa tökkii, jotta fiksumpi ois tuubisatsi tehdä sitten uudelle ahtimelle.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Re: Saab 99 T16 *I'm done with this*
Onneksi on aikahyvin tilaa tehdä itse pakosarja, jolla saa sitten passattua ahtimenkin sopivaan kohtaan. Laipat tossa tein kuitenkin valmiiksi 10mm latasta.
Hitsatessa laippoja pitää vaan ottaa huomioon se, että vetelee aivan varmasti. Tämän ongelman voi sivuuttaa kun tekee samalla reikäjaolla latan ja pulttaa siihen tiukasti kiinni.
Tässä on kyllä suunnitelmia viety senverta pitkälle, että tartteis toisen T16 myllyn mihin toteuttaa sitten näitä pieniä perversioita, niin sais auton pidettyä ajossa.
Tänä kesänä saa kyllä tuoretta maalia pintaan. Värinä puolikiiltävä musta ja korisarja tulee mattamustana. Saa vähän erilaisen lookin, tämä olisi sitten neljäs kesä putkeen kun on tullut maalailtua joku auto.
Hitsatessa laippoja pitää vaan ottaa huomioon se, että vetelee aivan varmasti. Tämän ongelman voi sivuuttaa kun tekee samalla reikäjaolla latan ja pulttaa siihen tiukasti kiinni.
Tässä on kyllä suunnitelmia viety senverta pitkälle, että tartteis toisen T16 myllyn mihin toteuttaa sitten näitä pieniä perversioita, niin sais auton pidettyä ajossa.
Tänä kesänä saa kyllä tuoretta maalia pintaan. Värinä puolikiiltävä musta ja korisarja tulee mattamustana. Saa vähän erilaisen lookin, tämä olisi sitten neljäs kesä putkeen kun on tullut maalailtua joku auto.
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Saab 99 T16 *I'm done with this*
Ok. Kiva että härveli vielä liikkuu, ja joku jaksaa siitä huoltakin pitää =)
Voisin kahtoa josko multa jotain kuvia tuosta löytyisi, läppäristä tilttas kovo niin meni aika paljon kuvia, eihän niitä kukaan ollu varmuuskopsannu... Pistä vaikka sähköpostiosoite yv:llä
Tomppa
Voisin kahtoa josko multa jotain kuvia tuosta löytyisi, läppäristä tilttas kovo niin meni aika paljon kuvia, eihän niitä kukaan ollu varmuuskopsannu... Pistä vaikka sähköpostiosoite yv:llä
Tomppa
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Re: Saab 99 T16, projekti jatkuu uudessa kodissa
Kyllä se kunnossa pidetään ja jatkojalostetaan rahatilanteen salliessa.
Eniten kiehtoo tässä tämä harvinaisuus, ei pahemmin samanlaisia pelejä vastaan tule
Laitoin yksärin
Eniten kiehtoo tässä tämä harvinaisuus, ei pahemmin samanlaisia pelejä vastaan tule
Laitoin yksärin
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79