NG900 2.0T Cabriolet my95 (ja monta muuta mallia aikanansa)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Märkäkorva
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
Paikkakunta: Oulu

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja Märkäkorva »

Oiskohan se Syyne ollu jo tuollon sen verta viksu että ois ottanu huomioon akunki kestoa... Normaalisti ko nakkaat kylmän auton tulille ja ku lämmöt nousee ni puhallinhan hörähtää automaattiasennossa lähes täysille. Ainaki noisa vitosisa (ednamalli) puhallin kuitenki menee eberiä käyttäessä "vain" kakkoselle ja tuntuis olevan ns. kiinteä asetus siinäki (tosin on tietokoneen ohjaama, ei releranetuksia). Ihan karkea veikkaus on, että kuskia vituttais jos ois aina akku tyhjä ko puhallinta huudatettais eberin perseesä täysillä...

Täähän oli siis ihan vaan tämmöstä tajunnan virtaa ilman minkäänlaista todellista tietoa...
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
aero
-
Viestit: 8750
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja aero »

No jo ACC1 tajuaa pistää pöhötintä kovemmalle vasta kun jäähdytysnesteen lämpötila nousee tarpeeksi ja ACC3 tekee sen vielä huomattavasti sivistyneemmin, joten liiallisen pöhötyksen ei pitäisi olla suuri ongelma, kun ei liian pitkään laulata. Ja vaikka laulattaisi,niin ACC taas vähentää pöhötystä kun sisälämpö pääsee tavoitteille, kiinteä vastus ei tätä tee.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja jus »

Oliko lasinnostinmoottori kytkettynä niihin johtoihin, mistä mittailin jännitettä? Heikko kontakti katkaisijassa voi näyttää OK jännitteen mitatessa ilman kuormaa, mutta moottorin ollessa kytkettynä ei tulekaan juuri mitään.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ei tietenkää ollu kii... Toi sopis siihenki teoriaan, et loppuvaihees lasi nousi ylös (tai siis teki sen nytkähdyksen ja valot himmeni) mut ei laskenu alas. Nyt ei tee mitää.

Onneks en ehtiny viä irrottaan sitä uuden tieltä. Niin v-mäinen olis laittaa takasi :mrgreen: Kiitos vinkistä!
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

PCS:ltä on nyt tullut uusi vaijeri pelkääjän penkkiin. Mietein jo pitkään sen ranettamistaki, mut luin foorumilta sen maksavan 20e, joten sama sit laittaa kerrasta kuntoon. Samas kuormas tulee sit niitä muovilättyjäki, et saa tunkattua pohjasta. Wanhan liiton vehkeis tunkinpaikat mätänee pois, näis uusis vain tippuu. Fiksua edistystä siis.

Jotta porukka ei luulisi, että tossa nakunakuvehkeessä olisi pelkästään vikaa, niin pitää päivittää vähän käyttökokemuksiakin. Edellisestä öljynvaihdosta 4200 km (5 vko sitte 8O ) ja öljyähän toi syöö

Kuva
Lähtötaso nuolen kohdassa.

Tonnari ei syö tonkaa vertaa edes 10 tkm matkalla. Ja ei, mä en itse täyttäny sitä noin täyteen. Turun Tehoautolla silloin hätäpäissäni kävin vaihdattamassa ja noinkin yksinkertaisen asian voi ryssiä. Vanhois 2.2 koneis on pari desia isompi tilavuus kuin noissa uudemmissa ja tottakai se meni heillä väärin, vaikka koneelta katsoivat. Mua ottaa päähän jo se periaate, että he katsoivat siellä(kin) väärää mallia ja toisekseen se litrahinta oli aika hulppea sille öljylle. Mut eipä se Tehoauto muutenkaan TM:n testissä huudellut paikkaansa.

Edellisen omistajan huhut 3000 e remonteista ei taidakaan olla niin hienoja tietoja kuin odotin. Kävin Länsiautolla kysymäs eikä sille mitää normaalia kummempaa oo tehty. Tosin tähän normaaliin mahtuu kaikkea ihan lasihisseistä lähtien ja tuntivelotus kuiteis tais olla 115 e ellen väärin kattonu :roll: Et pianko se 3000 e on palanu. Ite lähinnä elin toivossa, että tuohon olisi sisältyny mm. pumppuremontti mut ei sitte...

Kulutus on termostaattirempan jälkeen tasaantunu 7,3 litraan. Ajallisesti katottuna 50/50 maantietä ja kaupunkia. Ja ajan tota kuin bensakonetta, eli en runno menemään murhaavalla alaväännöllä ja kenkääki se saa, eli eiköhän se ole ihan kunnossa niiltä osin.

Coltti myös pelotteli tyhjäkäynnin naksutuksesta et vois olla kaksoismassavauhtipyörä. Pelästyin jo, että taas isoa remppaa, mut sen pelottelun tyrmäs se, että kun painaa kytkimen pohjaan, ei se lakkaa. Eli joku vain resonoi.

Listalla enää käytännös

-vaijeri penkkiin
-tunkinlätkät pohjaan
-takajarrujen liukujen putsaus (vasen jumis)
-imusarjan putsaus
-Eberin rassaus
-hifit ja Raspberry
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Ite syyttäisin vast öljysyöpöks jos seuraavalla neljäl tonnil vajentuu saman verran. Ainakin oman kokemuksen mukaan omat menopelit on ylitäytön hukannu melko nopeesti ja sitten tasoittuneet. Ja diisseleis pitää kaiketi olla tyytyväinen jos pinta vähän laskee eikä ainakaan nouse. :mrgreen:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja karg »

JP_Vette kirjoitti:
aero kirjoitti:Saiskohan ACC3:n herätettyä ihan ittensä ohjaamaan sitä pöhötystä. Se ois meinaan joku 200* järkevämpi tuossa hommassa kuin tyhmä releohjaus pelkälle puhaltimelle.
Nii en tiä sit järkevä vai järkevä. Kyllähän tossa oma ACC mukana on sen verran, että se herää henkiin ja kääntää läpät kaakkoon. Vain puhallin on pyörimättä. Saabin oma sarjahan tuo on, joten kai joku logiikka.
Oiskohan tonnarissa sama mikä tuli NG-satkun kohalla eteen, kun Webastoa asenneltiin? Puhaltimelle ei ollut alunperin jatkuvaa virtaa, joten Webasto herätti ACC-paneelin, mutta puhallin ei käynnistynyt. Sulakeboksin takaa pistettiin jatkuva virta käyttöön, joten homma lähti sillä toimimaan täydellisesti. Semmonen lieveilmiö tästä tietty tuli, että sen ilmastoinnin puhaltimen säätöyksikön fetin hajotessa puhallin jää jauhamaan akkua tyhjäksi samoin, kuin OG9-3:ssa.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kiitos karg vinkistä! En tosin ole ehtinyt perehtymään asiaan, mutta kun viikonloppuna auto menee purkuun, niin kiire olisi... :roll:

Ei ole (ainakaan halpojen) ledipolttimoiden laatu parantunut 8v takaisesta. Kolkin rekkarivalot on Motonetin halvimmat, ja toinen jo pimeenä. Kun kopautti luukkuun, syttyi sieltä vielä yksi ledi ja toisella palaa enää kaksi (olisiko yhteensä kolme tai neljä ollu per polttimo). Onhan noi nyt tossa jo reilun kuukauden ollu..

Kuva

Alko myös käymään hermojen päälle halvan muovilelun räminät. Kattovalo rämisee koko ajan, joten ei muuta ku koko roska pois

Kuva

Teippiä, jotta on jämptimpi

Kuva

Ja ei rämise :wink:

Kevättä rinnassa ja avoonki piti ostaa Jenkeistä mittatilausmatot (200e) mutta köyhän on paha valittaa, joten ostin sit parilla (vai kolmella) kympillä foorumilta käytetyt. Ei mitää muistikuvaa, että oliko noi edes ng900 vai og9-3 matot, mutta ei ne huonommat voi olla kuin nykyset, joilla ei viitti aja metriäkää ku aina polkimien alla solmus.

Jos joku teistä pakkaa ja myy mattoja, niin alapuolelle ei kannata laittaa pakkausteippiä. Repeää pohjakama teippien mukana :wink: En tästä valita, mut kunhan totean, koska tähän valivali-postaukseen ylitti uutisointikynnyksen :D

Kuva

Paskasethan noi oli ja kun erästä ei taas pariin päivään kämpillä näy, niin voi tehdä juttuja miesten tavalla.

Kuva
Fairyä suihkepullosta

Kuva
Vettä armotta. Harja olis ollu kiva, mut karhea käsi ajo saman asian...

Kuva
Matot kuivumaan.

Kuva
Ihan puhtaaks en jaksanu pestä...

Kuva
Hups

Olisin muuten tuupannu pyykkikoneeseen, mutta kun on vähä huonot kokemukset siitä, että laitto esim vaahtomuovisen tyynyn sinne...

Pitkään näitäki on suunniteltu, mutta nyt tuli ostettua.

Kuva

Eli avoon neljä laajakaistaa kojelaudalle, midit oviin sekä kolkkiin koaksidit kojelaudalle ja kans midit oviin.

Avon kaiuttimia ruokkii wanha sotaratsu SPL-Dynamics S-4006 tjsp jyrkillä suotimilla varustettu kuuskanavainen. Kolkkiin tulee Rainbown Beat4 tjsp, josa on automaattinen startti ja kaiutintasoset tulot... Subia ei taida avoon tulla, mut ehkä kolkkiin, ehkä ei. Kolkkiin koitan asennella pääsiäisenä ja avoon sit joskus.

Avo menee keskiviikkona kytkinremonttiin, jossa samalla sitten vaihtuu laatikon stefat, vetarin holkki, Viggenin romut ja öljypohja tsekataan. Päätin ulkoistaa, ku epäilen ettei oma huumori riitä pukkien varas työskentelyyn :)

Ja viä lopuks kuva autostaki.

Kuva
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Komea peli toi tonnari, ku mahtuu vanteitaki täys kierros ilman mitää pähkäilyä kontin koosta. Mahtuukohan vaa tohon kolkkiin...

Kuva

Ja kun tonnari vietiin joutsenlennolleen, tuli avo sitten paluumatkalle 8)

Kuva

Suola ja tiilet oli tehny tehtävänsä talvella. Takapenkki kumos ja lasit raollaan eikä yhtää haissu tunkkaselle tai vyöt ollu homees tms... Ainoastaan katon metalleis oli jotain valkosta, joka tosin oli helppo putsata. Olisko niis sitte ollu lämpötilan laskies kastepiste tms. Autohan makasi kylmässä tallissa (jos kiertää ilma, ei mikää pussi) koko talven.

Kuva

Kuva

Vanhat lattiamatot oli semmoset, jokka pyöri ympyrää ajossa. Ei siis kivat.

Kuva

Ja paikka niille löyty roskiksesta ilman sääliä.

Kuva

Ne ostamani matot oli melkein oikeat eli apparin oli just eikä melkein. Jopa kiinnityslenkki oikealla kohdalla, mutta kuskin matto ei sit menny ihan 1:1. Mut oli kuinka oli, en noita sopivina ostanukkaan vaan parempina ja paremmat ne onki. Vaikka ei ole lenkistä kiinni, niin pysyy paikallaan ilman murheita. Ja sopii muodoiltaan just eikä melkein (siis lyhyet ne on, mut polkimen päästä oikeat).

Kuva

Käsittelin myös kaikki tiivistepinnat (niitä on aika helvetin paljo) silikonilla. Jos joku sanoo, että toi on väärää ainetta niin voivoi sit :mrgreen:

Kuva

Ja siinä se pestynä sisältä ja ulkoa 8)

Kuva

Turun potkuissa joku puhu, että on takapenkin jalkatila märkä ja mulla on sit vissiin kans. Ku otin kumimaton pois, niin pohjas vesipisaroita. Kuitenkaa ei ollu kuskin puolella. Coltti veikkasi lämppärin kennoa, mut ei autos kyl haise makealta ja vettäkään ei katoa, joten vähä hämy on. Nyt kuitenki takaa on matot pois.

Kuva

Kyseessä on kuitenki parkkipaikalla seisova kesäauto, jolla ajetaan ehkä 1-5 kertaa kuukaudessa, niin pistin myös kosteuskeräimen takakonttiin ja jalkatilaan.

Kuva

Kuva

Kuva

Seuraavana päivänä sitte mentiinkin Coltin tallille ja eka vittuilun aihe alko cat-backin hitsauksista. Jaa miten niin ammattimiehen jälkeä :roll: Näemmä ne jo vuotaaki, mut sehän tuo vain sportit äänet.

Kuva

Kuva

Mut jostain pitää opetella :D Ei näemmä kuumakestospräymaalikaa ruostetta estä, vaikka autolla ei ole edes paljoa ajettu putken väsäämisen jälkee.

Ammattimiehen työskentelyä on kiva seurata, ku ei yhtäkää pulttia mietitä tai turhaan niitä aukasta. Tuttu poseeraus tällekki romulle. Tosin poikkeuksellisesti Bilteman pukkeja korkeammalla.

Kuva

Eikä aikaakaan ku laatikko oli pöydällä. Huomatkaa väärin asennettu tukikumi (ei ole mun jäljiltä). Jos oikeen viittis, niin vois penkoa huoltokuittien välistä sen, jota osottaa sormella.

Kuva

Laatikko sai kytkinakselia lukuunottamatta uudet stefat ja vetarin holkki vaihdettiin "ennakoivana huoltona". Samaa ennakointia jatkettiin myös lämppärin letkun vaihdolla, ku se oli nosturilla kivemman näkönen homma kuin yläkautta... Kytkimeksi luonnollisesti Viggenin romut ja jatkettiin edelleen vaijerilinjalla :mrgreen: Tosin oli miten oli niin en mä huomannu kytkimen muuttuvan raskaammaksi ja nyt uudella vaijerilla (vuoden ollu kii) tuntuma on parempi kuin mitä se oli sillä vanhalla sohlolla. Eli ei valittamista. Toki en tiä paremmastakaa... Samoilla työvitutuksilla vaihtu myös kampiakselin stefa.

Kuva

Kuva

Samalla kertaa nyt sit myös öljypohja aukastiin ja olihan siä möhnää.

Kuva

Kuva

En moskaekspertti ole, mut kyl tua sitä irtotavaraa aika paljo oli... Sitte päälle ne, jokka oli ihan jumis tos pohjas. Mainittakoon tässä vaiheessa, että käy bensalla ja etanolia en edes harkitse.

Tonnariin verrattuna koneessa oli myös sivuääni, josta Coltti pienen tutkimisen jälkeen syytti tasapainokettinkiä. Se ku laahaa jo väärässä paikassa...

Kuva

Ketjun poisto ei kyl mun mielestä vaikuttanu mitää tärinöihin. Tyhjäkäynti täs yksilös on n. 1000 rpm ja jos kytkimellä vaihteen kans laskee siitä alaspäin, niin sitte alkaa jäätävä tärinä. Eli ei mitään normiajoon vaikuttavaa sivuoiretta tullu ketjun poistolla.

Nii ja statistiikka autosta:

Mittaris nyt 1698XX
Öljyjä vaihdettu:
Luovutushuolto 7.7.1995
97 @ 20 tkm
98 @ 28 tkm
01 @ 49 tkm
02 @ 62 tkm
04 @ 74 tkm
05 @ 86 tkm
06 @ 105 tkm
08 @ 113 tkm
10 @ 142 tkm
12 @ 157 tkm
13 @ 161 tkm
14 @ 170 tkm

Joten pitäkää niistä romuista huolta. Säälihän tämä on, että 169 tkm ajetus T5:ssa on jo tasapainopuoli ajettu loppuun ja öljypohja täyteen paskaa. Jakopäätä odotellessa...

Huoltokirjan uskoisin pitävän paikkaansa, koska jos se olis väärennetty, niin väärennyksiä olis sit myös ruotsinkieliset alkupään leimat (myyty uutena Ahvenanmaalle) plus omistajia tällä ei montaa ole, joten tuskin techillä on jaksettu mittariakaa ruuvata. Vähä semmonen fiilis, et ku etti "hyvän" ja vähäajetun (eli "pakko olla hyvä" monen mielestä) niin sai pelkkää paskaa. Sit ku osti hälläväliäasenteella neljännellä sadalla olevan dieselin, niin mikää ei yllätä. Mut pakkohan se auto on kunnos pitää, jos sillä 40 tkm vuodes tuuppaa eli kilsat on taas vain plussaa.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tuli sit ostettua 205/55/16" koos Dunlopin Sport Blueresponset. En oo ennen sanonu, et renkaat voi olla rumat, mut nää on.

Kuva

Ihmeelliset makkarat. Tosin matalaprofiililla ei olis tommoset makkarat mut en semmosia oo hankkimas. Kuitenki esim avon alla olevat Misukat ja Nokiat (kyllä, kahta eri rengasta kierrokses :D ) on paljo kantikkaammat.

Mut vanteet ainaki kolkin alle on ihan nätit. Siirtoajoin niitä 250 km tolla ja nyt pitäs jaksaa pyöräyttää avon alle ja avosta kolkkiin. Tai sit laitan ne 17" avoon ja niihin uudet kumit. Saa ny nähä miten jaksaa tehä...

Kuva

Avooki koitin pestä varovasti painepesurilla pienellä paineella, mutta taas kävi näin

Kuva

Mut tulipa sisäpesu samalla...

Mut niin tai näin, niin hemmetin hieno alotus tuli avokaudelle. Auton mittari näytti välillä 20 astetta ja keli muutenki mitä mainioin 8) Ei taas hetkeen yhtää v*tuta toi romu ja sen ongelmat.

Kuva

Kuva

Kuva

Eli kesä voitti ja popit on viäki asentamatta. Jos sit joku synkempi viikonloppu :wink:
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja karg »

JP_Vette kirjoitti: Avooki koitin pestä varovasti painepesurilla pienellä paineella, mutta taas kävi näin

Kuva

Mut tulipa sisäpesu samalla...
Ton oppii ku harjottelee muutamia vuosia :D Lopulta ei enää noi ovipahvit kastu pahasti vaikka ikkunan sisäpuolelle ilmestyiskin pieni vesinoro. Ehkä vähiten kannattaa suihkia alhaalta ylös päin niiden ikkunoiden kohdalla. Jos en olis patalaiska, niin pesisin avon sivuikkunat varmaan rätillä vaan enkä suihkis pesurilla yhtään niitä.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Harjoitus tunnetusti tekee mestarin. Lisähaastetta tuo myös sopivasti kankaan reunaan osuva linnunpaska, joka vaatii painepesuria aina. Ja vaikka suihkisi ylhäältäpäin, niin aina lasi kastuu sisältäki.

Muutenki pesun suhteen musta on tullu aika laiska. En mä jaksa käsiä kastella, vaan ruiskuttelen paineruiskulla melko tujua seosta vahashampoota ja huuhtelen painepesurin mopoimmalla paineella. Plussana viä se, että ei sit näy rekkamiehen hymy ulkopuolisille, ku ei tarvi kyykkiä auton vieres.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2855
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja Cona »

JP_Vette kirjoitti:Harjoitus tunnetusti tekee mestarin. Lisähaastetta tuo myös sopivasti kankaan reunaan osuva linnunpaska, joka vaatii painepesuria aina. Ja vaikka suihkisi ylhäältäpäin, niin aina lasi kastuu sisältäki.

Muutenki pesun suhteen musta on tullu aika laiska. En mä jaksa käsiä kastella, vaan ruiskuttelen paineruiskulla melko tujua seosta vahashampoota ja huuhtelen painepesurin mopoimmalla paineella. Plussana viä se, että ei sit näy rekkamiehen hymy ulkopuolisille, ku ei tarvi kyykkiä auton vieres.
Täytyy nyt lainata aihetta, kun on tuli tuo katon puhdistus puheeksi. Mikä on paras aine liuottamaan katosta lokinpaskat, pihkat jne? En viitsisi mitään liian jämeriä aineita käyttää vasta kyllästettyyn rättiin...
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Mulla on linnunpaskat tähän mennes lähteny painepesurilla. Tosin aina sitä ei ole saatavilla, niin letkun kans huljutelles ihan vain hammasharja on toimiva (hard, ei soft). Enkä ole kyllästysten välillä mitää aineita koskaa käyttäny... Muistat vaa käyttää sitä vettä paljo, et paskat lähtee, eikä leviä. Tyhmintä on esim tuore läiskä koittaa paperilla ja syljellä putsata. Toimii maalipinnas, mut älä koita kankaaseen. Mä oon nimittäin senki tehny :mrgreen:

Pihkaan en osaa sanoa. Tosin sen tiän, et varmasti on piukas.

Jos paskasta on jämähtäny jo harmaa läiskä, niin siihen ei kai auta kuin värjäys. Vrt maalipinnan hapettuma vedetään hiontatahnalla.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Kimm-o
"Viggen"
Viestit: 602
Liittynyt: To Huhti 22, 2010 08:39
Paikkakunta: Pori

Re: NG900 2.0T Cabriolet my95 ja 9-3 SS 2.2TiD my03

Viesti Kirjoittaja Kimm-o »

^^ Pihkaan jonkun sortin pien- ja liimanpoistaja esim. Autoglym ITR tai ValetPro CTGR? Soveltuu myös sisäpinnoille joten tuskin sitä kangaskattoakaan tuhoaa. Ei oo tarvinnu systerin auton katosta vielä pihkaa nyppiä, mutta näistä jälkimmäisellä oisin ite lähtenyt ekana liikkeelle.
Vastaa Viestiin